Čína bude diktovat budoucnost! Již brzy si podmaní automobilový průmysl

  • Vývoj čínských automobilek je násobně rychlejší než u tradičních jmen
  • Zavedené automobilky musí urychleně změnit styl vývoje
  • Podíl čínských vozidel se neustále zvyšuje
Zeekr X

Zeekr X

Z historického hlediska neměl svět o čínské automobily příliš velký zájem. Pryč jsou ale doby, kdy byly místní vozy převážně nepovedenými kopiemi známých světových značek. Situace se obrací. Čína nejen že Evropu a Severní Ameriku dohnala, v oblasti elektrických modelů je již výrazně napřed. Cílem je atakovat ostatní trhy a tradiční automobilky zahnat do kouta. To se ale vládám vůbec nelíbí. Proto se nyní silně hovoří o nutné změně podmínek dovozu automobilů.

Efektivní vývoj díky masivním investicím

Vozy z Číny nejen že jsou výrazně levnější, dnes jsou již schopné nabídnout výbavu a funkce prémiových segmentů i v menších vozech. Tradiční výrobci jako jsou Volkswagen, Ford nebo skupiny General Motors se zatím nemohou takovým nabídkám rovnat. Nejen že jim to znesnadňuje samotný vývoj, v ohrožení jsou i prodeje, kvůli kterým se z prosperujících společností stávají bojující o každého zákazníka. Již dnes čínské vozy tvoří pětinu vozů na světovém trhu.

Každé třetí auto bude z Číny

Podle poradenské společnosti AlixPartners se tento trend bude i nadále zvyšovat a na přelomu desetiletí bude tvořit celou třetinu. Každé třetí vozidlo na silnici tak bude pocházet z čínských továren. Pro zachování klientely i funkčního obchodního plánu musí tradiční výrobce velmi rychle přizpůsobit své myšlení. Jestliže budou pokračovat ve vývoji a výrobě jako doposud, může je brzy čekat velmi nepříjemné překvapení.

Momentálně se čínské vozy dostávají na vybrané trhy a letos dosáhnout mimočínského podílů 3 %. Během sedmi let se ale tento podíl navýší o dalších deset procent. Za pár posledních let se na vrcholu pyramidy prodejů vystřídalo hned několik firem. Z předních příček zmizely německé značky, dlouhodobě vítězná Toyota byla vystřídána Teslou a nakonec prvenství drží čínský BYD. V čem je hlavní odlišnost automobilek z Číny oproti zbytku světa?

BYD Seagull

BYD Seagull


Čtěte také: Číňané vylepšili LFP baterii. Elektromobily se zbavují svých chyb


Vyvíjeli v tichosti, nyní zahajují globální ofenzívu

Čína v pozadí posledních deset let pracovala na vývoji elektrických pohonů, bateriových úložišť i optimalizaci výroby. Tyto komponenty se postaraly o raketový růst a v mnohém i o překonání dosavadních standardů v elektrickém pohonu. Jak v USA, tak i v Evropě zůstávají ceny takových vozidel příliš vysoké. Z velké části za to stále mohou vyvíjené technologie, které nemají dostatek prostoru pro zevšednění. Když je drahý vývoj, nemůže být výsledný produkt levný. Čínské společnosti mají v průměru o 35 procent nižší výrobní náklady a to nejen díky výrazně levnější výrobní síle.

Obrovský podíl na rozvoji má i čínská vláda. Ta za posledních 15 let do odvětví investovala přes 250 miliard dolarů. Jedním z příkladů, nad kterým zůstává rozum stát, je vůz BYD Seagull. V Číně se prodává za 250 tisíc korun. Experti jsou přitom udivení, jak dobrou kvalitou zpracování vůz oplývá. S takovými náklady nebudou Čínu trápit ani zvyšující se importní sazby. Vývoj probíhá mnohem rychleji, některé zdroje uvádí až dvojnásobně rychlé tempo oproti tradičním výrobcům. Zákazníci tak dostávají na výběr mnohem širší portfolio vhodnějších variant vozidel.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Čína bude diktovat budoucnost! Již brzy si podmaní automobilový průmysl

  • Vývoj čínských automobilek je násobně rychlejší než u tradičních jmen
  • Zavedené automobilky musí urychleně změnit styl vývoje
  • Podíl čínských vozidel se neustále zvyšuje
Zeekr X

Zeekr X

Z historického hlediska neměl svět o čínské automobily příliš velký zájem. Pryč jsou ale doby, kdy byly místní vozy převážně nepovedenými kopiemi známých světových značek. Situace se obrací. Čína nejen že Evropu a Severní Ameriku dohnala, v oblasti elektrických modelů je již výrazně napřed. Cílem je atakovat ostatní trhy a tradiční automobilky zahnat do kouta. To se ale vládám vůbec nelíbí. Proto se nyní silně hovoří o nutné změně podmínek dovozu automobilů.

Efektivní vývoj díky masivním investicím

Vozy z Číny nejen že jsou výrazně levnější, dnes jsou již schopné nabídnout výbavu a funkce prémiových segmentů i v menších vozech. Tradiční výrobci jako jsou Volkswagen, Ford nebo skupiny General Motors se zatím nemohou takovým nabídkám rovnat. Nejen že jim to znesnadňuje samotný vývoj, v ohrožení jsou i prodeje, kvůli kterým se z prosperujících společností stávají bojující o každého zákazníka. Již dnes čínské vozy tvoří pětinu vozů na světovém trhu.

Každé třetí auto bude z Číny

Podle poradenské společnosti AlixPartners se tento trend bude i nadále zvyšovat a na přelomu desetiletí bude tvořit celou třetinu. Každé třetí vozidlo na silnici tak bude pocházet z čínských továren. Pro zachování klientely i funkčního obchodního plánu musí tradiční výrobce velmi rychle přizpůsobit své myšlení. Jestliže budou pokračovat ve vývoji a výrobě jako doposud, může je brzy čekat velmi nepříjemné překvapení.

Momentálně se čínské vozy dostávají na vybrané trhy a letos dosáhnout mimočínského podílů 3 %. Během sedmi let se ale tento podíl navýší o dalších deset procent. Za pár posledních let se na vrcholu pyramidy prodejů vystřídalo hned několik firem. Z předních příček zmizely německé značky, dlouhodobě vítězná Toyota byla vystřídána Teslou a nakonec prvenství drží čínský BYD. V čem je hlavní odlišnost automobilek z Číny oproti zbytku světa?

BYD Seagull

BYD Seagull


Čtěte také: Číňané vylepšili LFP baterii. Elektromobily se zbavují svých chyb


Vyvíjeli v tichosti, nyní zahajují globální ofenzívu

Čína v pozadí posledních deset let pracovala na vývoji elektrických pohonů, bateriových úložišť i optimalizaci výroby. Tyto komponenty se postaraly o raketový růst a v mnohém i o překonání dosavadních standardů v elektrickém pohonu. Jak v USA, tak i v Evropě zůstávají ceny takových vozidel příliš vysoké. Z velké části za to stále mohou vyvíjené technologie, které nemají dostatek prostoru pro zevšednění. Když je drahý vývoj, nemůže být výsledný produkt levný. Čínské společnosti mají v průměru o 35 procent nižší výrobní náklady a to nejen díky výrazně levnější výrobní síle.

Obrovský podíl na rozvoji má i čínská vláda. Ta za posledních 15 let do odvětví investovala přes 250 miliard dolarů. Jedním z příkladů, nad kterým zůstává rozum stát, je vůz BYD Seagull. V Číně se prodává za 250 tisíc korun. Experti jsou přitom udivení, jak dobrou kvalitou zpracování vůz oplývá. S takovými náklady nebudou Čínu trápit ani zvyšující se importní sazby. Vývoj probíhá mnohem rychleji, některé zdroje uvádí až dvojnásobně rychlé tempo oproti tradičním výrobcům. Zákazníci tak dostávají na výběr mnohem širší portfolio vhodnějších variant vozidel.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."