Společně s prvním sněhem přišla zima a s ní i problémy pro majitele elektromobilů, které jsou na nízké teploty přece jen trochu náchylnější než běžná spalovací vozidla.
Portál Insideevs tedy zveřejnil tipy, které mu prostřednictvím své zaměstnankyně Katie Minterové e-mailem zaslala automobilka Chevrolet, patřící do skupiny General Motors. Jak známo, je Chevrolet jednou z prvních značek, které přišly se sériovým elektromobilem (konkrétně modelem Volt) a tak má v této oblasti nejspíš nějaké zkušenosti.
1. Chytrý ohřev kabiny: Na ohřívání kabiny i baterie myslete předem – k tomuto účelu využijte energii ze sítě, abyste nemuseli ubírat ze svého dojezdu. Topení je pro majitele elektromobilů poměrně náročnou záležitostí, neboť při jeho napájení z baterie zůstává menší kapacita pro samotné řízení.
2. Teplo na cestách: S tím souvisí i druhý bod, který říká, že při samotné jízdě byste spíše než topení měli využívat ohřívání sedadel a volantu. Teplé sedadlo totiž spotřebovává mnohem méně energie než vytápění celé kabiny.
3. Záleží i na tlaku vzduchu v pneumatikách: S poklesem venkovní teploty klesá i tlak vzduchu ve vašich pneumatikách. Pravidelně tak tento údaj kontrolujte a v případě potřeby doplňujte. Správně nahuštěné pneumatiky dokážou opět o něco navýšit dojezd. A s tím vlastně souvisí i ekologie, protože z jakého jiného důvodu byste si kupovali elektromobil?
Zdroj: Insideevs
Společně s prvním sněhem přišla zima a s ní i problémy pro majitele elektromobilů, které jsou na nízké teploty přece jen trochu náchylnější než běžná spalovací vozidla.
Portál Insideevs tedy zveřejnil tipy, které mu prostřednictvím své zaměstnankyně Katie Minterové e-mailem zaslala automobilka Chevrolet, patřící do skupiny General Motors. Jak známo, je Chevrolet jednou z prvních značek, které přišly se sériovým elektromobilem (konkrétně modelem Volt) a tak má v této oblasti nejspíš nějaké zkušenosti.
1. Chytrý ohřev kabiny: Na ohřívání kabiny i baterie myslete předem – k tomuto účelu využijte energii ze sítě, abyste nemuseli ubírat ze svého dojezdu. Topení je pro majitele elektromobilů poměrně náročnou záležitostí, neboť při jeho napájení z baterie zůstává menší kapacita pro samotné řízení.
2. Teplo na cestách: S tím souvisí i druhý bod, který říká, že při samotné jízdě byste spíše než topení měli využívat ohřívání sedadel a volantu. Teplé sedadlo totiž spotřebovává mnohem méně energie než vytápění celé kabiny.
3. Záleží i na tlaku vzduchu v pneumatikách: S poklesem venkovní teploty klesá i tlak vzduchu ve vašich pneumatikách. Pravidelně tak tento údaj kontrolujte a v případě potřeby doplňujte. Správně nahuštěné pneumatiky dokážou opět o něco navýšit dojezd. A s tím vlastně souvisí i ekologie, protože z jakého jiného důvodu byste si kupovali elektromobil?
Zdroj: Insideevs