Chevrolet Blazer EV – Trhač asfaltu, který umí zahrát na rodinnou notu

Matouš Vrchota
  • Americká automobilka představila elektrický Chevrolet Blazer EV
  • Na americkém trhu se začne prodávat za rok
  • Nejlevnější varianta přijde logicky až naposled
Chevrolet Blazer EV
Chevrolet Blazer EV

Chevrolet zahajuje svojí plně elektrickou budoucnost. Na nové platformě vyhrazené pouze elektromobilům Ultium představuje svůj městský crossover Blazer EV. Do prodeje se má dostat v polovině příštího roku.

Chevrolet Blazer EV – Elektrický čistokrevník

Model posílí stále rostoucí a více vyžadovaný segment středně velkých crossoverů. Chevrolet ale touží postavit tento model do vstupní role a zpřístupnit jej i méně majetným zájemcům. S cenou by měl začínat na 45 tisících dolarech, tedy zhruba na necelém milionu a sto tisících korunách.

Chevrolet Blazer EV se bude nabízet ve několika variantách. Vybírat bude možné ze třech variant pohonu. V závislosti na stupni výbavy můžete volit z pohonu přední nebo zadní nápravy. V nabídce bude i verze pohonu všech kol. Dojezd by se měl vždy pohybovat kolem 515 kilometrů. Zajímavostí je, že Chevrolet bude dělat speciální verzi pro policejní účely.

Chevrolet Blazer EV
Chevrolet Blazer EV

Čtěte také: Konečně lidový elektromobil? Chevrolet zahájil testování zajímavého modelu


Velká porce výkonu

Milovníci nadupaných verzí SS se mohou i zde těšit na vrcholnou verzi modelu. V té bude čtyřkolka ve standardní výbavě. V této variantě vůz nabídne 557 koňských sil a zrychlení na stovku pod čtyři vteřiny. Abyste mohli opět bezpečně zastavit, bude vůz doplněn o brzdový systém Brembo.

I když zatím nebyly blíže specifikovány údaje o baterii, již něco víme o nové firemní platformě. Měla by podporovat DC nabíjení o výkonu 190 kW, to domácí a pomalejší AC má maximální hodnotu 11,5 kW. Při nejvyšší rychlosti by měl Chevrolet každých deset minut navýšit dojezd o 125 kilometrů.

Očekávaná výbava i překvapivé vychytávky

Technologicky se má jednat o nejmodernější kus značky. Novinkou má být bezklíčové startování. To není nijak přelomové, ale po usednutí do vozu byste startovací tlačítko hledali marně. Vůz nastartujete sešlápnutím brzdového pedálu. Mezi vychytávku lze zařadit motorizovanou krytku nabíjecího portu. Vůz kamerově hlídá okolí vozidla, a tak umí například automaticky brzdit při vycouvání z parkovacího místa, samozřejmě pomůže i s opačným procesem.

Najdete zde i pravděpodobně dnes očekávané asistenční systémy. Běžně sem řadíme automatické nouzové brzdění, systém pro udržení v jízdním pruhu, snímání mrtvých úhlů nebo například adaptivní tempomat. Díky neustálému připojení k síti se vůz umí vzdáleně aktualizovat, ale i komunikovat s okolními vozy.

Jasný poznávací znak

Chevrolet nechce, aby byly jednotlivé varianty výbav schované pouze uvnitř vozidla. Pro každou možnost si tak připravil i úpravy vnějšku vozidla. Měli byste tedy hned na první, nejpozději na druhý pohled být schopni říci, o jakou verzi se jedná. Základní verze dostane standardně devatenáctipalcová kola, sportovnější verzi poznáte podle černě lakované masky i dalších prvků. O dva palce větší kola také dotvoří sportovní dravost vozu.

Vrcholná verze SS se odliší vlastním řešením přední masky, dvoutónovou karoserií, o další palec většími koly a mnoha agresivně vyhlížejícími prvky. Všechny verze dostanou LED světlomety. Podobně odlišné budou vozy i v interiéru. Použité materiály jsou měkčené a příjemné na dotyk. Oku mohou lahodit i světelné doplňky v podobě ambientního osvětlení.

Cena a dostupnost

Na trh budou nejdříve uvedeny dvě střední výbavy vozu 2LT a RS. Základní cena bude startovat na 47 tisících, respektive 52 tisících dolarech (cca 1,13 – 1,25 mil. korun). Do konce roku se pak dostane i na verzi SS, nejlevnější varianta přijde teprve začátkem roku 2024. Američtí zákazníci si vůz již mohou začít objednávat. O dostupnosti na jiných trzích zatím nebyla řeč.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.


Komentáře


Nejnovější články