Síť veřejných dobíjecích stanic Skupiny ČEZ začala vznikat už v roce 2012 a nyní ji využívá drtivá většina elektromobilistů v Česku. Stále zvyšující se poptávka po bezemisní energii si žádá nejen rozšiřování infrastruktury, ale zároveň pravidelnou změnu ceníku s ohledem na aktuální energetickou situaci. Co nás tedy čeká na začátku roku 2022?
Pojďme se nejprve podívat na zprávu, kterou ocení každý, kdo má elektromobil, se kterým může nabíjet i na skutečných rychlonabíjecích stanicích. ČEZ chce v roce 2022 nabízet čím dál vyšší počet stojanů o výkonu 150 kW, což je oproti současným 50kW stanicím výrazný posun vpřed. Pilotní stanice byla nainstalována u pražské centrály ČEZ a další najdeme na 66. kilometru dálnice D1 u restaurace McDonalds.
ČEZ v současnou chvíli garantuje řidičům elektromobilů odběr bezemisní energie, a to díky certifikaci původu elektřiny z obnovitelných zdrojů. Do roku 2025 chce zečtyřnásobit současný dobíjecí výkon své sítě, který momentálně činí 22 500 kW. Podobný výkon má třeba středně velká vodní elektrárna.
Čtěte také: ČEZ postavil velký nabíjecí hub, který připomíná špatný vtip. Jak pomůže řidičům?
Od začátku roku 2022 zároveň dochází k úpravě ceníku za odběr energie u nabíjecích stanic. Registrovaný zákazník si za AC nabíjení zaplatí 4,96 korun bez DPH, za DC (50-99 kW) 6,61 korun bez DPH a u ultrarychlého nabíjení (výkon 100+ kW) 8,26 korun bez DPH.
Neregistrovaný zákazník bude mít nabíjení podstatně dražší. Za AC zaplatí 6,61 korun bez DPH, za DC 8,26 korun bez DPH a v případě ultrarychlého nabíjení 9,92 korun bez DPH. Ceník je platný od 1. ledna 2022.
Síť veřejných dobíjecích stanic Skupiny ČEZ začala vznikat už v roce 2012 a nyní ji využívá drtivá většina elektromobilistů v Česku. Stále zvyšující se poptávka po bezemisní energii si žádá nejen rozšiřování infrastruktury, ale zároveň pravidelnou změnu ceníku s ohledem na aktuální energetickou situaci. Co nás tedy čeká na začátku roku 2022?
Pojďme se nejprve podívat na zprávu, kterou ocení každý, kdo má elektromobil, se kterým může nabíjet i na skutečných rychlonabíjecích stanicích. ČEZ chce v roce 2022 nabízet čím dál vyšší počet stojanů o výkonu 150 kW, což je oproti současným 50kW stanicím výrazný posun vpřed. Pilotní stanice byla nainstalována u pražské centrály ČEZ a další najdeme na 66. kilometru dálnice D1 u restaurace McDonalds.
ČEZ v současnou chvíli garantuje řidičům elektromobilů odběr bezemisní energie, a to díky certifikaci původu elektřiny z obnovitelných zdrojů. Do roku 2025 chce zečtyřnásobit současný dobíjecí výkon své sítě, který momentálně činí 22 500 kW. Podobný výkon má třeba středně velká vodní elektrárna.
Čtěte také: ČEZ postavil velký nabíjecí hub, který připomíná špatný vtip. Jak pomůže řidičům?
Od začátku roku 2022 zároveň dochází k úpravě ceníku za odběr energie u nabíjecích stanic. Registrovaný zákazník si za AC nabíjení zaplatí 4,96 korun bez DPH, za DC (50-99 kW) 6,61 korun bez DPH a u ultrarychlého nabíjení (výkon 100+ kW) 8,26 korun bez DPH.
Neregistrovaný zákazník bude mít nabíjení podstatně dražší. Za AC zaplatí 6,61 korun bez DPH, za DC 8,26 korun bez DPH a v případě ultrarychlého nabíjení 9,92 korun bez DPH. Ceník je platný od 1. ledna 2022.