ČEZ nedávno zprovoznil největší lokalitu rychlodobíjecích stanic v České republice. Nachází se u dálnice D5 na čerpací stanici Benzina. Na místě se nachází celkem osm rychlonabíjecích stojanů, z nichž jsou čtyři na každé straně dálnice. Stojany dokáží současně nabíjet celkem 16 aut.
Myslíte si tedy, že ČEZ bude konečně budovat veliké nabíjecí lokality, ve kterých bude možné rychle nabíjet desítky elektromobilů najednou a strach z nabíjení elektrických vozů tak bude pro mnoho lidí minulostí? Zní to vskutku hezky. To by ale nově vybudované nabíječky nesměly být zastaralé stojany od ABB s maximálním výkonem 50 kW.
Taková rychlost nabíjení je v dnešní době v podstatě směšná a naprostá většina současných elektromobilů je schopna přijmout výkon přes 100 kW. Díky tomu nabíjení v novém hubu nebude pro majitele vozů příliš příjemným zážitkem a na benzinové stanici stráví vysoké desítky minut, ne-li více jak hodinu. Na dálnici tedy jde o polovičaté řešení.
Čtěte také: Víte, proč Tesla otevře svou nabíjecí síť ostatním? Ve hře jsou obrovské dotace
Háček má také nabíjení šestnácti aut zároveň, protože pouze polovina z nich může využít rychlejší nabíjení stejnosměrným proudem. Zbytek si tak bude muset vystačit s proudem střídavým a výkonem 22 kW. Kvůli tomu tak v realitě pravděpodobně k naplnění lokality nikdy nedojde.
ČEZ sice říká, že má v plánu v budoucnu nahradit 50kW stanice rychlejšími a modernějšími stojany, ale již se nezmiňuje, kdy k tomu dojde. V lokalitě se také nachází poslední stanice, které byly financovány z evropských fondů. Je tedy také možné, že nabíjecí hub vznikl pouze z důvodu využití zbylých zásob stanic. Můžeme tedy doufat, že na nově vybudovaných stanicích se setkáme již s výkonnějšími a modernějšími nabíječkami.
ČEZ nedávno zprovoznil největší lokalitu rychlodobíjecích stanic v České republice. Nachází se u dálnice D5 na čerpací stanici Benzina. Na místě se nachází celkem osm rychlonabíjecích stojanů, z nichž jsou čtyři na každé straně dálnice. Stojany dokáží současně nabíjet celkem 16 aut.
Myslíte si tedy, že ČEZ bude konečně budovat veliké nabíjecí lokality, ve kterých bude možné rychle nabíjet desítky elektromobilů najednou a strach z nabíjení elektrických vozů tak bude pro mnoho lidí minulostí? Zní to vskutku hezky. To by ale nově vybudované nabíječky nesměly být zastaralé stojany od ABB s maximálním výkonem 50 kW.
Taková rychlost nabíjení je v dnešní době v podstatě směšná a naprostá většina současných elektromobilů je schopna přijmout výkon přes 100 kW. Díky tomu nabíjení v novém hubu nebude pro majitele vozů příliš příjemným zážitkem a na benzinové stanici stráví vysoké desítky minut, ne-li více jak hodinu. Na dálnici tedy jde o polovičaté řešení.
Čtěte také: Víte, proč Tesla otevře svou nabíjecí síť ostatním? Ve hře jsou obrovské dotace
Háček má také nabíjení šestnácti aut zároveň, protože pouze polovina z nich může využít rychlejší nabíjení stejnosměrným proudem. Zbytek si tak bude muset vystačit s proudem střídavým a výkonem 22 kW. Kvůli tomu tak v realitě pravděpodobně k naplnění lokality nikdy nedojde.
ČEZ sice říká, že má v plánu v budoucnu nahradit 50kW stanice rychlejšími a modernějšími stojany, ale již se nezmiňuje, kdy k tomu dojde. V lokalitě se také nachází poslední stanice, které byly financovány z evropských fondů. Je tedy také možné, že nabíjecí hub vznikl pouze z důvodu využití zbylých zásob stanic. Můžeme tedy doufat, že na nově vybudovaných stanicích se setkáme již s výkonnějšími a modernějšími nabíječkami.