Distributor elektrické energie ČEZ nedávno představil nové tarify pro dobíjení elektromobilů z vlastní sítě. Nově se dělí mezi neregistrované zákazníky a trojici tarifů, který si vyberete podle četnosti nabíjení i podle odebrané energie. Zatímco základní tarif neobsahuje žádnou pravidelnou měsíční platbu, vyšší tarify Standard a Premium zvýhodňují cenu za jednu kilowatthodinu energie pod určitou podmínkou.
Ač jde o pouhé tři úrovně tarifů, vyvstává otázka, který z nich je ten pravý pro vás. Jelikož každý jezdí odlišným elektrickým vozem i s různou efektivitou a náklady, není lehké jednoznačně říci, kdo by si měl vybrat Základní, Standardní nebo Prémiový program. Na takovou možnost ČEZ myslel a na svém webu spustil interaktivní stránku s kalkulačkou nákladů a úspor.
Do kalkulačky na webu futurego.cz od společnosti ČEZ zadáte odhadovaný počet ujetých kilometrů za měsíc, spárujete jej s průměrnou spotřebou vašeho vozu a posuvníkem určíte podíl nabíjení u stanic sítě ČEZ, případně u cizích v roamingu. Výsledkem bude součet odebraných kWh za určitou částku a cenové srovnání oproti neregistrovanému zákazníkovi.
Čtěte také: Elektromobil v zimě. Na kolik vás teď v Česku vyjde 1 kilometr jízdy?
Pro kvalitnější cenové odhady lze ve spodní části tabulky upravit i poměr použití pomalých stanic s výkonem do 50 kW s těmi o stupeň rychlejšími (do 150 kW). Pokud to váš elektromobil umožňuje, můžete přidat i stanice s vysokým nabíjecím výkon přesahující 150 kW. Pokud tedy nejste fanoušky tvorby tabulek na míru v oblíbeném kancelářském balíku aplikací, může vám web futurego.cz poskytnout alespoň základní pohled na věc.
U dvou vyšších tarifů totiž musíte do rovnice zahrnout i pravidelnou platbu ve výši 100 Kč u tarifu Standard a 300 Kč u nejvyšší varianty Premium. Každá z nich je schopná snížit cenu za odebranou kWh o jednotky korun. Nejvíce zvýhodněné jsou ceny u nejvyššího balíčku a UPC stanic s výkonem nad 150 kW. Naopak beze změny zůstávají ceny u pomalého AC nabíjení.
Distributor elektrické energie ČEZ nedávno představil nové tarify pro dobíjení elektromobilů z vlastní sítě. Nově se dělí mezi neregistrované zákazníky a trojici tarifů, který si vyberete podle četnosti nabíjení i podle odebrané energie. Zatímco základní tarif neobsahuje žádnou pravidelnou měsíční platbu, vyšší tarify Standard a Premium zvýhodňují cenu za jednu kilowatthodinu energie pod určitou podmínkou.
Ač jde o pouhé tři úrovně tarifů, vyvstává otázka, který z nich je ten pravý pro vás. Jelikož každý jezdí odlišným elektrickým vozem i s různou efektivitou a náklady, není lehké jednoznačně říci, kdo by si měl vybrat Základní, Standardní nebo Prémiový program. Na takovou možnost ČEZ myslel a na svém webu spustil interaktivní stránku s kalkulačkou nákladů a úspor.
Do kalkulačky na webu futurego.cz od společnosti ČEZ zadáte odhadovaný počet ujetých kilometrů za měsíc, spárujete jej s průměrnou spotřebou vašeho vozu a posuvníkem určíte podíl nabíjení u stanic sítě ČEZ, případně u cizích v roamingu. Výsledkem bude součet odebraných kWh za určitou částku a cenové srovnání oproti neregistrovanému zákazníkovi.
Čtěte také: Elektromobil v zimě. Na kolik vás teď v Česku vyjde 1 kilometr jízdy?
Pro kvalitnější cenové odhady lze ve spodní části tabulky upravit i poměr použití pomalých stanic s výkonem do 50 kW s těmi o stupeň rychlejšími (do 150 kW). Pokud to váš elektromobil umožňuje, můžete přidat i stanice s vysokým nabíjecím výkon přesahující 150 kW. Pokud tedy nejste fanoušky tvorby tabulek na míru v oblíbeném kancelářském balíku aplikací, může vám web futurego.cz poskytnout alespoň základní pohled na věc.
U dvou vyšších tarifů totiž musíte do rovnice zahrnout i pravidelnou platbu ve výši 100 Kč u tarifu Standard a 300 Kč u nejvyšší varianty Premium. Každá z nich je schopná snížit cenu za odebranou kWh o jednotky korun. Nejvíce zvýhodněné jsou ceny u nejvyššího balíčku a UPC stanic s výkonem nad 150 kW. Naopak beze změny zůstávají ceny u pomalého AC nabíjení.