Energetická skupina ČEZ přináší nové informace týkající se růstu nabíjecí infrastruktury a počtu jejich uživatelů. Z nich vychází, že je elektromobilita v České republice na vzestupu. Je to právě nabíjecí infrastruktura, co má podle některých názorů ze všeho největší vliv na dlouhodobý rozvoj elektromobility – i větší, než například dotace, či různé výhody pro majitele elektrických aut.
Jak společnost píše ve své tiskové zprávě, tak se za posledních 12 měsíců nabíjecí síť rozrostla o 135 stojanů. Čtvrtina z nich pak měla výkon 150 kW a vyšší, celkový výkon sítě nabíjecích stanic ČEZ tak překonal 51 MW. Meziroční růst výkonu činí celkem 39 %, což je zásluha především instalací rychlejších nabíječek.
„ČEZ neustále zvyšuje kvalitu a rozsah své sítě. V poslední době se soustředíme hlavně na výstavbu ultrarychlých stojanů, kterých chceme mít letos na konci roku více než 110. Od ledna jsme také na rychlých a ultrarychlých stanicích výrazně snížili ceny za dobíjení a lidé to oceňují,“ sdělil Tomáš Dzurilla, který je ředitelem elektromobility ČEZ.
Čtěte také: V Česku budou již brzy jezdit první záchranáři s elektroautem. Kde?
Spolu s pokrytím nabíjecí sítě vzrostl i počet zákazníků, konkrétně se zvýšil na 27 231 řidičů elektrovozů. Dle společnosti za to kromě expanze může z velké části také zlevněné dobíjení. Co se týče vytíženosti, tak se na prvních příčkách umístily nabíječky v Praze a dále v okolí dálnic D1, D5 a D10.
Za první čtvrtletí letošního roku odebrali řidiči celkem přes 1,8 milionu kWh elektřiny ze sítě ČEZ, což je meziročně o 65 % více. Pro srovnání za stejné období v minulém roce hodnota dosahovala pouze 1 milion kWh. Vzhledem k růstu počtu řidičů, co služeb ČEZ využívají, to není až tak překvapující.
Energetická skupina ČEZ přináší nové informace týkající se růstu nabíjecí infrastruktury a počtu jejich uživatelů. Z nich vychází, že je elektromobilita v České republice na vzestupu. Je to právě nabíjecí infrastruktura, co má podle některých názorů ze všeho největší vliv na dlouhodobý rozvoj elektromobility – i větší, než například dotace, či různé výhody pro majitele elektrických aut.
Jak společnost píše ve své tiskové zprávě, tak se za posledních 12 měsíců nabíjecí síť rozrostla o 135 stojanů. Čtvrtina z nich pak měla výkon 150 kW a vyšší, celkový výkon sítě nabíjecích stanic ČEZ tak překonal 51 MW. Meziroční růst výkonu činí celkem 39 %, což je zásluha především instalací rychlejších nabíječek.
„ČEZ neustále zvyšuje kvalitu a rozsah své sítě. V poslední době se soustředíme hlavně na výstavbu ultrarychlých stojanů, kterých chceme mít letos na konci roku více než 110. Od ledna jsme také na rychlých a ultrarychlých stanicích výrazně snížili ceny za dobíjení a lidé to oceňují,“ sdělil Tomáš Dzurilla, který je ředitelem elektromobility ČEZ.
Čtěte také: V Česku budou již brzy jezdit první záchranáři s elektroautem. Kde?
Spolu s pokrytím nabíjecí sítě vzrostl i počet zákazníků, konkrétně se zvýšil na 27 231 řidičů elektrovozů. Dle společnosti za to kromě expanze může z velké části také zlevněné dobíjení. Co se týče vytíženosti, tak se na prvních příčkách umístily nabíječky v Praze a dále v okolí dálnic D1, D5 a D10.
Za první čtvrtletí letošního roku odebrali řidiči celkem přes 1,8 milionu kWh elektřiny ze sítě ČEZ, což je meziročně o 65 % více. Pro srovnání za stejné období v minulém roce hodnota dosahovala pouze 1 milion kWh. Vzhledem k růstu počtu řidičů, co služeb ČEZ využívají, to není až tak překvapující.