V Česku budou již brzy jezdit první záchranáři s elektroautem. Kde?

  • Záchranná služba v Královéhradeckém kraji jde s dobou
  • V Hradci Králové nasadí do služby jako první v Česku elektromobil
  • Půjde o výkonný Volkswagen ID.4 GTX s dojezdem až 511 km
Volkswagen ID.4 GTX záchranka

Volkswagen ID.4 GTX ve verzi pro zdravotníky | foto: Volkswagen Česká republika

Elektromobily nejsou v integrovaném záchranném systému nic nového; policie České republiky je již několik let využívá. Nyní se k nim přidá posádka záchranářů z Hradce Králové.

První záchranáři s elektromobilem v České republice

Vůz bude využívat tým Rychlé lékařské pomoci, který sídlí v Hradci Králové. Půjde o úplně první elektromobil ve službách Zdravotnické záchranné služby v České republice. Oficiální nasazení do služby proběhne v květnu, jak informuje Volkswagen ve své tiskové zprávě.

Pořizovací cena vozu byla okolo dvou milionů korun a nutné zdravotnické vybavení vozu stálo dalších 1,2 milionu korun. Tým bude zasahovat v okruhu dvaceti kilometrů od své základny a podle plánu by měl ujet cca 55 kilometrů denně.

Volkswagen ID.4 GTX záchranka

Elektromobil Volkswagen ID.4 GTX bude operovat v okruhu 20 km od základny v Hradci Králové| foto: Volkswagen Česká republika


Čtěte také: Zapomeňte na malá městská „tintítka“. Značka Smart se mění k nepoznání


Vrcholný model Volkswagen ID.4 GTX

Zdravotnická služba si pořídila rovnou tu nejvyšší variantu Volkswagenu ID.4 se dvěma elektromotory a pohonem na všechna kola. Celkový výkon GTX varianty je 250 kW a baterii má s kapacitou 77 kWh, což zajistí dojezd až 511 km.

Kromě toho je vůz vybaven vším potřebným zdravotnickým vybavením, jako jsou léky, diagnostické přístroj a hlavně obsahuje integrovaný preferenční modul, který umožňuje komunikaci s inteligentním dopravním systémem řízení semaforů, takže posádka bude mít hladký průjezd přes městské křižovatky.

Inspirují se další města?

Koupě elektromobilu by mohla inspirovat také další česká města k jejich pořízení, protože do městského prostředí je elektromobil ideální. Dieselové motory, které záchranáři nejvíce využívají, velmi trpí v rámci jejich využití brzda-plyn. Dalším vítaným bonusem jsou o dost menší náklady na provoz.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

V Česku budou již brzy jezdit první záchranáři s elektroautem. Kde?

  • Záchranná služba v Královéhradeckém kraji jde s dobou
  • V Hradci Králové nasadí do služby jako první v Česku elektromobil
  • Půjde o výkonný Volkswagen ID.4 GTX s dojezdem až 511 km
Volkswagen ID.4 GTX záchranka

Volkswagen ID.4 GTX ve verzi pro zdravotníky | foto: Volkswagen Česká republika

Elektromobily nejsou v integrovaném záchranném systému nic nového; policie České republiky je již několik let využívá. Nyní se k nim přidá posádka záchranářů z Hradce Králové.

První záchranáři s elektromobilem v České republice

Vůz bude využívat tým Rychlé lékařské pomoci, který sídlí v Hradci Králové. Půjde o úplně první elektromobil ve službách Zdravotnické záchranné služby v České republice. Oficiální nasazení do služby proběhne v květnu, jak informuje Volkswagen ve své tiskové zprávě.

Pořizovací cena vozu byla okolo dvou milionů korun a nutné zdravotnické vybavení vozu stálo dalších 1,2 milionu korun. Tým bude zasahovat v okruhu dvaceti kilometrů od své základny a podle plánu by měl ujet cca 55 kilometrů denně.

Volkswagen ID.4 GTX záchranka

Elektromobil Volkswagen ID.4 GTX bude operovat v okruhu 20 km od základny v Hradci Králové| foto: Volkswagen Česká republika


Čtěte také: Zapomeňte na malá městská „tintítka“. Značka Smart se mění k nepoznání


Vrcholný model Volkswagen ID.4 GTX

Zdravotnická služba si pořídila rovnou tu nejvyšší variantu Volkswagenu ID.4 se dvěma elektromotory a pohonem na všechna kola. Celkový výkon GTX varianty je 250 kW a baterii má s kapacitou 77 kWh, což zajistí dojezd až 511 km.

Kromě toho je vůz vybaven vším potřebným zdravotnickým vybavením, jako jsou léky, diagnostické přístroj a hlavně obsahuje integrovaný preferenční modul, který umožňuje komunikaci s inteligentním dopravním systémem řízení semaforů, takže posádka bude mít hladký průjezd přes městské křižovatky.

Inspirují se další města?

Koupě elektromobilu by mohla inspirovat také další česká města k jejich pořízení, protože do městského prostředí je elektromobil ideální. Dieselové motory, které záchranáři nejvíce využívají, velmi trpí v rámci jejich využití brzda-plyn. Dalším vítaným bonusem jsou o dost menší náklady na provoz.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."