Elektromobily nejsou v integrovaném záchranném systému nic nového; policie České republiky je již několik let využívá. Nyní se k nim přidá posádka záchranářů z Hradce Králové.
Vůz bude využívat tým Rychlé lékařské pomoci, který sídlí v Hradci Králové. Půjde o úplně první elektromobil ve službách Zdravotnické záchranné služby v České republice. Oficiální nasazení do služby proběhne v květnu, jak informuje Volkswagen ve své tiskové zprávě.
Pořizovací cena vozu byla okolo dvou milionů korun a nutné zdravotnické vybavení vozu stálo dalších 1,2 milionu korun. Tým bude zasahovat v okruhu dvaceti kilometrů od své základny a podle plánu by měl ujet cca 55 kilometrů denně.
Čtěte také: Zapomeňte na malá městská „tintítka“. Značka Smart se mění k nepoznání
Zdravotnická služba si pořídila rovnou tu nejvyšší variantu Volkswagenu ID.4 se dvěma elektromotory a pohonem na všechna kola. Celkový výkon GTX varianty je 250 kW a baterii má s kapacitou 77 kWh, což zajistí dojezd až 511 km.
Kromě toho je vůz vybaven vším potřebným zdravotnickým vybavením, jako jsou léky, diagnostické přístroj a hlavně obsahuje integrovaný preferenční modul, který umožňuje komunikaci s inteligentním dopravním systémem řízení semaforů, takže posádka bude mít hladký průjezd přes městské křižovatky.
Koupě elektromobilu by mohla inspirovat také další česká města k jejich pořízení, protože do městského prostředí je elektromobil ideální. Dieselové motory, které záchranáři nejvíce využívají, velmi trpí v rámci jejich využití brzda-plyn. Dalším vítaným bonusem jsou o dost menší náklady na provoz.
Elektromobily nejsou v integrovaném záchranném systému nic nového; policie České republiky je již několik let využívá. Nyní se k nim přidá posádka záchranářů z Hradce Králové.
Vůz bude využívat tým Rychlé lékařské pomoci, který sídlí v Hradci Králové. Půjde o úplně první elektromobil ve službách Zdravotnické záchranné služby v České republice. Oficiální nasazení do služby proběhne v květnu, jak informuje Volkswagen ve své tiskové zprávě.
Pořizovací cena vozu byla okolo dvou milionů korun a nutné zdravotnické vybavení vozu stálo dalších 1,2 milionu korun. Tým bude zasahovat v okruhu dvaceti kilometrů od své základny a podle plánu by měl ujet cca 55 kilometrů denně.
Čtěte také: Zapomeňte na malá městská „tintítka“. Značka Smart se mění k nepoznání
Zdravotnická služba si pořídila rovnou tu nejvyšší variantu Volkswagenu ID.4 se dvěma elektromotory a pohonem na všechna kola. Celkový výkon GTX varianty je 250 kW a baterii má s kapacitou 77 kWh, což zajistí dojezd až 511 km.
Kromě toho je vůz vybaven vším potřebným zdravotnickým vybavením, jako jsou léky, diagnostické přístroj a hlavně obsahuje integrovaný preferenční modul, který umožňuje komunikaci s inteligentním dopravním systémem řízení semaforů, takže posádka bude mít hladký průjezd přes městské křižovatky.
Koupě elektromobilu by mohla inspirovat také další česká města k jejich pořízení, protože do městského prostředí je elektromobil ideální. Dieselové motory, které záchranáři nejvíce využívají, velmi trpí v rámci jejich využití brzda-plyn. Dalším vítaným bonusem jsou o dost menší náklady na provoz.