Česká vláda je v kontaktu s dvěma potenciálními investory, kteří zvažují výrobu baterií na českém území. Jedním z nich je i automobilový koncern Volkswagen. Ten zvažuje postavit v České republice jednu ze svých šesti budoucích gigatováren na baterie, které plánuje dokončit do roku 2030.
Potvrdil to v pátek ministr průmyslu Karel Havlíček. Zároveň naznačil, že se snaží navázat spolupráci i s dalším bateriovým investorem. Neřekl však, o koho přesně se jedná. Hlavním cílem české vlády tak je stavba minimálně jedné továrny na baterie, ale nejlepším možným výsledkem bude stavba rovnou dvou zařízení.
Vláda se tento cíl pokusí podpořit finančním balíčkem. Bude se jednat o peněžní podporu v řádech miliard korun. Finance půjdou na výstavbu infrastruktury, dodávky zelené energie i přímou finanční pobídku pro firmy.
Čtěte také: Volkswagen představil svou kompletní elektrickou vizi, při které se tají dech
Německá automobilka k tomuto tématu řekla, že se stále nerozhodla, jakou zemi pro svou lokalitu na výstavbu nové továrny zvolí. Zatím kromě Česka uvažuje také nad Polskem nebo Slovenskem.
Pro Česko budou tyto dohody pravděpodobně velmi důležité, neboť silně ovlivní budoucnost průmyslu v naší zemi. S přechodem na elektromobilitu v automobilovém průmyslu se bude nutné adaptovat na nové technologie. Jen tímto způsobem si bude možné tento důležitý průmyslový segment udržet na našem území.
Česká vláda je v kontaktu s dvěma potenciálními investory, kteří zvažují výrobu baterií na českém území. Jedním z nich je i automobilový koncern Volkswagen. Ten zvažuje postavit v České republice jednu ze svých šesti budoucích gigatováren na baterie, které plánuje dokončit do roku 2030.
Potvrdil to v pátek ministr průmyslu Karel Havlíček. Zároveň naznačil, že se snaží navázat spolupráci i s dalším bateriovým investorem. Neřekl však, o koho přesně se jedná. Hlavním cílem české vlády tak je stavba minimálně jedné továrny na baterie, ale nejlepším možným výsledkem bude stavba rovnou dvou zařízení.
Vláda se tento cíl pokusí podpořit finančním balíčkem. Bude se jednat o peněžní podporu v řádech miliard korun. Finance půjdou na výstavbu infrastruktury, dodávky zelené energie i přímou finanční pobídku pro firmy.
Čtěte také: Volkswagen představil svou kompletní elektrickou vizi, při které se tají dech
Německá automobilka k tomuto tématu řekla, že se stále nerozhodla, jakou zemi pro svou lokalitu na výstavbu nové továrny zvolí. Zatím kromě Česka uvažuje také nad Polskem nebo Slovenskem.
Pro Česko budou tyto dohody pravděpodobně velmi důležité, neboť silně ovlivní budoucnost průmyslu v naší zemi. S přechodem na elektromobilitu v automobilovém průmyslu se bude nutné adaptovat na nové technologie. Jen tímto způsobem si bude možné tento důležitý průmyslový segment udržet na našem území.