Mít možnost v dnešním světě jezdit autem je něco, o co lidé nechtějí přijít. S tím, jak ale nová auta výrazně zdražují, se tento sen mnoha lidem vzdaluje, což se jistě nikomu z těch, kteří mají hlouběji do kapsy, nelíbí. A co teprve, když se podíváme na elektromobily, na které chce EU v příští dekádě přejít a dát sbohem spalovacím motorům, to jsou ceny přesahující hranici jednoho milionu korun. Česko prý ale našlo recept, jak situaci zachránit.
Spalovací auta ve své podstatě vlastně nejsou zas až tak špatná, jak se to někdy prezentuje. Jen se proti nim začalo zbrojit, protože se výrazněji podílejí na zvyšování emisí CO2, což přispívá ke globálnímu oteplování a změnám klimatu. Co je ale důležité si uvědomit, že není spalovací auto jedno jako druhé. Jedno může být samozřejmě čistší než druhé.
Česko je specifické tím, jak zastaralý vozový park má. Nedávno vyšlo najevo, že osobní automobily už mají průměrně přes 16 let a v případě všech motorových vozidel dokonce přes 19 let, takže na tom jsou emisně mnohem hůře, než v případě novějších, moderních spalovacích, či hybridních motorů.
Naprosto nečekaným, ale možná svým způsobem geniálním způsobem se tak stát rozhodl v dnešní transformační a ekonomicky složitější době podpořit dotacemi nákup nejen nových a čistších elektromobily, ale také modernějších spalovací auta. A pomoci zlepšit nejen ekologii, ale také bezpečnost na silnicích. Ve světě nemá tento krok obdoby.
Čtěte také: 10 tipů, jak jezdit úsporně se spalovacím autem
Česko má ambiciózní plán ke snížení emisí skleníkových plynů a přechodu na udržitelnější formy dopravy. Není to o tom, že se ze dne na den přejde ze spalovacích aut na elektromobily, ale spíše o hledání nejlepších možných scénářů pro každého jednotlivce a jeho potřeby. Na rozdíl od EU tedy stát nechce nikoho do ničeho tlačit, ale postarat se o hladký průběh přechodu co nejvíce aut na čistší způsoby dopravy.
Podle plánu vlády budou občané (nikoliv však firmy), kteří si zakoupí nové spalovací auto vyrobené po roce 2020 (ne však dříve), moci požádat o dotaci ve výši až 25 % z ceny vozidla. Maximální limit ceny vozu, či částky, ze které se bude vypočítávat výše dotace, pak činí 800 tisíc korun. Dotaci tedy můžete dostat až 200 tisíc korun, tedy srovnatelně, jako je aktuální dotace na elektromobily.
Tato podpora má přilákat lidi k nákupu moderních a ekologicky efektivních vozů, které splňují nejpřísnější emisní normy. Současně se však česká vláda zavázala k dalšímu rozvoji alternativních paliv a podpoře elektrických vozidel, aby se postupně snižovala závislost na fosilních palivech.
Odborníci vítají tuto iniciativu jako krok správným směrem. Alexandr Jásal, vedoucí oddělení pro zachování fosilních paliv, uvedl: „Je důležité, aby vlády podporovaly trh při přechodu na ekologičtější alternativy. Dotace na spalovací auta mohou být přechodným opatřením, které nám pomůže rychleji dosáhnout našich cílů v oblasti ochrany klimatu.“
Tato nová politika České republiky vzbudila mezinárodní pozornost a mnoho zahraničních expertů ji chválí jako inovativní přístup k řešení environmentálních výzev. Doufejme, že se tato odvážná iniciativa ukáže jako úspěšný model nejen pro naší zemi a přispěje k celosvětovému úsilí o ochranu životního prostředí.
Pokud jste dočetli až sem a stále netušíte nic nekalého, můžeme vám jen popřát krásný apríl a větší ostražitost během celého dnešního dne! A samozřejmě také všem přejeme hodně štěstí, zdraví a co nejméně rozepře s ostatními, pokud třeba budete řešit, jestli je lepší elektromobil nebo spalovací auto. Do diskuze pod článkem nám pak napište, jestli jsme vám vyčarovali úsměv na tváři, či podobné věci příliš nemusíte.
Mít možnost v dnešním světě jezdit autem je něco, o co lidé nechtějí přijít. S tím, jak ale nová auta výrazně zdražují, se tento sen mnoha lidem vzdaluje, což se jistě nikomu z těch, kteří mají hlouběji do kapsy, nelíbí. A co teprve, když se podíváme na elektromobily, na které chce EU v příští dekádě přejít a dát sbohem spalovacím motorům, to jsou ceny přesahující hranici jednoho milionu korun. Česko prý ale našlo recept, jak situaci zachránit.
Spalovací auta ve své podstatě vlastně nejsou zas až tak špatná, jak se to někdy prezentuje. Jen se proti nim začalo zbrojit, protože se výrazněji podílejí na zvyšování emisí CO2, což přispívá ke globálnímu oteplování a změnám klimatu. Co je ale důležité si uvědomit, že není spalovací auto jedno jako druhé. Jedno může být samozřejmě čistší než druhé.
Česko je specifické tím, jak zastaralý vozový park má. Nedávno vyšlo najevo, že osobní automobily už mají průměrně přes 16 let a v případě všech motorových vozidel dokonce přes 19 let, takže na tom jsou emisně mnohem hůře, než v případě novějších, moderních spalovacích, či hybridních motorů.
Naprosto nečekaným, ale možná svým způsobem geniálním způsobem se tak stát rozhodl v dnešní transformační a ekonomicky složitější době podpořit dotacemi nákup nejen nových a čistších elektromobily, ale také modernějších spalovací auta. A pomoci zlepšit nejen ekologii, ale také bezpečnost na silnicích. Ve světě nemá tento krok obdoby.
Čtěte také: 10 tipů, jak jezdit úsporně se spalovacím autem
Česko má ambiciózní plán ke snížení emisí skleníkových plynů a přechodu na udržitelnější formy dopravy. Není to o tom, že se ze dne na den přejde ze spalovacích aut na elektromobily, ale spíše o hledání nejlepších možných scénářů pro každého jednotlivce a jeho potřeby. Na rozdíl od EU tedy stát nechce nikoho do ničeho tlačit, ale postarat se o hladký průběh přechodu co nejvíce aut na čistší způsoby dopravy.
Podle plánu vlády budou občané (nikoliv však firmy), kteří si zakoupí nové spalovací auto vyrobené po roce 2020 (ne však dříve), moci požádat o dotaci ve výši až 25 % z ceny vozidla. Maximální limit ceny vozu, či částky, ze které se bude vypočítávat výše dotace, pak činí 800 tisíc korun. Dotaci tedy můžete dostat až 200 tisíc korun, tedy srovnatelně, jako je aktuální dotace na elektromobily.
Tato podpora má přilákat lidi k nákupu moderních a ekologicky efektivních vozů, které splňují nejpřísnější emisní normy. Současně se však česká vláda zavázala k dalšímu rozvoji alternativních paliv a podpoře elektrických vozidel, aby se postupně snižovala závislost na fosilních palivech.
Odborníci vítají tuto iniciativu jako krok správným směrem. Alexandr Jásal, vedoucí oddělení pro zachování fosilních paliv, uvedl: „Je důležité, aby vlády podporovaly trh při přechodu na ekologičtější alternativy. Dotace na spalovací auta mohou být přechodným opatřením, které nám pomůže rychleji dosáhnout našich cílů v oblasti ochrany klimatu.“
Tato nová politika České republiky vzbudila mezinárodní pozornost a mnoho zahraničních expertů ji chválí jako inovativní přístup k řešení environmentálních výzev. Doufejme, že se tato odvážná iniciativa ukáže jako úspěšný model nejen pro naší zemi a přispěje k celosvětovému úsilí o ochranu životního prostředí.
Pokud jste dočetli až sem a stále netušíte nic nekalého, můžeme vám jen popřát krásný apríl a větší ostražitost během celého dnešního dne! A samozřejmě také všem přejeme hodně štěstí, zdraví a co nejméně rozepře s ostatními, pokud třeba budete řešit, jestli je lepší elektromobil nebo spalovací auto. Do diskuze pod článkem nám pak napište, jestli jsme vám vyčarovali úsměv na tváři, či podobné věci příliš nemusíte.