Česko s Německem spojí tunel, který bude dlouhý přes 30 kilometrů

Jakub Ondráček
  • Německé dráhy postaví pod Krušnými horami tunel
  • Nakonec byla k výstavbě zvolena nejdelší varianta
  • Vlakový tunel spojí Česko s Německem
Tunel
Tunel

Nový tunel, který pod Krušnými horami postaví Německé dráhy, bude opravdu dlouhý. Výběrové řízení totiž nakonec vyhrál nejdelší návrh. Co všechno o plánovaném tunelu víme a jak přesně bude dlouhý?

Plánovaný tunel bude delší

Nově plánovaný Krušnohorský vlakový tunel, který se má po své výstavbě stát klíčovým prvkem vysokorychlostního spojení mezi Prahou a Drážďany, bude nakonec delší, než se očekávalo. Po roce analýz Německé dráhy přijaly rozhodnutí o změně původního plánu a zvolena tak byla nejdelší varianta tunelu o délce 30,4 kilometru.

Tato nová trasa nahradí původní dvě varianty tunelu s délkami 2,5 a 27 km. Zásadním prvkem je též přesunutí severního portálu tunelu do Heidenau. Díky své optimálnosti také získala i vřelou podporu od ministra hospodářství, práce a dopravy Saska, Martina Duliga.

Most nad údolím Finstal
Most nad údolím Finstal

Čtěte také: 10 nejrychlejších vlaků na světě, které vás svezou v roce 2023. Máte dost odvahy?


Co dalšího jsme se dozvěděli?

Realizace delší varianty Krušnohorského tunelu zahrnuje také rozšíření železniční trasy mezi Drážďanami a Heidenau. Plánované práce zahrnují výstavbu celkem 46 kilometrů nových kolejí, instalaci 90 nových výhybek a implementaci nového zabezpečovacího zařízení. Konzultace výstavby s dotčenými obcemi proběhne v lednu, předložení dokumentace německému parlamentu o financování pak v polovině příštího roku.

Stavět by se mělo začít v roce 2028 a pokud vše půjde dobře, hotovo bude o deset let později. Na financování výstavby se budou podílet obě země, tedy Německo i Česká republika.

Sledujte nás v Google Zprávách

Komentáře


Nejnovější články