Češi jsou ostudou EU. Elektromobily se hůře prodávají už jen v Chorvatsku

  • Podíl elektromobilů na českém trhu je stále velmi mizerný
  • Tesla vede, Škoda se na první příčku zatím nedostane
  • Osmnácté místo znamená pro ČR předposlední příčku v tabulce zemí EU
Škoda Enyaq L&K

Škoda Enyaq L&K

Počet registrovaných elektrických vozidel v Evropě meziročně opět stoupá. Za první čtyři měsíce jich na silnicích přibylo téměř 450 tisíc kusů. Naše republika přidala do celkového objemu necelých 2 000 nových vozů, jak uvádí Centrum dopravního výzkumu. Nákupy elektromobilů jsou i u nás podpořeny rostoucí infrastrukturou. V evropském žebříčku jsme na tom ale stále velmi mizerně.

Evropa podíl neustále navyšuje. Česko ale nepomáhá

Celoevropské hodnoty ročně stoupají stabilním tempem, počátek letošního roku zvýšil nárůst dokonce o 6,4 procent ve srovnání s podobným obdobím v loňském roce. Zájemci o nové vozy ale zatím stále nejvíce upřednostňují spalovací zážehové motorizace a to rovnou ve třetině všech případů. Po automatických hybridech a dieselu jsou bateriové elektromobily na čtvrté pozici v oblíbenosti. Tabulku uzavírají plug-in hybridy do zásuvky se 7,2 procenty.

I když se podíly zvyšují, Češi stále drží stabilně druhou evropskou příčku odspodu tabulky. Zásluhu na tom stále mají především dieselové vozy, které jsou u našich občanů stále velmi populární. Spolu s Irskem atakujeme přední příčky v tomto žebříčku oblíbenosti vznětových agregátů. Elektromobily jsou pro Čechy stále drahé. Změna by mohla přijít s nově představenou levnější variantou Škody Enyaq, která slibuje dojezd až 375 kilometrů a bez dotace vyjde zájemce na 899 tisíc korun. S dotací lze cenu o dalších 200 tisíc snížit.

Česko Evropě ve zvýšení počtu EV příliš nepomáhá

Česko Evropě ve zvýšení počtu EV příliš nepomáhá | foto: Centrum dopravního výzkumu


Čtěte také: Baterie v elektromobilech jsou téměř nezničitelné. Studie vyvrací mýtus


Tesla svůj náskok pomalu ztrácí

I nadále si přední příčku v prodejích hlídá Tesla (507 prodaných vozidel) s dvoutřetinovým náskokem na domácí Škodu (306) a oblíbený Hyundai (177). Česko se přitom s celkovými prodeji vozidel řadí ja zajímavé desáté místo. Zájem o vozidla je tedy s přihlédnutím k velikosti trhu na velmi zajímavé úrovni. Nižší popularita elektromobilů ale může být zapříčiněna i slabší sítí nabíjecích stanic.

V Evropské unii se aktuálně provozuje více než 700 tisíc stanic. Naprostou většinu najdeme v Nizozemí, Německu a Francii. Slušným tempem rostou nové veřejné stanice v Belgii, Itálii a ve Švédsku. Ostatní země čítají pod 20 tisíc přípojných bodů, Česká republika jich aktuálně nabízí jen 3 615. Ze dvou třetin jde o pomalé stojany se střídavým proudem. S velkými státy Evropy se zajisté nebude moci poměřovat nikdy, nemělo by Česko ale na to zaujmout alespoň místo uprostřed tabulky okolo desátého místa?

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Češi jsou ostudou EU. Elektromobily se hůře prodávají už jen v Chorvatsku

  • Podíl elektromobilů na českém trhu je stále velmi mizerný
  • Tesla vede, Škoda se na první příčku zatím nedostane
  • Osmnácté místo znamená pro ČR předposlední příčku v tabulce zemí EU
Škoda Enyaq L&K

Škoda Enyaq L&K

Počet registrovaných elektrických vozidel v Evropě meziročně opět stoupá. Za první čtyři měsíce jich na silnicích přibylo téměř 450 tisíc kusů. Naše republika přidala do celkového objemu necelých 2 000 nových vozů, jak uvádí Centrum dopravního výzkumu. Nákupy elektromobilů jsou i u nás podpořeny rostoucí infrastrukturou. V evropském žebříčku jsme na tom ale stále velmi mizerně.

Evropa podíl neustále navyšuje. Česko ale nepomáhá

Celoevropské hodnoty ročně stoupají stabilním tempem, počátek letošního roku zvýšil nárůst dokonce o 6,4 procent ve srovnání s podobným obdobím v loňském roce. Zájemci o nové vozy ale zatím stále nejvíce upřednostňují spalovací zážehové motorizace a to rovnou ve třetině všech případů. Po automatických hybridech a dieselu jsou bateriové elektromobily na čtvrté pozici v oblíbenosti. Tabulku uzavírají plug-in hybridy do zásuvky se 7,2 procenty.

I když se podíly zvyšují, Češi stále drží stabilně druhou evropskou příčku odspodu tabulky. Zásluhu na tom stále mají především dieselové vozy, které jsou u našich občanů stále velmi populární. Spolu s Irskem atakujeme přední příčky v tomto žebříčku oblíbenosti vznětových agregátů. Elektromobily jsou pro Čechy stále drahé. Změna by mohla přijít s nově představenou levnější variantou Škody Enyaq, která slibuje dojezd až 375 kilometrů a bez dotace vyjde zájemce na 899 tisíc korun. S dotací lze cenu o dalších 200 tisíc snížit.

Česko Evropě ve zvýšení počtu EV příliš nepomáhá

Česko Evropě ve zvýšení počtu EV příliš nepomáhá | foto: Centrum dopravního výzkumu


Čtěte také: Baterie v elektromobilech jsou téměř nezničitelné. Studie vyvrací mýtus


Tesla svůj náskok pomalu ztrácí

I nadále si přední příčku v prodejích hlídá Tesla (507 prodaných vozidel) s dvoutřetinovým náskokem na domácí Škodu (306) a oblíbený Hyundai (177). Česko se přitom s celkovými prodeji vozidel řadí ja zajímavé desáté místo. Zájem o vozidla je tedy s přihlédnutím k velikosti trhu na velmi zajímavé úrovni. Nižší popularita elektromobilů ale může být zapříčiněna i slabší sítí nabíjecích stanic.

V Evropské unii se aktuálně provozuje více než 700 tisíc stanic. Naprostou většinu najdeme v Nizozemí, Německu a Francii. Slušným tempem rostou nové veřejné stanice v Belgii, Itálii a ve Švédsku. Ostatní země čítají pod 20 tisíc přípojných bodů, Česká republika jich aktuálně nabízí jen 3 615. Ze dvou třetin jde o pomalé stojany se střídavým proudem. S velkými státy Evropy se zajisté nebude moci poměřovat nikdy, nemělo by Česko ale na to zaujmout alespoň místo uprostřed tabulky okolo desátého místa?

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."