Cadillac testuje sourozence elektromobilu Lyriq v provozu, bude menší a sportovnější

Matouš Vrchota
  • Cadillac usilovně pracuje na menším crossoveru
  • Doplnit má první elektromobil Lyriq, který se již brzy začne prodávat
  • Velikostí by se měl vůz zařadit k nejmenším SUV od Audi nebo BMW
Kamuflovaný prototyp Cadillac crossover
Kamuflovaný prototyp Cadillac crossover

Již brzy se začne prodávat první elektrický Cadillac. Crossover s názvem Lyriq má značku vrátit mezi oblíbené americké vozy. Z následujících fotografií je jasné, že to automobilka s výrobou elektromobilů myslí vážně a (snad) brzy po Lyriqu bude následovat druhý, lehce menší model. První fotografie malého crossoveru zahaleného v kamufláží právě nyní kolují internetem.

Cadillac svůj nový elektrický crossover pořádně zamaskoval

Celkový tvar se Lyriqu velmi podobá. Již na první pohled je ale zřejmé, že nabídne méně prostoru. Jelikož se jedná skutečně o raný prototyp, je zahalení vozu poctivé a snaží se prozradit naprosté minimum o své budoucnosti. Na přední masce tak jsou vidět pouze čočky světel a nelze ani odhadovat, zda alespoň ty budou tvary masky v produkční verzi doplňovat.

Jestliže se ale má jednat o menšího sourozence Lyriqu, je pravděpodobné, že rysy masky budou modely sdílet. Bohužel ani na zádi vozu není mnoho, čeho se i pozorné oko může chytnout. Některé prvky lze ale porovnat s fází prototypu prvního modelu. Třetí brzdové světlo má podobný tvar i umístění na horní hraně víka kufru.

Kamuflovaný prototyp Cadillac crossover
Kamuflovaný prototyp Cadillac crossover

Čtěte také: GM nabízí tučný finanční „bonus“ pro majitele Chevroletu Bolt EV. Ti je ale nesmí žalovat


Může nový crossover sebrat klienty zavedeným evropským značkám?

Velikostně by se měl přibližovat Evropanům známějším vozům typu Audi Q1 nebo BMW X1. Postavený bude na skupinové platformě BEV3, využije bateriovou technologii Ultium s pohonem kol Ultium Drive. Baterie budou mít nejspíše menší kapacitu než 100 kW, jak je tomu u Lyriqu. Při menší konstrukci a možném zachování stejného pohonu s výkonem 250 kW by mohl vůz dostat sportovnější projev.

Podle dřívějších zpráv by se měl model vyrábět v mexickém závodě u města Ramos Arizpe. Interní zdroje pak tvrdí, že pracovníci a dealeři již finální podobu vozu znají. Obchodní označení zatím zveřejněno nebylo. Z registrovaných obchodních značek lze ale vybírat až 5 dalších modelů. Nabízet se ale může například Vistiq, Ascendiq nebo Optiq. Jak vidno, trend „kvéčkových“ označení se z Česka rozšířil i za oceán. Do prodeje by se měl vůz dostat v závěru roku 2024.


Autor článku

Matouš Vrchota - Redaktor

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.


Komentáře


Nejnovější články