Byton, čínský elektrický startup, který v roce 2019 představil své první vozidlo připravené do výroby, vyhlásil podle čínského serveru Pandaily ve své domovské zemi bankrot.
Společnostem Nanjing Zhixing New Energy Vehicle Technology Development Co., Ltd. a Nanjing Zhixing Electric Vehicle Co., Ltd., které jsou spojovány se značkou Byton, bylo v minulém měsíci vypsáno konkurzní řízení a tím byly ukončeny veškeré naděje na zahájení výroby jediného vozidla společnosti, modelu M-Byte.
Potíže firmy začaly v roce 2019, tedy ve stejném roce, kdy bylo na autosalonu ve Frankfurtu představeno nové elektrické SUV značky. Tehdy se nepodařilo zrealizovat projekt financování vedený čínskou automobilovou skupinou FAW. Následovala změna ve vedení firmy a o pár měsíců později svou investici zastavila také firma Foxconn. Brzy následovala investiční společnost Nanjing. V roce 2021 musela hlavní obchodní jednotka, Nanjing Zhixing New Energy Vehicle Technology Development, zahájit u soudu konkurzní řízení.
Čtěte také: Vsadíte si, kdo padne první? Zbankrotovat může hned několik výrobců elektromobilů
Předprodukce elektromobilu Byton M-Byte byla zahájena v říjnu 2019 v novém výrobním závodě společnosti ve městě Nanjing, přičemž firma údajně obdržela více než 50 000 rezervací. Finanční potíže a také další problémy způsobené pandemií však přiměly společnost krátce poté pozastavit výrobu, která byla obnovena až v dubnu 2021.
Byton měl velké plány a chtěl se stát globální značkou. První dodávky vozů měly být zahájeny v polovině roku 2020 v Číně a poté měla následovat Evropa a Severní Amerika. Ta dokonce obdržela dealerské a distributorské licence pro Kalifornii, ale automobily pro zákazníky nebyly nikdy do Spojených států doručeny.
Charakteristickými rysy modelu Byton M-Byte byl obrovský, 48″ displej v horní části palubní desky a druhá obrazovka na základně volantu. Zákazníci si mohli vybírat mezi pohonem zadních nebo všech kol a k dispozici také byly dvě varianty baterie. Standardní baterie s využitelnou kapacitou 72 kWh měla vozu umožnit dojezd až 250 mil (402 km). Druhou možností byla baterie s využitelnou kapacitou 95 kWh schopná nabídnout dojezd až 323 mil (520 km).
Byton, čínský elektrický startup, který v roce 2019 představil své první vozidlo připravené do výroby, vyhlásil podle čínského serveru Pandaily ve své domovské zemi bankrot.
Společnostem Nanjing Zhixing New Energy Vehicle Technology Development Co., Ltd. a Nanjing Zhixing Electric Vehicle Co., Ltd., které jsou spojovány se značkou Byton, bylo v minulém měsíci vypsáno konkurzní řízení a tím byly ukončeny veškeré naděje na zahájení výroby jediného vozidla společnosti, modelu M-Byte.
Potíže firmy začaly v roce 2019, tedy ve stejném roce, kdy bylo na autosalonu ve Frankfurtu představeno nové elektrické SUV značky. Tehdy se nepodařilo zrealizovat projekt financování vedený čínskou automobilovou skupinou FAW. Následovala změna ve vedení firmy a o pár měsíců později svou investici zastavila také firma Foxconn. Brzy následovala investiční společnost Nanjing. V roce 2021 musela hlavní obchodní jednotka, Nanjing Zhixing New Energy Vehicle Technology Development, zahájit u soudu konkurzní řízení.
Čtěte také: Vsadíte si, kdo padne první? Zbankrotovat může hned několik výrobců elektromobilů
Předprodukce elektromobilu Byton M-Byte byla zahájena v říjnu 2019 v novém výrobním závodě společnosti ve městě Nanjing, přičemž firma údajně obdržela více než 50 000 rezervací. Finanční potíže a také další problémy způsobené pandemií však přiměly společnost krátce poté pozastavit výrobu, která byla obnovena až v dubnu 2021.
Byton měl velké plány a chtěl se stát globální značkou. První dodávky vozů měly být zahájeny v polovině roku 2020 v Číně a poté měla následovat Evropa a Severní Amerika. Ta dokonce obdržela dealerské a distributorské licence pro Kalifornii, ale automobily pro zákazníky nebyly nikdy do Spojených států doručeny.
Charakteristickými rysy modelu Byton M-Byte byl obrovský, 48″ displej v horní části palubní desky a druhá obrazovka na základně volantu. Zákazníci si mohli vybírat mezi pohonem zadních nebo všech kol a k dispozici také byly dvě varianty baterie. Standardní baterie s využitelnou kapacitou 72 kWh měla vozu umožnit dojezd až 250 mil (402 km). Druhou možností byla baterie s využitelnou kapacitou 95 kWh schopná nabídnout dojezd až 323 mil (520 km).