Zdá se, že elektromobily Tesla Model S Plaid a Lucid Air dostávají nového soupeře. Čínský lídr v oblasti elektromobility, automobilka BYD, nedávno představil název svého nejnovějšího elektrického modelu, vyráběného pod značkou YangWang. Nový elektrický sedan má mít nejnižší koeficient aerodynamického odporu ze všech sériových vozů.
Automobilka BYD v lednu uvedla na trh svou luxusní značku YangWang. Prémiová značka odhalila dvě nová energetická vozidla (NEV), SUV U8 a plně elektrické superauto U9. Oba modely stojí přibližně 140 tisíc dolarů a využívají novou elektrickou platformu BYD e4. Ta je poháněna čtyřmi elektromotory s výkonem přes 1100 koní a je vybavena nadstandardními bezpečnostními prvky. Technologie například dokáže v případě prasknutí pneumatiky upravit prostřednictvím regulace točivého momentu nastavení ostatních kol tak, aby vozidlo dokázalo bezpečně zastavit.
Luxusní značka se nyní chystá uvést na trh svůj třetí model, U6. K neplánovanému odhalení vozu došlo již před několika týdny v souvislosti se zveřejněním snímků, poskytnutých Evropskému patentovému úřadu. BYD se chystá představit nový model, jehož název a některé podrobnosti již automobilka zveřejnila na výroční konferenci výboru pro automobilovou aerodynamiku v Číně. Z toho, co bylo možné spatřit, vyplývá, že se U6 vyznačuje elegantním vzhledem s nízkým profilem karosérie, zasouvatelnými klikami dveří a kamerami nahrazujícími boční zpětná zrcátka. Obrázky ukazují také aktivní zadní spojler a kryty kol sloužící k zajištění lepší aerodynamiky. Kamery jsou zřejmě volitelným příslušenstvím, protože patentové obrázky pro EU zobrazují model s tradičními bočními zrcátky.
Čtěte také: Čínské elektromobily v Evropě – HongQi E-HS9 je odpovědí na Rolls Royce (3. díl)
Prezentace současně prozradila velmi důležitý parametr a sice extrémně nízký koeficient odporu vzduchu, který má hodnotu pouhých 0,195. Pokud se YangWang U6 dostane do výroby s tímto koeficientem, stane se z pohledu aerodynamiky nejlepším sériově vyráběným elektromobilem a porazí takové soupeře, jako je Tesla Model S Plaid nebo Lucid Air.
Pro srovnání, Tesla Model S Plaid má koeficient aerodynamického odporu 0,208, zatímco Lucid Air 0,21. Mezi další modely s vynikající aerodynamikou patří Lucid Air Pure a Air Touring (0,197), Mercedes-Benz EQS (0,20) Nio ET7 (0,208) a Porsche Taycan (0,22). Podle informací z místních zdrojů bude celkový výkon vozu dosahovat 1 180 koní a počáteční cena se bude pohybovat v přepočtu okolo 110 tisíc dolarů, čímž se opticky dostane pod cenu Tesly Model S Plaid, která v Číně začíná na 114 tisících dolarech.
Zdá se, že elektromobily Tesla Model S Plaid a Lucid Air dostávají nového soupeře. Čínský lídr v oblasti elektromobility, automobilka BYD, nedávno představil název svého nejnovějšího elektrického modelu, vyráběného pod značkou YangWang. Nový elektrický sedan má mít nejnižší koeficient aerodynamického odporu ze všech sériových vozů.
Automobilka BYD v lednu uvedla na trh svou luxusní značku YangWang. Prémiová značka odhalila dvě nová energetická vozidla (NEV), SUV U8 a plně elektrické superauto U9. Oba modely stojí přibližně 140 tisíc dolarů a využívají novou elektrickou platformu BYD e4. Ta je poháněna čtyřmi elektromotory s výkonem přes 1100 koní a je vybavena nadstandardními bezpečnostními prvky. Technologie například dokáže v případě prasknutí pneumatiky upravit prostřednictvím regulace točivého momentu nastavení ostatních kol tak, aby vozidlo dokázalo bezpečně zastavit.
Luxusní značka se nyní chystá uvést na trh svůj třetí model, U6. K neplánovanému odhalení vozu došlo již před několika týdny v souvislosti se zveřejněním snímků, poskytnutých Evropskému patentovému úřadu. BYD se chystá představit nový model, jehož název a některé podrobnosti již automobilka zveřejnila na výroční konferenci výboru pro automobilovou aerodynamiku v Číně. Z toho, co bylo možné spatřit, vyplývá, že se U6 vyznačuje elegantním vzhledem s nízkým profilem karosérie, zasouvatelnými klikami dveří a kamerami nahrazujícími boční zpětná zrcátka. Obrázky ukazují také aktivní zadní spojler a kryty kol sloužící k zajištění lepší aerodynamiky. Kamery jsou zřejmě volitelným příslušenstvím, protože patentové obrázky pro EU zobrazují model s tradičními bočními zrcátky.
Čtěte také: Čínské elektromobily v Evropě – HongQi E-HS9 je odpovědí na Rolls Royce (3. díl)
Prezentace současně prozradila velmi důležitý parametr a sice extrémně nízký koeficient odporu vzduchu, který má hodnotu pouhých 0,195. Pokud se YangWang U6 dostane do výroby s tímto koeficientem, stane se z pohledu aerodynamiky nejlepším sériově vyráběným elektromobilem a porazí takové soupeře, jako je Tesla Model S Plaid nebo Lucid Air.
Pro srovnání, Tesla Model S Plaid má koeficient aerodynamického odporu 0,208, zatímco Lucid Air 0,21. Mezi další modely s vynikající aerodynamikou patří Lucid Air Pure a Air Touring (0,197), Mercedes-Benz EQS (0,20) Nio ET7 (0,208) a Porsche Taycan (0,22). Podle informací z místních zdrojů bude celkový výkon vozu dosahovat 1 180 koní a počáteční cena se bude pohybovat v přepočtu okolo 110 tisíc dolarů, čímž se opticky dostane pod cenu Tesly Model S Plaid, která v Číně začíná na 114 tisících dolarech.