V první polovině roku 2024 se automobilka BMW zařadila na třetí místo v celosvětovém prodeji vozidel do zásuvky (tj. elektromobily a plug-in hybridy). Značka se umístila hned za dvěma giganty – čínskou automobilkou BYD a americkou Teslou. BMW dokázalo překonat automobilky Hyundai, Kia, Volkswagen, Mercedes-Benz a Geely a upevnilo svou pozici mezi předními výrobci elektrifikovaných vozidel.
Podle údajů serveru EV Volumes prodalo BMW od ledna do května 2024 více než 212 000 plug-in vozidel, což značku katapultovalo na třetí místo celosvětového žebříčku. Pro srovnání, BYD dosáhl 1,2 milionu prodaných vozů do zásuvky, což představuje 21 % celosvětového trhu. Tesla, na druhém místě, prodala přibližně 625 000 vozidel.
BMW se tak podařilo překonat i společné prodeje Hyundai a Kia, které dohromady dosáhly přibližně 195 000 vozů. Tento růst je přičítán zejména silným výsledkům na americkém trhu. Na dalších místech žebříčku se umístil čínský Wuling, který většinou prodává malá vozidla a dosáhl 179 700 prodejů plug-inů, následuje Volkswagen (157 200 kusů), Mercedes-Benz (150 600 vozů) a automobilka Geely s téměř 146 000 prodanými vozidly.
Čtěte také: Tesla přišla v Evropě o první místo v prodejích elektromobilů. Kdo ji překonal?
BMW v první polovině roku 2024 prodalo celkem 179 557 čistě bateriových elektrických vozidel (BEV), což představuje významný 34,1% nárůst oproti stejnému období v roce 2023. Celkový kombinovaný prodej elektrifikovaných vozidel BMW, tedy BEV a PHEV, činil 269 065 kusů, což znamená 9,6% nárůst oproti předchozímu roku. Tyto výsledky naznačují, že i přes určité zpomalení na některých trzích zůstává poptávka po elektrických vozidlech silná, zejména díky rostoucímu zájmu o plug-in hybridy.
Na vrcholu globálního trhu s vozidly do zásuvky stále dominují značky BYD a Tesla, které společně obsadily přibližně 30 % celosvětového trhu v první polovině roku 2024. Automobilka BYD, která v posledních dvou letech zaznamenala výrazný vzestup, prodala v červenci 2024 přibližně 130 000 plně elektrických vozidel, což představuje mírný pokles o 4 % oproti loňskému roku. Zmíněné snížení prodejů však BYD více než vykompenzoval prudkým růstem prodeje plug-in hybridů, které dosáhly 210 000 kusů, tedy o 62 % více než před rokem.
BYD se nadále zaměřuje na expanzi mimo čínský trh s cílem stát se globálním hráčem v oblasti výroby elektrických vozidel. Společnost je již přítomna na evropském trhu, kde ale čelí novým výzvám v podobě importních cel, které ohrožují cenovou dostupnost čínských vozidel.
Podobným překážkám čelí i na některých jihoamerických a asijských trzích. Přesto se očekává, že čínská automobilka dosáhne v roce 2024 celkových prodejů blížících se 3,5 milionu vozidel, přičemž růst bude poháněn zejména zvýšeným zájmem o plug-in hybridy.
V první polovině roku 2024 se automobilka BMW zařadila na třetí místo v celosvětovém prodeji vozidel do zásuvky (tj. elektromobily a plug-in hybridy). Značka se umístila hned za dvěma giganty – čínskou automobilkou BYD a americkou Teslou. BMW dokázalo překonat automobilky Hyundai, Kia, Volkswagen, Mercedes-Benz a Geely a upevnilo svou pozici mezi předními výrobci elektrifikovaných vozidel.
Podle údajů serveru EV Volumes prodalo BMW od ledna do května 2024 více než 212 000 plug-in vozidel, což značku katapultovalo na třetí místo celosvětového žebříčku. Pro srovnání, BYD dosáhl 1,2 milionu prodaných vozů do zásuvky, což představuje 21 % celosvětového trhu. Tesla, na druhém místě, prodala přibližně 625 000 vozidel.
BMW se tak podařilo překonat i společné prodeje Hyundai a Kia, které dohromady dosáhly přibližně 195 000 vozů. Tento růst je přičítán zejména silným výsledkům na americkém trhu. Na dalších místech žebříčku se umístil čínský Wuling, který většinou prodává malá vozidla a dosáhl 179 700 prodejů plug-inů, následuje Volkswagen (157 200 kusů), Mercedes-Benz (150 600 vozů) a automobilka Geely s téměř 146 000 prodanými vozidly.
Čtěte také: Tesla přišla v Evropě o první místo v prodejích elektromobilů. Kdo ji překonal?
BMW v první polovině roku 2024 prodalo celkem 179 557 čistě bateriových elektrických vozidel (BEV), což představuje významný 34,1% nárůst oproti stejnému období v roce 2023. Celkový kombinovaný prodej elektrifikovaných vozidel BMW, tedy BEV a PHEV, činil 269 065 kusů, což znamená 9,6% nárůst oproti předchozímu roku. Tyto výsledky naznačují, že i přes určité zpomalení na některých trzích zůstává poptávka po elektrických vozidlech silná, zejména díky rostoucímu zájmu o plug-in hybridy.
Na vrcholu globálního trhu s vozidly do zásuvky stále dominují značky BYD a Tesla, které společně obsadily přibližně 30 % celosvětového trhu v první polovině roku 2024. Automobilka BYD, která v posledních dvou letech zaznamenala výrazný vzestup, prodala v červenci 2024 přibližně 130 000 plně elektrických vozidel, což představuje mírný pokles o 4 % oproti loňskému roku. Zmíněné snížení prodejů však BYD více než vykompenzoval prudkým růstem prodeje plug-in hybridů, které dosáhly 210 000 kusů, tedy o 62 % více než před rokem.
BYD se nadále zaměřuje na expanzi mimo čínský trh s cílem stát se globálním hráčem v oblasti výroby elektrických vozidel. Společnost je již přítomna na evropském trhu, kde ale čelí novým výzvám v podobě importních cel, které ohrožují cenovou dostupnost čínských vozidel.
Podobným překážkám čelí i na některých jihoamerických a asijských trzích. Přesto se očekává, že čínská automobilka dosáhne v roce 2024 celkových prodejů blížících se 3,5 milionu vozidel, přičemž růst bude poháněn zejména zvýšeným zájmem o plug-in hybridy.