Elektrické skútry nejsou žádnou zvláštností. Pro cesty po městě a na krátké vzdálenosti si získaly oblibu nejen mezi veřejností, ale i například nejrůznějšími kurýry. Většina z nich vypadá jako klasické skútry, které pouze vyměnily spalovací motor za elektrický.
Nový elektrický skútr Lightfoot, který představila společnost Otherlab, se však vymyká ve všech ohledech. Unikátní je nejen jeho design, ale především zaujme obrovskými solárními panely na bocích, které mu zajišťují dostatek energie.
Lightfoot v sobě spojuje výhody bicyklu s pohodlností elektrického skútru a podle Otherlab si hravě poradí nejen v provozu, ale i na každodenních trasách. Lightfoot zaujme svým minimalistickým designem, který se inspiruje u skútrů Vespa nebo legendárního VW Bus, a robustností. Konstrukce Lightfootu je vyrobena z leteckého hliníku a nabízí robustnost a odolnost proti nárazům a vibracím. O pohodlnou jízdu se stará dvojité odpružení a desetipalcové pneumatiky s vysokou přilnavostí, což zajišťuje plynulost pohybu i na méně kvalitních cestách.
Pohon zajišťují dva 750W bezkartáčové DC motory, které společně generují až 90 Nm točivého momentu. Tento výkon zajistí rychlé zrychlení a schopnost překonávat i prudké kopce bez ztráty rychlosti. Skútr je navržen bez spojky, převodovky či pedálů, což přispívá k jeho jednoduchému ovládání a plynulému provozu. Ovládání zajišťuje intuitivní systém „twist-and-go“, který je přístupný i méně zkušeným jezdcům. Maximálně s ním můžete uhánět rychlostí 32 km/h.
Úložný prostor Lightfootu o objemu 45 litrů je chráněn odolným a bezpečným uzamykatelným krytem, který je navržen tak, aby ochránil náklad před nepřízní počasí i zvídavými pohledy. Tato schránka pojme až 15 kilogramů nákladu, což odpovídá zhruba třem velkým nákupním taškám nebo kufru příručního zavazadla. Skútr tak kombinuje praktičnost s dostatečnou kapacitou pro každodenní potřeby.
Tím nejzajímavějším jsou však dva 120W solární panely, které pokrývají jeho boky. Díky nim může podle výrobce získat denně až 28 kilometrů dodatečného dojezdu. Při krátkých pojížďkách při slunečném počasí si tak vystačíte pouze s energií ze slunce a skútr je tak uhlíkově neutrální.
Skútr je také vybaven pokročilým regenerativním brzděním, které při každém zastavení pomáhá dobíjet baterii. Pokud by to přece jen nestačilo, je možné integrovanou 48V 1,1kWh baterii, která vystačí na 60 kilometrů dojezdu, dobít i pomoci vestavěné 600W nabíječky. Na 80 % se ze 110V zásuvky nabije přibližně za 90 minut.
Prodej skútru Lightfoot bude probíhat prostřednictvím webu rollingsunshine.com za cenu 4 995 dolarů (120 tisíc korun), přičemž první kusy budou dodány zákazníkům v lednu 2025. Zda bude možné skútr objednat i mimo USA, nicméně výrobce neuvádí.
Elektrické skútry nejsou žádnou zvláštností. Pro cesty po městě a na krátké vzdálenosti si získaly oblibu nejen mezi veřejností, ale i například nejrůznějšími kurýry. Většina z nich vypadá jako klasické skútry, které pouze vyměnily spalovací motor za elektrický.
Nový elektrický skútr Lightfoot, který představila společnost Otherlab, se však vymyká ve všech ohledech. Unikátní je nejen jeho design, ale především zaujme obrovskými solárními panely na bocích, které mu zajišťují dostatek energie.
Lightfoot v sobě spojuje výhody bicyklu s pohodlností elektrického skútru a podle Otherlab si hravě poradí nejen v provozu, ale i na každodenních trasách. Lightfoot zaujme svým minimalistickým designem, který se inspiruje u skútrů Vespa nebo legendárního VW Bus, a robustností. Konstrukce Lightfootu je vyrobena z leteckého hliníku a nabízí robustnost a odolnost proti nárazům a vibracím. O pohodlnou jízdu se stará dvojité odpružení a desetipalcové pneumatiky s vysokou přilnavostí, což zajišťuje plynulost pohybu i na méně kvalitních cestách.
Pohon zajišťují dva 750W bezkartáčové DC motory, které společně generují až 90 Nm točivého momentu. Tento výkon zajistí rychlé zrychlení a schopnost překonávat i prudké kopce bez ztráty rychlosti. Skútr je navržen bez spojky, převodovky či pedálů, což přispívá k jeho jednoduchému ovládání a plynulému provozu. Ovládání zajišťuje intuitivní systém „twist-and-go“, který je přístupný i méně zkušeným jezdcům. Maximálně s ním můžete uhánět rychlostí 32 km/h.
Úložný prostor Lightfootu o objemu 45 litrů je chráněn odolným a bezpečným uzamykatelným krytem, který je navržen tak, aby ochránil náklad před nepřízní počasí i zvídavými pohledy. Tato schránka pojme až 15 kilogramů nákladu, což odpovídá zhruba třem velkým nákupním taškám nebo kufru příručního zavazadla. Skútr tak kombinuje praktičnost s dostatečnou kapacitou pro každodenní potřeby.
Tím nejzajímavějším jsou však dva 120W solární panely, které pokrývají jeho boky. Díky nim může podle výrobce získat denně až 28 kilometrů dodatečného dojezdu. Při krátkých pojížďkách při slunečném počasí si tak vystačíte pouze s energií ze slunce a skútr je tak uhlíkově neutrální.
Skútr je také vybaven pokročilým regenerativním brzděním, které při každém zastavení pomáhá dobíjet baterii. Pokud by to přece jen nestačilo, je možné integrovanou 48V 1,1kWh baterii, která vystačí na 60 kilometrů dojezdu, dobít i pomoci vestavěné 600W nabíječky. Na 80 % se ze 110V zásuvky nabije přibližně za 90 minut.
Prodej skútru Lightfoot bude probíhat prostřednictvím webu rollingsunshine.com za cenu 4 995 dolarů (120 tisíc korun), přičemž první kusy budou dodány zákazníkům v lednu 2025. Zda bude možné skútr objednat i mimo USA, nicméně výrobce neuvádí.