BMW dokázalo v loňském roce zdvojnásobit prodeje elektromobilů. Podíl čistě elektrických modelů je nyní 10 % z celkově všech vyrobených vozidel této značky. Bavorská automobilka chce výrobu elektromobilů zvýšit i letos a míří k podílu 15 % celkové produkce.
BMW se sice nevyrovnalo rekordnímu roku 2021 s 2,2 miliony vyrobených vozidel, ale 2,1 milionu loni vyrobených kusů je také velmi dobré číslo. Pokud jde o tržby, nižší počet vyrobených automobilů dokázaly vykompenzovat zvýšené ceny. Konečná čísla by měla být k dispozici 10. ledna.
Kromě běžných bateriových elektromobilů vidí BMW jako možnou variantu bezemisní dopravy také vozidla poháněná vodíkem. Automobilka o vodíku hovoří jako o další alternativě a připravuje sériový model, který by se měl objevit v podobě BMW X5 v roce 2025. Alespoň tak se v říjnu vyjádřil pro agenturu Bloomberg šéf automobilky Oliver Zipse. Faktem ale je, že před značkou stojí ve spojitosti s elektromobilitou řada dalších úkolů s vyšší prioritou, a tak se může vodíkový projekt přesunout na pozdější termín.
Čtěte také: Test BMW iX M60 – Opulentní, výkonem překypující kočár z budoucnosti
Obzvlášť, když v pozadí vzniká zcela nová elektrická platforma pro rok 2025, o níž BMW mluví jako o „nové třídě“ (Neue Klasse). Tato flexibilní platforma má pokrýt všechny modely, od BMW i1 po BMW iX7. Na nové elektrické bavoráky se můžeme těšit v roce 2025, kdy by měly přijít nové modely elektrické řady 3, s označením BMW i3 a BMW iX3. Design bude zcela nový, protože BMW poprvé v historii nepřestavuje spalovací vozidlo.
Platforma využívá 800voltový systém s jedním až čtyřmi elektromotory, které dokážou přenášet na kola výkon v rozpětí od 264 do 1341 koní. Nová platforma se vyznačuje příkladnou flexibilitou a umožňuje osazení bateriemi s kapacitou 75 až 150 kWh. Jak uvádí server mobiFlix, zástupci BMW se v létě vyjádřili, že první koncepty nové řady se objeví již v příštím roce na veletrhu IAA v Mnichově, rodném městě značky.
BMW dokázalo v loňském roce zdvojnásobit prodeje elektromobilů. Podíl čistě elektrických modelů je nyní 10 % z celkově všech vyrobených vozidel této značky. Bavorská automobilka chce výrobu elektromobilů zvýšit i letos a míří k podílu 15 % celkové produkce.
BMW se sice nevyrovnalo rekordnímu roku 2021 s 2,2 miliony vyrobených vozidel, ale 2,1 milionu loni vyrobených kusů je také velmi dobré číslo. Pokud jde o tržby, nižší počet vyrobených automobilů dokázaly vykompenzovat zvýšené ceny. Konečná čísla by měla být k dispozici 10. ledna.
Kromě běžných bateriových elektromobilů vidí BMW jako možnou variantu bezemisní dopravy také vozidla poháněná vodíkem. Automobilka o vodíku hovoří jako o další alternativě a připravuje sériový model, který by se měl objevit v podobě BMW X5 v roce 2025. Alespoň tak se v říjnu vyjádřil pro agenturu Bloomberg šéf automobilky Oliver Zipse. Faktem ale je, že před značkou stojí ve spojitosti s elektromobilitou řada dalších úkolů s vyšší prioritou, a tak se může vodíkový projekt přesunout na pozdější termín.
Čtěte také: Test BMW iX M60 – Opulentní, výkonem překypující kočár z budoucnosti
Obzvlášť, když v pozadí vzniká zcela nová elektrická platforma pro rok 2025, o níž BMW mluví jako o „nové třídě“ (Neue Klasse). Tato flexibilní platforma má pokrýt všechny modely, od BMW i1 po BMW iX7. Na nové elektrické bavoráky se můžeme těšit v roce 2025, kdy by měly přijít nové modely elektrické řady 3, s označením BMW i3 a BMW iX3. Design bude zcela nový, protože BMW poprvé v historii nepřestavuje spalovací vozidlo.
Platforma využívá 800voltový systém s jedním až čtyřmi elektromotory, které dokážou přenášet na kola výkon v rozpětí od 264 do 1341 koní. Nová platforma se vyznačuje příkladnou flexibilitou a umožňuje osazení bateriemi s kapacitou 75 až 150 kWh. Jak uvádí server mobiFlix, zástupci BMW se v létě vyjádřili, že první koncepty nové řady se objeví již v příštím roce na veletrhu IAA v Mnichově, rodném městě značky.