BMW CE 04 – cena, dojezd a specifikace elektrického skútru z budoucnosti

Roman Macháč
  • Elektrický skútr BMW CE 04 představuje futuristickou formu dopravy
  • Nabízí se ve dvou výkonových variantách, ze kterých si vybere každý
  • Jeho revírem budou primárně ulice většího města nebo přilehlé vesnice
Elektrický skútr BMW CE 04 startuje novou éru značky
Elektrický skútr BMW CE 04 startuje novou éru značky

Ani tomu není tak dávno, co jsme ukázali první špionážní fotky nového elektrického skútru z dílny BMW. Tehdy jsme ovšem o připravované novince příliš nevěděli, protože šlo o „tajný“ prototyp, jenž neměl spatřit světlo světa. Museli jsme si proto počkat až do finálního odhalení, ve kterém nám výrobce pyšně představuje BMW CE 04. Že netušíte, o co se jedná? Pojďme se na elektroskútr podívat hezky zblízka!

BMW CE 04 – elektrický skútr z budoucnosti

Celý vývoj začal už poměrně dlouhou dobu zpět, kdy BMW vydalo vůbec první snímky designové studie. Tehdy šlo jen o šílený koncept, u kterého se nevědělo, zda vůbec někdy dorazí do finální výroby. Mnoho odhadců dále hovořilo o tom, že pokud se to povede, tak jedině s odlišným a ne tak futuristickým designem. BMW se ovšem nelehkého úkolu nezaleklo a stvořilo něco, co nemá na trhu obdoby.

Elektroskútr BMW CE 04, zepředu
Elektroskútr BMW CE 04, zepředu

Od původního konceptu se tedy změnilo opravdu málo, za což výrobci tleskáme. Inženýři museli pro sériovou výrobu změnit zejména zrcátka a praktičtější blatníky, které dávaly smysl jen a pouze u prototypu. Ostatní ovšem zůstává – nádherné a pestré barvy, levitující panely, dostatek úložného prostoru a ostře řezané hrany!

Výkon stačí na většinu situací

Přestaňme už ovšem básnit o designu, na který si stejně udělá obrázek každý sám. Pojďme se tedy podívat na výkon, který bude v husté městské dopravě mnohem potřebnější. BMW si pro nás na začátek připravilo dvě dostupné motorizace, a sice slabší s výkonem 11 kW a možným krátkodobým boostem na 23 kW a silnější o výkonu 15 kW s krátkodobým boostem na 31 kW. Něco takového bohatě postačí na většinu situací. Nutno taktéž podotknout, že obě výkonové varianty mají maximální rychlost 120 km/h.

Elektrický skútr BMW CE 04 v akci
Elektrický skútr BMW CE 04 v akci

Velkorysá baterie a „rychlé“ nabíjení

Co se týče baterie, tak ta je uložena do ocelového rámu a zavěšena v podlaze, čímž garantuje mnohem lepší těžiště než spalovací rivalové. Její kapacita činí 8,9 kWh a silnější verze na ni dokáže urazit až 130 kilometrů, přičemž ta slabší pouze 100 kilometrů. To je poměrně zajímavé, protože větší dojezd bývá obvykle zvykem u slabších motorizací.

A jelikož baterie potřebuje být napájena, tak se pojďme mrknout i na nabíjecí parametry. BMW si myslí, že na tak malou baterii je naprostým standardem jednofázové nabíjení o výkonu 2,3 kW, díky kterému se elektrický skútr nabije za 4 hodiny a 20 minut. Pokud sáhnete po příplatkové výbavě, tak můžete dostat i rychlonabíječku o výkonu 6,9 kW, která zkrátí nabíjecí čas na 1 hodinu a 40 minut.

Nabíjení je u BMW CE 04 hračka
Nabíjení je u BMW CE 04 hračka

Skvělá výbava je samozřejmostí

Hlavním tahákem elektroskútru BMW CE 04 jsou zcela určitě technologie, které výrobce pro sériový model využil. Za zmínku stojí například 10,25palcový barevný displej, který kompletně nahrazuje přístrojovou kapličku. V tu chvíli opravdu poznáte, že sedíte na prémiové motorce, která ukazuje to nejlepší, co dokáže. Displej je prý na slunci i za špatného počasí naprosto dobře čitelný a nabídne navigaci a přímé připojení s mobilním telefonem. Doba analogová už je prostě pryč!

Celému skútru kralují skvělé technologie a futuristický design
Celému skútru kralují skvělé technologie a futuristický design

Pamatujete si, když jsme na začátku článku psali o dostatku úložného místa? Inu, BMW CE 04 nabídne praktické prostory v přední části a na obou bocích elektroskútru. To se hodí obzvlášť ve chvíli, kdy cestujete po městě, vyřizujete schůzky a nechcete tahat těžkou helmu. Stačí, když si přihrádku otevřete, vložíte helmu a zamknete.

BMW Motorrad končí se spalovacími motory

Další obrovskou zprávou krom představení nového modelu elektrického skútru je fakt, že BMW Motorrad naprosto končí se spalovacími motory. Výhody udržitelné dopravy jsou zkrátka natolik zásadní, že je oddělení nemohlo ignorovat.

„BMW CE 04 je naše nová elektrická hvězda určená do měst. Kombinuje elektrický pohon s emocemi a zábavou při jízdě na motocyklu. Využívá nejnovější technologie a nejlepší bateriové články, které dodávají elektřinu také BMW iX. Stejně jako je tomu u CE 04, budou i všechny budoucí nové modely BMW Motorrad určené pro městskou mobilitu čistě elektrické.“ řekl v tiskové zprávě předseda představenstva BMW AG, Oliver Zipse.

BMW CE 04 ukrývá spoustu úložného prostoru
BMW CE 04 ukrývá spoustu úložného prostoru

Cena a dostupnost

Elektrický skútr BMW CE 04 už najdete taktéž v českém konfigurátoru. Cena začíná na částce 315 000 Kč vč. DPH a odhaduje se, že dostupný bude nejdříve v roce 2022.

BMW CE 04: specifikace

Konstrukceměstský skútr, rozměry: ? × ? × ? mm, hmotnost: ? kg
Pohonelektřina
Výkonslabší verze má výkon 11 kW (krátkodobý boost 23 kW), silnější 15 kW (krátkodobý boost 31 kW), maximální rychlost 120 km/h
Baterie a dojezdLi-Ion, 8,9 kWh, dojezd 100 až 130 kilometrů
NabíjeníMennekes, palubní nabíječka 2,3 kW (příplatková 6,9 kW), doba nabíjení 4h 20min (1h 40m)
 Spotřeba? kWh/100 km
Cenaod 11 795 dolarů (257 000 Kč)
Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Roman Macháč - Redaktor

Technologiím se věnuji už dlouhých 14 let. Mobily, umělá inteligence, elektromobily – nic mi není cizí. Za tu dobu jsem sepsal tisíce článků, natočil tisíce videí a nasbíral statisíce sledujících na sociálních sítích.


Komentáře


Nejnovější články