Automobilky BMW a Toyota se spojily při vývoji revolučního vodíkového pohonu. Podle nich se do budoucna stane vítěznou technologií právě vodík, nikoliv čistě elektrický pohon. V současné době ale tato vozidla bojují s velmi drahou výrobou.
Díky partnerství mezi BMW a Toyotou by se měl vyvinout revoluční vodíkový motor. Chystaný motor nabídne více než jen snížení emisí, ale představí přelomové technologické inovace. Motor nové generace má být navržený tak, aby splňoval jak požadavky spotřebitelů na efektivitu, tak stanovené požadavky na udržitelnost.
BMW plánuje zahájit sériovou výrobu vodíkových automobilů do roku 2028, automobilka zároveň úzce spolupracuje s Toyotou na vytvoření systémů palivových článků nové generace. V posledních letech obě společnosti významně investovaly do technologie vodíkových vozidel a odhalily plány na výrobu automobilů na vodíkový pohon a nezbytnou infrastrukturu, jako jsou vodíkové čerpací stanice.
Jednou z největších překážek úspěchu vodíkových vozidel jsou jejich vysoké výrobní náklady. Výroba vodíkového auta je ve srovnání s elektromobily podstatně dražší. Například Mirai od Toyoty se ve Spojených státech prodává za 50 tisíc dolarů, v přepočtu 1,2 milionu korun. Cena by měla přitáhnout pozornost spotřebitelů k vodíkové technologii. Vodíková auta však stále nejsou tak konkurenceschopná jako spalovací vozidla, která trhu dominují. Přestože vodíková technologie nabízí velký potenciál, průmysl stále čelí výzvám, aby byl ekonomicky životaschopný a rozšířený.
Toyota a BMW odhalily plány na vybudování sítě vodíkových stanic, i když zůstává nejasné, zda tato infrastruktura poroste tempem, které odpovídá budoucí poptávce. Současné preference spotřebitelů se přiklánějí spíše k elektromobilům, které nabízejí pohodlí nabíjení doma nebo prostřednictvím veřejné dobíjecí sítě. Navzdory dnešní dominanci elektrických vozidel Toyota a BMW předpokládají, že vodík se do roku 2040 stane primárním zdrojem energie pro automobily.
Automobilky BMW a Toyota se spojily při vývoji revolučního vodíkového pohonu. Podle nich se do budoucna stane vítěznou technologií právě vodík, nikoliv čistě elektrický pohon. V současné době ale tato vozidla bojují s velmi drahou výrobou.
Díky partnerství mezi BMW a Toyotou by se měl vyvinout revoluční vodíkový motor. Chystaný motor nabídne více než jen snížení emisí, ale představí přelomové technologické inovace. Motor nové generace má být navržený tak, aby splňoval jak požadavky spotřebitelů na efektivitu, tak stanovené požadavky na udržitelnost.
BMW plánuje zahájit sériovou výrobu vodíkových automobilů do roku 2028, automobilka zároveň úzce spolupracuje s Toyotou na vytvoření systémů palivových článků nové generace. V posledních letech obě společnosti významně investovaly do technologie vodíkových vozidel a odhalily plány na výrobu automobilů na vodíkový pohon a nezbytnou infrastrukturu, jako jsou vodíkové čerpací stanice.
Jednou z největších překážek úspěchu vodíkových vozidel jsou jejich vysoké výrobní náklady. Výroba vodíkového auta je ve srovnání s elektromobily podstatně dražší. Například Mirai od Toyoty se ve Spojených státech prodává za 50 tisíc dolarů, v přepočtu 1,2 milionu korun. Cena by měla přitáhnout pozornost spotřebitelů k vodíkové technologii. Vodíková auta však stále nejsou tak konkurenceschopná jako spalovací vozidla, která trhu dominují. Přestože vodíková technologie nabízí velký potenciál, průmysl stále čelí výzvám, aby byl ekonomicky životaschopný a rozšířený.
Toyota a BMW odhalily plány na vybudování sítě vodíkových stanic, i když zůstává nejasné, zda tato infrastruktura poroste tempem, které odpovídá budoucí poptávce. Současné preference spotřebitelů se přiklánějí spíše k elektromobilům, které nabízejí pohodlí nabíjení doma nebo prostřednictvím veřejné dobíjecí sítě. Navzdory dnešní dominanci elektrických vozidel Toyota a BMW předpokládají, že vodík se do roku 2040 stane primárním zdrojem energie pro automobily.