Bez elektromobilů to nepůjde. Toyota chce v roce 2025 prodávat 20 % aut do zásuvky
- Toyota se bez elektromobilů neobejde
- Důvodem jsou zpřísňující se emisní limity, které musí automobilky splňovat
- Toyotě jednoho dne nebudou stačit ani hybridy

Společně s konceptem prvního novodobého elektromobilu Toyota BZ4X dnes japonská automobilka prozradila své ambice na poli přechodu k elektromobilitě. Té se přitom roky vyhýbala jako čert kříži a sem a tam se elektromobilům dokonce vysmívala. Jenže teď i na Toyotu dojde.
Toyota chystá nejméně 15 elektromobilů
Do roku 2025 plánuje Toyota ve svém celosvětovém portfoliu nabízet přes 70 elektrifikovaných modelů vozidel. To bude zahrnovat i nejméně 15 elektromobilů s bateriovým pohonem, včetně 7 modelů s modelovým označením Toyota BZ, které využívají čistě elektrické modulární platformy e-TNGA.
Nadále se počítá s hybridy, které mají u Toyoty tvořit největší podíl prodejů. V Evropě by měl být do roku 2025 hybridní pohon v celkových prodejích značky zastoupen z více než 70 %; dále by přes 10 % měly tvořit plug-in hybridy a přes 10 % vozy s nulovými emisemi – tedy bateriové elektromobily a vodíkové elektromobily.
Čtěte také: Toyota elektromobil s revoluční baterií již v příštím roce?

Toyota se společně s odhalením svých ambicí do budoucna na poli elektromobility pochlubila také tím, že dodnes prodala již přes 17 milionů elektrifikovaných vozidel (tj. hybridů a plug-in hybridů), která ušetřila přibližně 140 milionů tun CO2. Toyota v letech 2010 až 2019 díky elektrifikaci dokázala snížit celosvětové uhlíkové emise svých vozidel přibližně o 22 %.
Co si myslíte o tom, že Toyota dlouho naprosto ignorovala elektromobily, ale zase patřila mezi lídry v elektrifikaci díky jejímu hybridnímu pohonu? Pomůže Toyota s prosazováním čistě elektrického pohonu podobně, jako se ji to povedlo s hybridy, nebo bude mít co dělat, aby dohnala konkurenci, když s technologií přichází jako úplně poslední?
Autor článku

Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.
Luboš píše o technologiích s důrazem na užitečnost pro čtenáře. Od roku 2007 publikoval přes 8 000 článků, začínal jako zakladatel magazínu Mobilizujeme.cz. V osobním životě sází na produkty od Applu a Tesly.