Se značnými investicemi mnoha světových automobilek do elektromobilů dochází také k neustálému snižování cen elektromobilů a hlavně jejich baterií, které jsou nejdražším komponentem. Od roku 2008 došlo k masivnímu zlevnění baterií do elektromobilů a stejný trend bude pokračovat i v následujících letech.
Cena baterií je zásadním faktorem, který ovlivňuje výslednou cenu všech elektromobilů. Od roku 2008 klesla jejich cena o enormních 90 %. Tehdy byla cena za 1 kWh šílených 1 415 dolarů a dnes je cena za 1 kWh pouhých 139 dolarů, takže lze baterie koupit jen za desetinu původní ceny oproti roku 2008.
Nejrychleji ceny klesaly od roku 2009 do roku 2013, kdy došlo k masivním investicím do technologií baterií a ke stavbě mnoha nových továren hlavně v Číně. S rozvojem nových technologií klesá také výrobní cena, jak informuje Americké ministerstvo energetiky.
Čtěte také: Když nepřijdete za Teslou, přijede Tesla za vámi. V Česku startuje roadshow
Nejvíce využívané baterie jsou lithium-iontové, ale experimentuje se i s dalšími typy, jako jsou baterie založené na chemické reakci na bázi sodíku, zinku nebo dokonce železo-vzduchové baterie, které vynikají nízkou cenou, dlouhou životností a bezpečností.
Velkou roli v budoucnu budou hrát také solid-state baterie, které mají pevný elektrolyt namísto tekutého, jako je tomu u tradičních baterií. Díky tomu jsou méně hořlavé a navíc mají výrazně vyšší energetickou hustotu a lépe zvládají rychlejší nabíjení.
Mnoho analytiků předpokládá, že ceny baterií budou klesat i nadále a postupem času se tak náklady na výrobu elektromobilů přiblíží vozům poháněným na plyn. Během 4 až 8 let se tak můžeme dočkat elektromobilů, které budou znatelně levnější než podobné vozy se spalovacím motorem.
Se značnými investicemi mnoha světových automobilek do elektromobilů dochází také k neustálému snižování cen elektromobilů a hlavně jejich baterií, které jsou nejdražším komponentem. Od roku 2008 došlo k masivnímu zlevnění baterií do elektromobilů a stejný trend bude pokračovat i v následujících letech.
Cena baterií je zásadním faktorem, který ovlivňuje výslednou cenu všech elektromobilů. Od roku 2008 klesla jejich cena o enormních 90 %. Tehdy byla cena za 1 kWh šílených 1 415 dolarů a dnes je cena za 1 kWh pouhých 139 dolarů, takže lze baterie koupit jen za desetinu původní ceny oproti roku 2008.
Nejrychleji ceny klesaly od roku 2009 do roku 2013, kdy došlo k masivním investicím do technologií baterií a ke stavbě mnoha nových továren hlavně v Číně. S rozvojem nových technologií klesá také výrobní cena, jak informuje Americké ministerstvo energetiky.
Čtěte také: Když nepřijdete za Teslou, přijede Tesla za vámi. V Česku startuje roadshow
Nejvíce využívané baterie jsou lithium-iontové, ale experimentuje se i s dalšími typy, jako jsou baterie založené na chemické reakci na bázi sodíku, zinku nebo dokonce železo-vzduchové baterie, které vynikají nízkou cenou, dlouhou životností a bezpečností.
Velkou roli v budoucnu budou hrát také solid-state baterie, které mají pevný elektrolyt namísto tekutého, jako je tomu u tradičních baterií. Díky tomu jsou méně hořlavé a navíc mají výrazně vyšší energetickou hustotu a lépe zvládají rychlejší nabíjení.
Mnoho analytiků předpokládá, že ceny baterií budou klesat i nadále a postupem času se tak náklady na výrobu elektromobilů přiblíží vozům poháněným na plyn. Během 4 až 8 let se tak můžeme dočkat elektromobilů, které budou znatelně levnější než podobné vozy se spalovacím motorem.