Elektrickevozy.cz

Trendy: elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | elektromobily nebo hybridy? | TOP 10 elektromobilů pro rok 2020

Barcelona pořídí 23 kloubových, plně elektrických autobusů

  |  Samuel Novotný  |  diskuze

Jeden z hlavních barcelonských provozovatelů veřejné dopravy přikročil k elektrifikaci svého vozového parku. Pořídí 23 nových plně elektrických autobusů.

TIP: V čínském Xi´anu mají největší flotilu elektrobusů na světě

Provozovatel veřejné dopravy působící v Barceloně, Transports Metropolitans de Barcelona (TMB), objednal 23 kloubových elektrických autobusů. Ty mají nahradit stávající dieselové autobusy na lince H16. Objednávka se skládá ze 14 autobusů typu Solaris Urbino a z 9 autobusů značky Irizar, každý z těchto autobusů bude dlouhý 18 metrů a bude disponovat pantografy, skrze které se bude dobíjet.

Společnost TMB se chce do roku 2030 zbavit všech dieselových autobusů a postupně je nahradit čistší alternativou. Budoucí vozový park se má skládat z elektrických vozů, z hybridních vozů a z vozů jezdících na zemní plyn. Konkrétně již zmíněná linka H16 se má stát první linkou, na které budou jezdit výhradně elektrické autobusy. Nově objednané elektrobusy mají v provozu vystřídat své dieselové předchůdce již začátkem příštího roku.

Pokud chce barcelonská dopravní společnost přejít na autobusy s elektrickým pohonem, tak musí vybudovat vhodné rychlonabíjecí stanice s výkonnými transformátory. S tím už se také začalo, byly vybudovány nabíjecí stanice na konečných zastávkách linky, která vede z průmyslové zóny Zona Franca ve čtvrti Sants-Montjuic poblíž letiště až na Forum/Besos Campus severovýchodně od města.

TIP: Hyundai představil elektrický dvoupodlažní autobus

Stanice umožňují současné nabíjení až dvěma autobusům, tím se má zajistit pravidelnost provozu. Nabíjecí kapacity nebyly zatím zmíněny. U autobusu Solaris Urbino 18 by mělo být díky pantografovému systému nabíjení možné více jak 450 kW. Irizar zase mluvil u nové generace Irizar Ie o nabíjecí kapacitě až 600 kW.

V tiskové zprávě společnost TMB nemluvila o technických specifikacích motorů vozidel, takže není jasné, jakou konfiguraci vozů si Barcelona vybrala. Například takový Solaris si lze přizpůsobit například v počtu bateriových modulů. U Irizaru je zase asi 5 různých verzí, které se liší umístěním CCS konektoru pro nabíjení v depu.

Jediná věc, která byla potvrzena, je ta, že Barcelona bude používat autobusy s inovativním designem interiéru, který umožňuje pohodlnější a rychlejší nástup a výstup cestujícím. Také řidiči pocítí několik novinek, mezi ty nejzajímavější patří to, že vozy budou disponovat řadou asistenčních systémů, které mají snižovat riziko nehod.

Zdroj: electrive

ŠTÍTKY:, , , , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
  Přihlásit k odběru  
Upozornit na
Mobilní zobrazení