V Koreji byl v rámci veletrhu Land, Infrastructure and Transport Technology Fair představen nový dvoupodlažní autobus s elektrickým pohonem, který vyvinula a vyrábí firma Hyundai.
Vývoj trval 18 měsíců a podpořilo ho korejské ministerstvo pro venkov, infrastrukturu a dopravu. Kapacita autobusu je až 70 cestujících, z toho 11 sedadel je ve spodním podlaží a 59 v horním. Nastupování hendikepovaných osob a cestujících s omezenou pohyblivostí usnadňuje automaticky výsuvná rampa a nízkopodlažní konstrukce dvoupodlažního autobusu.
Autobus je vybaven kapalinou chlazenými polymerovými akumulátory s vysokou účinností a kapacitou 384 kWh, které umožňují maximální dojezd až 300 km na jedno nabití. Kompletní nabití trvá 72 minut.
Velký dvoupodlažní elektrobus má vnější délku 12 990 mm a vnější výšku 3 995 mm. První hnací náprava má nezávislé zavěšení kol, které zvyšuje jízdní komfort. U první hnací nápravy jsou elektromotory o výkonu 240 kW uloženy v nábojích kol, další elektromotor pohání druhou hnací nápravu. Toto řešení minimalizuje ztráty elektrické energie. Systém řízení zadních kol spolupracuje s řízením první nápravy. Výsledkem je lepší ovladatelnost.
Pro provoz ve městě se pak hodí i vyspělé bezpečnostní prvky. VDC (Vehicle Dynamic Control) porovnává řidičem zamýšlený směr jízdy a porovnává ho s tím reálným. Asistent pro odvrácení kolize zase umí zabránit nárazu do překážek před autobusem.
V Koreji byl v rámci veletrhu Land, Infrastructure and Transport Technology Fair představen nový dvoupodlažní autobus s elektrickým pohonem, který vyvinula a vyrábí firma Hyundai.
Vývoj trval 18 měsíců a podpořilo ho korejské ministerstvo pro venkov, infrastrukturu a dopravu. Kapacita autobusu je až 70 cestujících, z toho 11 sedadel je ve spodním podlaží a 59 v horním. Nastupování hendikepovaných osob a cestujících s omezenou pohyblivostí usnadňuje automaticky výsuvná rampa a nízkopodlažní konstrukce dvoupodlažního autobusu.
Autobus je vybaven kapalinou chlazenými polymerovými akumulátory s vysokou účinností a kapacitou 384 kWh, které umožňují maximální dojezd až 300 km na jedno nabití. Kompletní nabití trvá 72 minut.
Velký dvoupodlažní elektrobus má vnější délku 12 990 mm a vnější výšku 3 995 mm. První hnací náprava má nezávislé zavěšení kol, které zvyšuje jízdní komfort. U první hnací nápravy jsou elektromotory o výkonu 240 kW uloženy v nábojích kol, další elektromotor pohání druhou hnací nápravu. Toto řešení minimalizuje ztráty elektrické energie. Systém řízení zadních kol spolupracuje s řízením první nápravy. Výsledkem je lepší ovladatelnost.
Pro provoz ve městě se pak hodí i vyspělé bezpečnostní prvky. VDC (Vehicle Dynamic Control) porovnává řidičem zamýšlený směr jízdy a porovnává ho s tím reálným. Asistent pro odvrácení kolize zase umí zabránit nárazu do překážek před autobusem.