Čínský Huawei se dere do automobilové branže, ale nikoliv samostatně, ale ve spolupráci (joint venture) s partnery Changan a CATL. Už v loňském roce představil první vůz pod značkou Avatr. Tentokrát na autosalonu v Německu uvedl druhý model Avatr 12 (čti „avatr jedna dva“, nikoliv „avatr dvanáct“ – pozn. redakce).
Moderní, čtyřdveřové kupé Avatr 12 vypadá opravdu lákavě, to se musí uznat. A to nejen zvenku, ale i zevnitř. Výrobce si potrpěl na technologických vychytávkách, ať už jde o vyjíždějící kliky, či obrovský širokoúhlý displej na celé palubní desce. Ale nezapomnělo se ani například na praktický přední kufr, tzv. frunk.
Avatr 12 je elektromobil o rozměrech 5020 × 1999 × 1460 mm s výkonem až téměř 600 koní a dojezdem kolem 700 kilometrů na jedno nabití, což už je opravdu slušná porce, se kterou se dá konkurovat nejen Tesle, ale i například prémiovému sedanu Lucid Air. Záleží však, kterou ze dvou nabízených variant zvolíte.
Základní model disponuje výkonem 230 kW (313 koní) s pohonem zadních kol, baterií s kapacitou 94,5 kWh, dojezdem 650 km. Vyšší model má výkon 425 kW (578 koní), pohon všech kol, 94,5kWh baterii, dojezd 700 km, nicméně není uvedeno, zda je to dle WLTP nebo CLTC normy. Další specifikace jsme se zatím nedozvěděli.
Čtěte také: Čínské elektromobily v Evropě – HongQi E-HS9 je odpovědí na Rolls Royce (3. díl)
Bohužel, ani cenu a dostupnost v tuto chvíli neznáme, nicméně vzhledem k oficiální premiéře čínského elektromobilu na německém autosalonu v Mnichově se dá očekávat, že půjde Avatr 12 do prodeje v některých evropských zemích, konkrétně například právě Německu.
Čínský Huawei se dere do automobilové branže, ale nikoliv samostatně, ale ve spolupráci (joint venture) s partnery Changan a CATL. Už v loňském roce představil první vůz pod značkou Avatr. Tentokrát na autosalonu v Německu uvedl druhý model Avatr 12 (čti „avatr jedna dva“, nikoliv „avatr dvanáct“ – pozn. redakce).
Moderní, čtyřdveřové kupé Avatr 12 vypadá opravdu lákavě, to se musí uznat. A to nejen zvenku, ale i zevnitř. Výrobce si potrpěl na technologických vychytávkách, ať už jde o vyjíždějící kliky, či obrovský širokoúhlý displej na celé palubní desce. Ale nezapomnělo se ani například na praktický přední kufr, tzv. frunk.
Avatr 12 je elektromobil o rozměrech 5020 × 1999 × 1460 mm s výkonem až téměř 600 koní a dojezdem kolem 700 kilometrů na jedno nabití, což už je opravdu slušná porce, se kterou se dá konkurovat nejen Tesle, ale i například prémiovému sedanu Lucid Air. Záleží však, kterou ze dvou nabízených variant zvolíte.
Základní model disponuje výkonem 230 kW (313 koní) s pohonem zadních kol, baterií s kapacitou 94,5 kWh, dojezdem 650 km. Vyšší model má výkon 425 kW (578 koní), pohon všech kol, 94,5kWh baterii, dojezd 700 km, nicméně není uvedeno, zda je to dle WLTP nebo CLTC normy. Další specifikace jsme se zatím nedozvěděli.
Čtěte také: Čínské elektromobily v Evropě – HongQi E-HS9 je odpovědí na Rolls Royce (3. díl)
Bohužel, ani cenu a dostupnost v tuto chvíli neznáme, nicméně vzhledem k oficiální premiéře čínského elektromobilu na německém autosalonu v Mnichově se dá očekávat, že půjde Avatr 12 do prodeje v některých evropských zemích, konkrétně například právě Německu.