Pokud jde o autopilota, asi nejznámejší a nejmedializovanější je Autopilot od Tesly v podobě funkce Tesla Full Self-Driving. Ten už umožňuje opravdu velké věci, když umí nejen sám jet v pruhu a předjíždět ostatní auta, ale třeba i zastavit na křižovatce, když padne červená.
V Česku ovšem vyjde na 200 000 Kč, a to není zrovna málo. Navíc Tesla svého autopilota neustále zdražuje a slibovaná možnost zakoupení formou výhodnějšího předplatného pouze na určité období stále nedorazila. Jistým třetím řešením by mohl být byznys model Volkswagenu, který chce prodávat autopilota za hodinovou taxu.
Autopilot u Volkswagenu, který ovšem stejně jako u Tesly zatím není opravdovým plnohodnotným autopilotem schopným jízdy zcela bez zapojení řidiče, by měl po dosažení čtvrtého stupně autonomie vycházet na pouhých 7 eur, v přepočtu 180 korun za hodinu. V rozhovoru pro Top Gear to uvedl Klaus Zellmer, člen představenstva automobilky VW.
Čtěte také: Tesla prý začne prodávat emisní povolenky Volkswagenu, aby nemusel platit pokuty
A dále prozradil, že všechny vozy mají být vybavené potřebným hadwarem k umožnění autonomního řízení, aby i člověk, který si funkci nepořídí rovnou s nákupem auta, měl možnost si autopilota kdykoliv dokoupit v podobě OTA updatu nebo naopak vrátit, pokud budete auto prodávat novému majiteli a ten o autopilota nebude mít zájem.
Asistenční systémy u VW ID.3 pochválil i Elon Musk, šéf Tesly. Nicméně autonomie, což už je komplexní souhrn všech asistenčních systémů, který má umožňovat jízdu bez zapojení řidiče, je u současných aut stále ještě v plenkách a v případě tradičních automobilek spíše nefunguje než funguje.
Pokud jde o autopilota, asi nejznámejší a nejmedializovanější je Autopilot od Tesly v podobě funkce Tesla Full Self-Driving. Ten už umožňuje opravdu velké věci, když umí nejen sám jet v pruhu a předjíždět ostatní auta, ale třeba i zastavit na křižovatce, když padne červená.
V Česku ovšem vyjde na 200 000 Kč, a to není zrovna málo. Navíc Tesla svého autopilota neustále zdražuje a slibovaná možnost zakoupení formou výhodnějšího předplatného pouze na určité období stále nedorazila. Jistým třetím řešením by mohl být byznys model Volkswagenu, který chce prodávat autopilota za hodinovou taxu.
Autopilot u Volkswagenu, který ovšem stejně jako u Tesly zatím není opravdovým plnohodnotným autopilotem schopným jízdy zcela bez zapojení řidiče, by měl po dosažení čtvrtého stupně autonomie vycházet na pouhých 7 eur, v přepočtu 180 korun za hodinu. V rozhovoru pro Top Gear to uvedl Klaus Zellmer, člen představenstva automobilky VW.
Čtěte také: Tesla prý začne prodávat emisní povolenky Volkswagenu, aby nemusel platit pokuty
A dále prozradil, že všechny vozy mají být vybavené potřebným hadwarem k umožnění autonomního řízení, aby i člověk, který si funkci nepořídí rovnou s nákupem auta, měl možnost si autopilota kdykoliv dokoupit v podobě OTA updatu nebo naopak vrátit, pokud budete auto prodávat novému majiteli a ten o autopilota nebude mít zájem.
Asistenční systémy u VW ID.3 pochválil i Elon Musk, šéf Tesly. Nicméně autonomie, což už je komplexní souhrn všech asistenčních systémů, který má umožňovat jízdu bez zapojení řidiče, je u současných aut stále ještě v plenkách a v případě tradičních automobilek spíše nefunguje než funguje.