Autopilot u Volkswagenu vyjde na 180 korun za hodinu, vy se jen povezete

  • Volkswagen bude nabízet autopilota i za hodinovou taxu
  • Vyjde na pouhých 180 korun za hodinu
  • Ovšem je velkou neznámou, kdy se služby u věčně slibujícího VW dočkáme
Volkswagen ID.4 volant interiér

Za volantem elektromobilu Volkswagen ID.4

Pokud jde o autopilota, asi nejznámejší a nejmedializovanější je Autopilot od Tesly v podobě funkce Tesla Full Self-Driving. Ten už umožňuje opravdu velké věci, když umí nejen sám jet v pruhu a předjíždět ostatní auta, ale třeba i zastavit na křižovatce, když padne červená.

V Česku ovšem vyjde na 200 000 Kč, a to není zrovna málo. Navíc Tesla svého autopilota neustále zdražuje a slibovaná možnost zakoupení formou výhodnějšího předplatného pouze na určité období stále nedorazila. Jistým třetím řešením by mohl být byznys model Volkswagenu, který chce prodávat autopilota za hodinovou taxu.

Jak chce Volkswagen prodávat autopilota?

Autopilot u Volkswagenu, který ovšem stejně jako u Tesly zatím není opravdovým plnohodnotným autopilotem schopným jízdy zcela bez zapojení řidiče, by měl po dosažení čtvrtého stupně autonomie vycházet na pouhých 7 eur, v přepočtu 180 korun za hodinu. V rozhovoru pro Top Gear to uvedl Klaus Zellmer, člen představenstva automobilky VW.


Čtěte také: Tesla prý začne prodávat emisní povolenky Volkswagenu, aby nemusel platit pokuty


Volkswagen ID.6, studie ID Vizzion

Volkswagen ID.6, studie ID Vizzion

A dále prozradil, že všechny vozy mají být vybavené potřebným hadwarem k umožnění autonomního řízení, aby i člověk, který si funkci nepořídí rovnou s nákupem auta, měl možnost si autopilota kdykoliv dokoupit v podobě OTA updatu nebo naopak vrátit, pokud budete auto prodávat novému majiteli a ten o autopilota nebude mít zájem.

Elon Musk pochválil asistenční systémy u VW

Asistenční systémy u VW ID.3 pochválil i Elon Musk, šéf Tesly. Nicméně autonomie, což už je komplexní souhrn všech asistenčních systémů, který má umožňovat jízdu bez zapojení řidiče, je u současných aut stále ještě v plenkách a v případě tradičních automobilek spíše nefunguje než funguje.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Autopilot u Volkswagenu vyjde na 180 korun za hodinu, vy se jen povezete

  • Volkswagen bude nabízet autopilota i za hodinovou taxu
  • Vyjde na pouhých 180 korun za hodinu
  • Ovšem je velkou neznámou, kdy se služby u věčně slibujícího VW dočkáme
Volkswagen ID.4 volant interiér

Za volantem elektromobilu Volkswagen ID.4

Pokud jde o autopilota, asi nejznámejší a nejmedializovanější je Autopilot od Tesly v podobě funkce Tesla Full Self-Driving. Ten už umožňuje opravdu velké věci, když umí nejen sám jet v pruhu a předjíždět ostatní auta, ale třeba i zastavit na křižovatce, když padne červená.

V Česku ovšem vyjde na 200 000 Kč, a to není zrovna málo. Navíc Tesla svého autopilota neustále zdražuje a slibovaná možnost zakoupení formou výhodnějšího předplatného pouze na určité období stále nedorazila. Jistým třetím řešením by mohl být byznys model Volkswagenu, který chce prodávat autopilota za hodinovou taxu.

Jak chce Volkswagen prodávat autopilota?

Autopilot u Volkswagenu, který ovšem stejně jako u Tesly zatím není opravdovým plnohodnotným autopilotem schopným jízdy zcela bez zapojení řidiče, by měl po dosažení čtvrtého stupně autonomie vycházet na pouhých 7 eur, v přepočtu 180 korun za hodinu. V rozhovoru pro Top Gear to uvedl Klaus Zellmer, člen představenstva automobilky VW.


Čtěte také: Tesla prý začne prodávat emisní povolenky Volkswagenu, aby nemusel platit pokuty


Volkswagen ID.6, studie ID Vizzion

Volkswagen ID.6, studie ID Vizzion

A dále prozradil, že všechny vozy mají být vybavené potřebným hadwarem k umožnění autonomního řízení, aby i člověk, který si funkci nepořídí rovnou s nákupem auta, měl možnost si autopilota kdykoliv dokoupit v podobě OTA updatu nebo naopak vrátit, pokud budete auto prodávat novému majiteli a ten o autopilota nebude mít zájem.

Elon Musk pochválil asistenční systémy u VW

Asistenční systémy u VW ID.3 pochválil i Elon Musk, šéf Tesly. Nicméně autonomie, což už je komplexní souhrn všech asistenčních systémů, který má umožňovat jízdu bez zapojení řidiče, je u současných aut stále ještě v plenkách a v případě tradičních automobilek spíše nefunguje než funguje.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."