Není žádným tajemstvím, že luxusní automobilka Rolls-Royce plánuje od roku 2030 prodávat pouze vozy s elektrickým pohonem. Tento cíl s sebou však přináší také mnoho překážek, které bude společnost muset překonat, aby si udržela své místo na trhu. Bude proto nutné ubezpečit stávající zákazníky značky, že elektromobilita je opravdu budoucnost a pohodlí a uživatelský zážitek nebudou kvůli tomuto přechodu negativně ovlivněny.
První překážkou, které Rolls-Royce bude čelit, je technická stránka elektromobility. Společnost bude muset vyvinout vůz, který svými schopnostmi minimálně dorovná protějšek se spalovacím motorem. Zákazníci této prémiové značky totiž rozhodně nehledají žádný kompromis, ale to nejlepší, co je k dispozici. S tímto nelehkým úkolem samozřejmě pomůže automobilka BMW, která Rolls-Royce vlastní. První elektromobil s názvem Spectre by měl být představen na konci roku 2023.
Čtěte také: Toyota se odmítla zavázat k boji proti změně klimatu, prý není společnost připravena
Obtížná však nebude jen technická stránka. Firma totiž bude muset přesvědčit své zákazníky, aby jejich další Rolls-Royce byl elektrický. Šéf společnosti Torsten Müller-Ötvös si ale myslí, že by to nemusel být tak těžký úkol, jak se na první pohled může zdát. „Naši zákazníci mají obvykle v garáže šest, sedm, osm nebo devět aut a mnoho z nich již vlastní nějaký elektromobil – buď Teslu nebo Porsche Taycan – takže to pro ně nebude nic nového,“ prohlašuje ředitel firmy.
Dále říká, že společnost se nebude příliš snažit změnit názor zákazníků, neboť v cílové skupině automobilky jsou především dobře vzdělaní lidé s vlastním odůvodněným postojem.
Dopomoct by mohl také údajně se snižující průměrný věk zákazníka. „V roce 2010 jsme měli jeden model a průměrný věk klienta byl 58 let. Teď máme několik produktů a průměrný věk klientů je 42 let,“ říká Müller-Ötvös. Tito mladší zákazníci tak více prahnou po nových technologiích a přechod na elektromobily by proto mohl být snazší. Důležitá bude také připravenost dealerů a servisních středisek. Jejich příprava probíhá už nyní a pokud některý z dealerů nebude spolupracovat, Rolls-Royce se nebude zdráhat ukončit jejich spolupráci.
Není žádným tajemstvím, že luxusní automobilka Rolls-Royce plánuje od roku 2030 prodávat pouze vozy s elektrickým pohonem. Tento cíl s sebou však přináší také mnoho překážek, které bude společnost muset překonat, aby si udržela své místo na trhu. Bude proto nutné ubezpečit stávající zákazníky značky, že elektromobilita je opravdu budoucnost a pohodlí a uživatelský zážitek nebudou kvůli tomuto přechodu negativně ovlivněny.
První překážkou, které Rolls-Royce bude čelit, je technická stránka elektromobility. Společnost bude muset vyvinout vůz, který svými schopnostmi minimálně dorovná protějšek se spalovacím motorem. Zákazníci této prémiové značky totiž rozhodně nehledají žádný kompromis, ale to nejlepší, co je k dispozici. S tímto nelehkým úkolem samozřejmě pomůže automobilka BMW, která Rolls-Royce vlastní. První elektromobil s názvem Spectre by měl být představen na konci roku 2023.
Čtěte také: Toyota se odmítla zavázat k boji proti změně klimatu, prý není společnost připravena
Obtížná však nebude jen technická stránka. Firma totiž bude muset přesvědčit své zákazníky, aby jejich další Rolls-Royce byl elektrický. Šéf společnosti Torsten Müller-Ötvös si ale myslí, že by to nemusel být tak těžký úkol, jak se na první pohled může zdát. „Naši zákazníci mají obvykle v garáže šest, sedm, osm nebo devět aut a mnoho z nich již vlastní nějaký elektromobil – buď Teslu nebo Porsche Taycan – takže to pro ně nebude nic nového,“ prohlašuje ředitel firmy.
Dále říká, že společnost se nebude příliš snažit změnit názor zákazníků, neboť v cílové skupině automobilky jsou především dobře vzdělaní lidé s vlastním odůvodněným postojem.
Dopomoct by mohl také údajně se snižující průměrný věk zákazníka. „V roce 2010 jsme měli jeden model a průměrný věk klienta byl 58 let. Teď máme několik produktů a průměrný věk klientů je 42 let,“ říká Müller-Ötvös. Tito mladší zákazníci tak více prahnou po nových technologiích a přechod na elektromobily by proto mohl být snazší. Důležitá bude také připravenost dealerů a servisních středisek. Jejich příprava probíhá už nyní a pokud některý z dealerů nebude spolupracovat, Rolls-Royce se nebude zdráhat ukončit jejich spolupráci.