Nizozemská společnost Ebusco pracuje již několik let na elektrických verzích vozidel hromadné dopravy. Její nejnovější model s označením 3.0 se dostává do produkční výroby a nabídne velmi zajímavé parametry. Díky výraznému snížení hmotnosti dokáže na plnou baterii ujet téměř 600 kilometrů.
Výrobce udává, že model 3.0 má celou konstrukci vyrobenou z kompozitu a podařilo se tak ušetřit 27 % z váhy konvenčního autobusu. V tomto segmentu se tak jedná o revoluční změnu. Lehká konstrukce navíc prodlouží životnost provozu až na 25 let. Elektický autobus se bude nabízet ve dvou délkách, dvanáct a osmnáct metrů. První kousky kratší verze byly doručeny národní přepravní společnosti Transdev.
Krátký model má provozní hmotnost 9 500 kg. Díky tomu může být označený jako energicky nízkonákladový. Jeho dojezd dosahuje hodnot 575 kilometrů. O pohon se stará dvojice elektromotorů, každý o výkonu 125 kW. O šest metrů delší verze má dojezd ještě navýšený. Technické údaje hovoří o dojezdu až 700 kilometrů. Model využívá baterií s chemickou strukturou na bázi LFP článků.
Čtěte také: Taxíky v Dubaji mají nové posily. Flotila se rozšiřuje o 269 vozů Tesla Model 3
Baterie jsou zakomponované do podlahy, čímž dodávají autobusu nízké těžiště a skvělou ovladatelnost na silnici. Společnost testuje autobusy nové generace v pilotním provozu v německém Mnichově již déle než rok a půl. Oproti svému předchůdci, verzi 2.2 jezdí novinka o 30 % úsporněji. Obrovský rozdíl je i v provozní hmotnosti. Starší generace se pohybuje až okolo hodnoty 13 580 kg.
Nyní přechází společnost do fáze produkční výroby. Následující měsíce se již ponesou ve znamení zahájení doručení hotových modelů zákazníkům. Dodávky budou rozděleny do více fází. Potíže s dodavatelským řetězcem bohužel způsobily drobné zpozdění oproti předpokladům. Ebusco zatím míří na metu roční výroby 3 000 autobusů ročně.
Nizozemská společnost Ebusco pracuje již několik let na elektrických verzích vozidel hromadné dopravy. Její nejnovější model s označením 3.0 se dostává do produkční výroby a nabídne velmi zajímavé parametry. Díky výraznému snížení hmotnosti dokáže na plnou baterii ujet téměř 600 kilometrů.
Výrobce udává, že model 3.0 má celou konstrukci vyrobenou z kompozitu a podařilo se tak ušetřit 27 % z váhy konvenčního autobusu. V tomto segmentu se tak jedná o revoluční změnu. Lehká konstrukce navíc prodlouží životnost provozu až na 25 let. Elektický autobus se bude nabízet ve dvou délkách, dvanáct a osmnáct metrů. První kousky kratší verze byly doručeny národní přepravní společnosti Transdev.
Krátký model má provozní hmotnost 9 500 kg. Díky tomu může být označený jako energicky nízkonákladový. Jeho dojezd dosahuje hodnot 575 kilometrů. O pohon se stará dvojice elektromotorů, každý o výkonu 125 kW. O šest metrů delší verze má dojezd ještě navýšený. Technické údaje hovoří o dojezdu až 700 kilometrů. Model využívá baterií s chemickou strukturou na bázi LFP článků.
Čtěte také: Taxíky v Dubaji mají nové posily. Flotila se rozšiřuje o 269 vozů Tesla Model 3
Baterie jsou zakomponované do podlahy, čímž dodávají autobusu nízké těžiště a skvělou ovladatelnost na silnici. Společnost testuje autobusy nové generace v pilotním provozu v německém Mnichově již déle než rok a půl. Oproti svému předchůdci, verzi 2.2 jezdí novinka o 30 % úsporněji. Obrovský rozdíl je i v provozní hmotnosti. Starší generace se pohybuje až okolo hodnoty 13 580 kg.
Nyní přechází společnost do fáze produkční výroby. Následující měsíce se již ponesou ve znamení zahájení doručení hotových modelů zákazníkům. Dodávky budou rozděleny do více fází. Potíže s dodavatelským řetězcem bohužel způsobily drobné zpozdění oproti předpokladům. Ebusco zatím míří na metu roční výroby 3 000 autobusů ročně.