Přechod na elektrický pohon u koncernu VW zatím probíhá dobře. Zatímco ostatní lídři v oboru, jako například Toyota, váhali, zda začít s výrobou plně elektrických automobilů, ve Volkswagenu věří, že elektromobilita je budoucností. Po mnohaletých investicích v řádech miliard eur do technologie baterií, platforem, motorů a softwaru je tedy načase, aby se část výdajů vrátila.
A vypadá to, že alespoň jedné ze značek se to podaří. V nedávném rozhovoru pro agenturu Reuters uvedl generální ředitel Audi Markus Duesmann: „Bod zlomu, kdy u elektromobilů vyděláme tolik peněz jako u vozů se spalovacím motorem, je velmi blízko, možná již nyní, anebo bude dosažen v příštím roce. Ceny jsou už velmi vyrovnané.“
Audi se v posledních přibližně deseti letech silně zaměřuje na elektromobily. Na přelomu prvního a druhého desetiletí značka odhalila řadu elektrických konceptů a na konci roku 2015 uvolnila na trh automobil Audi R8 e-tron. V roce 2018 přišlo středně velké SUV Audi e-tron, první masově vyráběný elektromobil se čtyřmi kruhy ve znaku. Byl to také první plně elektrický konkurent Tesly Model X. I když rozměry obou vozů nebyly v roce 2018 zcela identické, byly to jediné dva prémiové elektrické SUV v prodeji.
Čtěte také: Ken Block zahájil spolupráci s Audi, společně budou budovat elektrický motorsport
Nyní má Audi na trhu další dva elektromobily, sportovní sedan e-tron GT a dostupnější Q4 e-tron a Q4 e-tron Sportback . Značka připravuje a vyvíjí řadu dalších elektromobilů, které se snaží transformovat ze spalovacích verzí na elektrickou platformu, včetně A6 e-tron a Q5 e-tron. Není tedy překvapením, že se Audi snaží o finanční zisk z každého prodaného elektromobilu.
Duesmann byl také dotazován na budoucnost Lamborghini, Bentley a Ducati, které se schovávají pod ochranou Audi a jsou součástí širší rodiny VW Group. Generální ředitel věří, že všechny jmenované značky mohou přejít k ekologičtější budoucnosti. “Tyto značky jsou velmi cenné a velmi výnosné. Neexistují žádné důvody proč se jich zbavovat.”
Přechod na elektrický pohon u koncernu VW zatím probíhá dobře. Zatímco ostatní lídři v oboru, jako například Toyota, váhali, zda začít s výrobou plně elektrických automobilů, ve Volkswagenu věří, že elektromobilita je budoucností. Po mnohaletých investicích v řádech miliard eur do technologie baterií, platforem, motorů a softwaru je tedy načase, aby se část výdajů vrátila.
A vypadá to, že alespoň jedné ze značek se to podaří. V nedávném rozhovoru pro agenturu Reuters uvedl generální ředitel Audi Markus Duesmann: „Bod zlomu, kdy u elektromobilů vyděláme tolik peněz jako u vozů se spalovacím motorem, je velmi blízko, možná již nyní, anebo bude dosažen v příštím roce. Ceny jsou už velmi vyrovnané.“
Audi se v posledních přibližně deseti letech silně zaměřuje na elektromobily. Na přelomu prvního a druhého desetiletí značka odhalila řadu elektrických konceptů a na konci roku 2015 uvolnila na trh automobil Audi R8 e-tron. V roce 2018 přišlo středně velké SUV Audi e-tron, první masově vyráběný elektromobil se čtyřmi kruhy ve znaku. Byl to také první plně elektrický konkurent Tesly Model X. I když rozměry obou vozů nebyly v roce 2018 zcela identické, byly to jediné dva prémiové elektrické SUV v prodeji.
Čtěte také: Ken Block zahájil spolupráci s Audi, společně budou budovat elektrický motorsport
Nyní má Audi na trhu další dva elektromobily, sportovní sedan e-tron GT a dostupnější Q4 e-tron a Q4 e-tron Sportback . Značka připravuje a vyvíjí řadu dalších elektromobilů, které se snaží transformovat ze spalovacích verzí na elektrickou platformu, včetně A6 e-tron a Q5 e-tron. Není tedy překvapením, že se Audi snaží o finanční zisk z každého prodaného elektromobilu.
Duesmann byl také dotazován na budoucnost Lamborghini, Bentley a Ducati, které se schovávají pod ochranou Audi a jsou součástí širší rodiny VW Group. Generální ředitel věří, že všechny jmenované značky mohou přejít k ekologičtější budoucnosti. “Tyto značky jsou velmi cenné a velmi výnosné. Neexistují žádné důvody proč se jich zbavovat.”