Není to tak dlouho, co se v etapovém závodě elektromobilů musela narychlo měnit pravidla kvůli vozům Audi e-tron. A historie se bohužel opakuje.
Závod je závod, pravidla jsou daná předem a kdo přijede nepřipraven, má smůlu. Alespoň tak by to mělo být v prestižním závodě, jakým ECO energy Rally Bohemia. Bohužel se z toho stala tak trochu fraška.
Přímo z místa závodu máme totiž informace o tom, že posádky e-tronů se připravily dost laxně. Pravidla povolují 16 A nabíječky, ale závodníci továrních Audi přijeli vybaveni pouze 8 A nabíječkami a ještě k tomu s ne zcela nabitými vozy. E-trony by tak nemohly odjet všechny dnešní etapy.
V každém běžném závodě by jim samozřejmě organizátoři řekli, že je to jejich chyba a buď se s tím vypořádají nebo mají smůlu. Ne tak v Liberci. Nevíme za jaké nitky Audi zatahalo, ale jelikož by se tyto vozy nestihly dobít, organizátoři zrušili odpolední etapu. Zhodnocení, smysl pro morálku a fair play organizátorů a posádek e-tronů necháme na čtenářích. Za naši redakci se sluší poznamenat jen tolik, že někdy je lepší přiznat chybu, než si “vybrečet” ohnutí pravidel.
Doplněno: ECO Rally Bohemia 2019 opravdu vyhrál Audi e-tron, který by bez zrušené etapy nedojel
FIA věc zdůvodnila tak, že by e-trony nedojely. Problém je v tom, že o den dříve nedojely díky vybité baterii e-Golfy a nikdo kvůli tomu etapu nerušil, posádky to alespoň zkusily. Podařilo se nám získat i vyjádření jednoho ze závodníků, pana Jiřího Korce, který se účastní s vozem Tesla.
“Zbytek týmů je rozčarován a naštván nad rozhodnutím FIA, které zrušilo dnešní odpolední rychlostní zkoušky jen z toho důvodu, že tovární týmy Audi na vozech e-tron si nebyly schopny zkalkulovat množství potřebné energie a nejsou vybaveny nabíječkami o výkonu, který povolují pravidla FIA. Jejich tovární nabíječky umožňují nabíjení pouze 8A, a posádky si neopatřily (důvod nevíme, můžeme pouze spekulovat) dostatečně silné nabíječky. Posádky ostatních vozů, včetně jedné s taktéž e-tronem měly nabíjení dostatečné. Toto nevrhá na FIA moc dobré světlo a počítám že ostatních rallye se již spousta týmu nezúčastní a tovární tým Audi bude mít větší šanci vyhrát.”
Není to tak dlouho, co se v etapovém závodě elektromobilů musela narychlo měnit pravidla kvůli vozům Audi e-tron. A historie se bohužel opakuje.
Závod je závod, pravidla jsou daná předem a kdo přijede nepřipraven, má smůlu. Alespoň tak by to mělo být v prestižním závodě, jakým ECO energy Rally Bohemia. Bohužel se z toho stala tak trochu fraška.
Přímo z místa závodu máme totiž informace o tom, že posádky e-tronů se připravily dost laxně. Pravidla povolují 16 A nabíječky, ale závodníci továrních Audi přijeli vybaveni pouze 8 A nabíječkami a ještě k tomu s ne zcela nabitými vozy. E-trony by tak nemohly odjet všechny dnešní etapy.
V každém běžném závodě by jim samozřejmě organizátoři řekli, že je to jejich chyba a buď se s tím vypořádají nebo mají smůlu. Ne tak v Liberci. Nevíme za jaké nitky Audi zatahalo, ale jelikož by se tyto vozy nestihly dobít, organizátoři zrušili odpolední etapu. Zhodnocení, smysl pro morálku a fair play organizátorů a posádek e-tronů necháme na čtenářích. Za naši redakci se sluší poznamenat jen tolik, že někdy je lepší přiznat chybu, než si “vybrečet” ohnutí pravidel.
Doplněno: ECO Rally Bohemia 2019 opravdu vyhrál Audi e-tron, který by bez zrušené etapy nedojel
FIA věc zdůvodnila tak, že by e-trony nedojely. Problém je v tom, že o den dříve nedojely díky vybité baterii e-Golfy a nikdo kvůli tomu etapu nerušil, posádky to alespoň zkusily. Podařilo se nám získat i vyjádření jednoho ze závodníků, pana Jiřího Korce, který se účastní s vozem Tesla.
“Zbytek týmů je rozčarován a naštván nad rozhodnutím FIA, které zrušilo dnešní odpolední rychlostní zkoušky jen z toho důvodu, že tovární týmy Audi na vozech e-tron si nebyly schopny zkalkulovat množství potřebné energie a nejsou vybaveny nabíječkami o výkonu, který povolují pravidla FIA. Jejich tovární nabíječky umožňují nabíjení pouze 8A, a posádky si neopatřily (důvod nevíme, můžeme pouze spekulovat) dostatečně silné nabíječky. Posádky ostatních vozů, včetně jedné s taktéž e-tronem měly nabíjení dostatečné. Toto nevrhá na FIA moc dobré světlo a počítám že ostatních rallye se již spousta týmu nezúčastní a tovární tým Audi bude mít větší šanci vyhrát.”