Německá automobilka nás letos v dubnu na šanghajské autoshow překvapila odhalením elektrického konceptu Audi Concept Shanghai. O pár měsíců jsme se dočkali prvních snímků, dle kterých se dá usoudit, že jde v podstatě o luxusnější Volkswagen ID.6 s logem Audi.
Před pár dny jsme se pak na akci Auto Guangzhou 2021 dočkali plného odhalení produkční verze konceptu. Nový elektromobil nese jméno Audi Q5 e-tron, přičemž vypadá jako větší verze vozu Q4 e-tron. Kromě toho by se dal také opravdu popsat jako VW ID.6 v luxusním smokingu.
Nové elektrické SUV je již druhým modelem německé automobilky, který vzniká spoluprací Volkswagenu a čínské společnosti SAIC, a to exkluzivně pro čínský trh. Prvním takovým vozem byl sedan A7L, který byl odhalen začátkem letošního roku.
Evropa či Severní Amerika se tedy modelu nedočká. Pro ty si Audi chystá sofistikovanější elektrický model Q6 e-tron, který má být odhalen již příští rok. Má jít o první elektromobil značky, který bude založen na platformě PPE. Zároveň má být vyvinutý ve spolupráci s Porsche.
Model z dílen Audi toho má s ID.6 hodně společného. Délka sedmimístného elektromobilu dosahuje 4,8 metrů. Má tedy identickou délku jako jeho bratránek se značkou Volkswagenu. Také rozvor mají oba elektrovozy úplně stejný, ten dosahuje konkrétně 2,9 metrů.
Na výběr budou rovnou tři verze elektrovozu, přičemž nejdostupnější nese označení 35, základní 40 a výkonnější 50. Nejlevnější verze se dočká baterie o kapacitě 55 kWh a výkonu 177 koní. Verze 40 pak disponuje větší baterií, jejíž kapacita je 83,4 kWh. Dále je vybavena jedním elektromotorem na zadní nápravě a přináší výkon 201 koní.
Poslední verze 50 se pyšní dvěma elektromotory. Celkový výkone činí až 302 koní. Baterie modelu je stejná jako u verze 40, tedy 83,4 kWh. Papírový dojezd verzí 40 a 50 je 560 km, resp. 520 km u varianty s pohonem všech kol. U cenově dostupné verze 35 jde o 420 km.
Interiér nového vozu je vybaven řadou moderních prvků, jako je třeba navigace promítaná na čelní sklo. Nečeká tam na nás sice 20palcový dotykový displej, jak je tomu poslední dobou u moderních elektrovozů zvykem, ovšem to vůbec nevadí. Jeden displej najdeme hned za volantem, kde najdeme tradičně rychlost, dojezd, aktuální čas a další užitečné informace.
Druhý displej, který je tentokrát dotykový, se nachází na středové konzoli. Na něm můžeme najít multimédia, hudbu, kontrolu hovorů a zkrátka obecnou konektivitu vozidla. I tak jsou však pro milovníky tradice v interiéru přítomná klasická tlačítka.
V době psaní článku není jasné, za jakou cenu bude Audi svůj model Q5 e-tron dodávat svým zákazníkům. Dle prvotních odhadů to vypadá, že tento prémiový elektromobil bude již od nejméně výkonné varianty dražší než bratránek ID.6, aby se zachovala firemní hierarchie. Na bližší informace si tedy ještě počkáme.
Německá automobilka nás letos v dubnu na šanghajské autoshow překvapila odhalením elektrického konceptu Audi Concept Shanghai. O pár měsíců jsme se dočkali prvních snímků, dle kterých se dá usoudit, že jde v podstatě o luxusnější Volkswagen ID.6 s logem Audi.
Před pár dny jsme se pak na akci Auto Guangzhou 2021 dočkali plného odhalení produkční verze konceptu. Nový elektromobil nese jméno Audi Q5 e-tron, přičemž vypadá jako větší verze vozu Q4 e-tron. Kromě toho by se dal také opravdu popsat jako VW ID.6 v luxusním smokingu.
Nové elektrické SUV je již druhým modelem německé automobilky, který vzniká spoluprací Volkswagenu a čínské společnosti SAIC, a to exkluzivně pro čínský trh. Prvním takovým vozem byl sedan A7L, který byl odhalen začátkem letošního roku.
Evropa či Severní Amerika se tedy modelu nedočká. Pro ty si Audi chystá sofistikovanější elektrický model Q6 e-tron, který má být odhalen již příští rok. Má jít o první elektromobil značky, který bude založen na platformě PPE. Zároveň má být vyvinutý ve spolupráci s Porsche.
Model z dílen Audi toho má s ID.6 hodně společného. Délka sedmimístného elektromobilu dosahuje 4,8 metrů. Má tedy identickou délku jako jeho bratránek se značkou Volkswagenu. Také rozvor mají oba elektrovozy úplně stejný, ten dosahuje konkrétně 2,9 metrů.
Na výběr budou rovnou tři verze elektrovozu, přičemž nejdostupnější nese označení 35, základní 40 a výkonnější 50. Nejlevnější verze se dočká baterie o kapacitě 55 kWh a výkonu 177 koní. Verze 40 pak disponuje větší baterií, jejíž kapacita je 83,4 kWh. Dále je vybavena jedním elektromotorem na zadní nápravě a přináší výkon 201 koní.
Poslední verze 50 se pyšní dvěma elektromotory. Celkový výkone činí až 302 koní. Baterie modelu je stejná jako u verze 40, tedy 83,4 kWh. Papírový dojezd verzí 40 a 50 je 560 km, resp. 520 km u varianty s pohonem všech kol. U cenově dostupné verze 35 jde o 420 km.
Interiér nového vozu je vybaven řadou moderních prvků, jako je třeba navigace promítaná na čelní sklo. Nečeká tam na nás sice 20palcový dotykový displej, jak je tomu poslední dobou u moderních elektrovozů zvykem, ovšem to vůbec nevadí. Jeden displej najdeme hned za volantem, kde najdeme tradičně rychlost, dojezd, aktuální čas a další užitečné informace.
Druhý displej, který je tentokrát dotykový, se nachází na středové konzoli. Na něm můžeme najít multimédia, hudbu, kontrolu hovorů a zkrátka obecnou konektivitu vozidla. I tak jsou však pro milovníky tradice v interiéru přítomná klasická tlačítka.
V době psaní článku není jasné, za jakou cenu bude Audi svůj model Q5 e-tron dodávat svým zákazníkům. Dle prvotních odhadů to vypadá, že tento prémiový elektromobil bude již od nejméně výkonné varianty dražší než bratránek ID.6, aby se zachovala firemní hierarchie. Na bližší informace si tedy ještě počkáme.