Aptera využívá u svého nového elektromobilu baterie Tesly. Možná to není vše!

  • Elon Musk už dříve tvrdil, že je otevřený spolupráci s jinými automobilkami
  • Nový elektromobil od Aptery má s Teslou společného možná více, než si myslíte
  • Podle všeho je vybavený nejen stejnými bateriemi, ale také má stejný nabíjecí konektor od Tesly
Aptera, elektromobil

Aptera, elektromobil

Nový elektromobil Aptera zvládne ujet až 1600 kilometrů na jedno nabití a díky energii ze slunce jej prakticky klidně nikdy nebudete muset nabíjet ze zásuvky či z nabíjecí stanice. Extrémně dlouhého dojezdu dosáhl americký startup díky výraznému snížení aerodynamického, ale také třecího odporu. Jeho spotřeba je zhruba čtyřikrát nižší, než u běžného elektromobilů, proto je tedy i dojezd zhruba čtyřikrát delší.

Aptera spolupracuje s Teslou

Firma navíc prozradila, že u svého nového solárního elektromobilu využívá bateriový článek 2170, který vyrábí Tesla společně s Panasonicem (nejde tedy o nejnovější Tesla baterie 4680, které mají být v jistém ohledu revoluční). Jde o stejný typ, jaký můžeme vidět u současných elektromobilů Tesly. Bateriové články jsou uspořádány do battery-packů o kapacitách 25, 40, 60 a 100 kWh, dle zvolené konfigurace.

Na produktovém videu Aptery pak můžeme vidět, že její elektromobil využívá také stejný typ nabíjecího konektoru jako Tesla, resp. jde přímo o Tesla nabíjecí konektor, který je ve výbavě u elektromobilů Tesla prodávaných ve Spojených státech. Nejde tedy například o Mennekes či CCS, evropské konektory, které používá i Tesla, ovšem jen u v Evropě prodávaných aut. Otázkou zůstává, zda bude součástí spolupráce i kompatibilita se Superchargery, tedy rychlonabíjecími stanicemi Tesly. To však zatím firma odmítla komentovat.


Čtěte také: Aptera představila elektromobil s dojezdem 1600 km a nabíjením ze slunce


Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Aptera využívá u svého nového elektromobilu baterie Tesly. Možná to není vše!

  • Elon Musk už dříve tvrdil, že je otevřený spolupráci s jinými automobilkami
  • Nový elektromobil od Aptery má s Teslou společného možná více, než si myslíte
  • Podle všeho je vybavený nejen stejnými bateriemi, ale také má stejný nabíjecí konektor od Tesly
Aptera, elektromobil

Aptera, elektromobil

Nový elektromobil Aptera zvládne ujet až 1600 kilometrů na jedno nabití a díky energii ze slunce jej prakticky klidně nikdy nebudete muset nabíjet ze zásuvky či z nabíjecí stanice. Extrémně dlouhého dojezdu dosáhl americký startup díky výraznému snížení aerodynamického, ale také třecího odporu. Jeho spotřeba je zhruba čtyřikrát nižší, než u běžného elektromobilů, proto je tedy i dojezd zhruba čtyřikrát delší.

Aptera spolupracuje s Teslou

Firma navíc prozradila, že u svého nového solárního elektromobilu využívá bateriový článek 2170, který vyrábí Tesla společně s Panasonicem (nejde tedy o nejnovější Tesla baterie 4680, které mají být v jistém ohledu revoluční). Jde o stejný typ, jaký můžeme vidět u současných elektromobilů Tesly. Bateriové články jsou uspořádány do battery-packů o kapacitách 25, 40, 60 a 100 kWh, dle zvolené konfigurace.

Na produktovém videu Aptery pak můžeme vidět, že její elektromobil využívá také stejný typ nabíjecího konektoru jako Tesla, resp. jde přímo o Tesla nabíjecí konektor, který je ve výbavě u elektromobilů Tesla prodávaných ve Spojených státech. Nejde tedy například o Mennekes či CCS, evropské konektory, které používá i Tesla, ovšem jen u v Evropě prodávaných aut. Otázkou zůstává, zda bude součástí spolupráce i kompatibilita se Superchargery, tedy rychlonabíjecími stanicemi Tesly. To však zatím firma odmítla komentovat.


Čtěte také: Aptera představila elektromobil s dojezdem 1600 km a nabíjením ze slunce


Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."