Nový elektromobil Aptera zvládne ujet až 1600 kilometrů na jedno nabití a díky energii ze slunce jej prakticky klidně nikdy nebudete muset nabíjet ze zásuvky či z nabíjecí stanice. Extrémně dlouhého dojezdu dosáhl americký startup díky výraznému snížení aerodynamického, ale také třecího odporu. Jeho spotřeba je zhruba čtyřikrát nižší, než u běžného elektromobilů, proto je tedy i dojezd zhruba čtyřikrát delší.
Firma navíc prozradila, že u svého nového solárního elektromobilu využívá bateriový článek 2170, který vyrábí Tesla společně s Panasonicem (nejde tedy o nejnovější Tesla baterie 4680, které mají být v jistém ohledu revoluční). Jde o stejný typ, jaký můžeme vidět u současných elektromobilů Tesly. Bateriové články jsou uspořádány do battery-packů o kapacitách 25, 40, 60 a 100 kWh, dle zvolené konfigurace.
Na produktovém videu Aptery pak můžeme vidět, že její elektromobil využívá také stejný typ nabíjecího konektoru jako Tesla, resp. jde přímo o Tesla nabíjecí konektor, který je ve výbavě u elektromobilů Tesla prodávaných ve Spojených státech. Nejde tedy například o Mennekes či CCS, evropské konektory, které používá i Tesla, ovšem jen u v Evropě prodávaných aut. Otázkou zůstává, zda bude součástí spolupráce i kompatibilita se Superchargery, tedy rychlonabíjecími stanicemi Tesly. To však zatím firma odmítla komentovat.
Čtěte také: Aptera představila elektromobil s dojezdem 1600 km a nabíjením ze slunce
Nový elektromobil Aptera zvládne ujet až 1600 kilometrů na jedno nabití a díky energii ze slunce jej prakticky klidně nikdy nebudete muset nabíjet ze zásuvky či z nabíjecí stanice. Extrémně dlouhého dojezdu dosáhl americký startup díky výraznému snížení aerodynamického, ale také třecího odporu. Jeho spotřeba je zhruba čtyřikrát nižší, než u běžného elektromobilů, proto je tedy i dojezd zhruba čtyřikrát delší.
Firma navíc prozradila, že u svého nového solárního elektromobilu využívá bateriový článek 2170, který vyrábí Tesla společně s Panasonicem (nejde tedy o nejnovější Tesla baterie 4680, které mají být v jistém ohledu revoluční). Jde o stejný typ, jaký můžeme vidět u současných elektromobilů Tesly. Bateriové články jsou uspořádány do battery-packů o kapacitách 25, 40, 60 a 100 kWh, dle zvolené konfigurace.
Na produktovém videu Aptery pak můžeme vidět, že její elektromobil využívá také stejný typ nabíjecího konektoru jako Tesla, resp. jde přímo o Tesla nabíjecí konektor, který je ve výbavě u elektromobilů Tesla prodávaných ve Spojených státech. Nejde tedy například o Mennekes či CCS, evropské konektory, které používá i Tesla, ovšem jen u v Evropě prodávaných aut. Otázkou zůstává, zda bude součástí spolupráce i kompatibilita se Superchargery, tedy rychlonabíjecími stanicemi Tesly. To však zatím firma odmítla komentovat.
Čtěte také: Aptera představila elektromobil s dojezdem 1600 km a nabíjením ze slunce