Amnesty International: baterie jsou neekologické a náročné na energii

Organizace Amnesty International (AI) obvinila automobilový průmysl z toho, že propaguje elektromobily jako ekologické alternativy, jenže přitom se velká část baterií vyrábí s využitím znečišťujících fosilních paliv a z neetickým způsobem získávaných minerálů.

Výroba baterií může být náročná na energii, zatímco těžba minerálů, které se v nich používají, bývá spojována s porušováním lidských práv, jako je dětská práce, oznámila aktivistická skupina ve svém prohlášení.

„Elektrická vozidla jsou klíčová pro odklon motorového průmyslu od fosilních paliv, ale v současné době nejsou tak etická, jak bychom podle některých obchodníků měli věřit,“ oznámila AI svoji novou iniciativu na akci Nordic Electric Vehicle Summit v Oslu.

Produkce lithio-ionových baterií pro EV je náročná na energii a továrny jsou koncentrovány v Číně, Jižní Koreji a Japonsku, kde je výroba elektrické energie do značné míry závislá na uhlí a dalších fosilních palivech, tvrdí AI.

Globální automobilky investují miliardy dolarů do zvyšování produkce elektrických vozidel. Například německý gigant Volkswagen plánuje navýšit roční produkci elektromobilů ze 40 tisíc v roce 2018 na 3 miliony v roce 2025.

Amnesty požaduje, aby EV průmysl přišel do pěti let s etickými a čistými bateriemi a v mezičase zveřejnil uhlíkovou stopu výroby a identifikoval dodavatelské řetězce klíčových minerálů.

V únoru psala agentura Reuters o dopise, ve kterém 14 nevládních organizací včetně Amnesty a Global Witness postavilo proti plánům Londýnské burzy kovů (LME) zakázat kobalt, kterého se týká zneužívání lidských práv. Namísto zákazu by LME měla spolupracovat s firmami, které tento kobalt přinášejí na trh, a zajistit tak zodpovědné zajišťování zdrojů.

Zdroj: Autoblog

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Amnesty International: baterie jsou neekologické a náročné na energii

Organizace Amnesty International (AI) obvinila automobilový průmysl z toho, že propaguje elektromobily jako ekologické alternativy, jenže přitom se velká část baterií vyrábí s využitím znečišťujících fosilních paliv a z neetickým způsobem získávaných minerálů.

Výroba baterií může být náročná na energii, zatímco těžba minerálů, které se v nich používají, bývá spojována s porušováním lidských práv, jako je dětská práce, oznámila aktivistická skupina ve svém prohlášení.

„Elektrická vozidla jsou klíčová pro odklon motorového průmyslu od fosilních paliv, ale v současné době nejsou tak etická, jak bychom podle některých obchodníků měli věřit,“ oznámila AI svoji novou iniciativu na akci Nordic Electric Vehicle Summit v Oslu.

Produkce lithio-ionových baterií pro EV je náročná na energii a továrny jsou koncentrovány v Číně, Jižní Koreji a Japonsku, kde je výroba elektrické energie do značné míry závislá na uhlí a dalších fosilních palivech, tvrdí AI.

Globální automobilky investují miliardy dolarů do zvyšování produkce elektrických vozidel. Například německý gigant Volkswagen plánuje navýšit roční produkci elektromobilů ze 40 tisíc v roce 2018 na 3 miliony v roce 2025.

Amnesty požaduje, aby EV průmysl přišel do pěti let s etickými a čistými bateriemi a v mezičase zveřejnil uhlíkovou stopu výroby a identifikoval dodavatelské řetězce klíčových minerálů.

V únoru psala agentura Reuters o dopise, ve kterém 14 nevládních organizací včetně Amnesty a Global Witness postavilo proti plánům Londýnské burzy kovů (LME) zakázat kobalt, kterého se týká zneužívání lidských práv. Namísto zákazu by LME měla spolupracovat s firmami, které tento kobalt přinášejí na trh, a zajistit tak zodpovědné zajišťování zdrojů.

Zdroj: Autoblog

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."