Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi chce revoluční baterie

Prakticky denně můžeme číst různé články o tom, jak různé univerzitní týmy nebo startupy slibují nové baterie, které budou mít oproti tím dnešním, vlastnosti snů.

Jenže takové novinky se objevují už pěkných pár let a popravdě jsme zatím moc s bateriemi nepokročili. Spíše než revoluce je to pomalá evoluce a upřímně, já osobně věnuji pozornost jen projektům, kterých si všímají i automobilky a nebojí se do nich investovat. Snad každý výrobce automobilů totiž tyto věci bedlivě sleduje, aby mu něco neuteklo a nezískala to konkurence.

A tak tedy v titulku zmíněné trio automobilek investovalo své prostředky do společnosti Enevate, která slibuje “pětiminutové nabíjení” a “vysokou energetickou hustotu”. K tomu patří i schopnost provozu jejich baterií při nízkých teplotách a samozřejmě obligátní bezpečnostní benefity.

Vypadá to skoro až příliš ideálně na to, aby to byla pravda, na druhou stranu, jak už jsem psal výše, to, že do takového projektu investují peníze automobilky znamená, že “na tom asi něco bude”. Navíc Enevate není žádná rychlokvaška. Projekt byl založen na univerzitě v Kalifornii v roce 2005 a vývoji dokonalejších lithium-iontových baterií se věnuje od roku 2008.

Nevíme tedy přesně, čím chtějí dosáhnout slibovaných vlastností svých akumulátorů, ale firma mluví o anodách s vysokým podílem křemíku. Řečí čísel bychom se měli pohybovat u energetické hustoty kolem 750Wh/L nebo 300WH/kg. Inu, uvidíme.

Zdroj: electrek

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Aliance Renault-Nissan-Mitsubishi chce revoluční baterie

Prakticky denně můžeme číst různé články o tom, jak různé univerzitní týmy nebo startupy slibují nové baterie, které budou mít oproti tím dnešním, vlastnosti snů.

Jenže takové novinky se objevují už pěkných pár let a popravdě jsme zatím moc s bateriemi nepokročili. Spíše než revoluce je to pomalá evoluce a upřímně, já osobně věnuji pozornost jen projektům, kterých si všímají i automobilky a nebojí se do nich investovat. Snad každý výrobce automobilů totiž tyto věci bedlivě sleduje, aby mu něco neuteklo a nezískala to konkurence.

A tak tedy v titulku zmíněné trio automobilek investovalo své prostředky do společnosti Enevate, která slibuje “pětiminutové nabíjení” a “vysokou energetickou hustotu”. K tomu patří i schopnost provozu jejich baterií při nízkých teplotách a samozřejmě obligátní bezpečnostní benefity.

Vypadá to skoro až příliš ideálně na to, aby to byla pravda, na druhou stranu, jak už jsem psal výše, to, že do takového projektu investují peníze automobilky znamená, že “na tom asi něco bude”. Navíc Enevate není žádná rychlokvaška. Projekt byl založen na univerzitě v Kalifornii v roce 2005 a vývoji dokonalejších lithium-iontových baterií se věnuje od roku 2008.

Nevíme tedy přesně, čím chtějí dosáhnout slibovaných vlastností svých akumulátorů, ale firma mluví o anodách s vysokým podílem křemíku. Řečí čísel bychom se měli pohybovat u energetické hustoty kolem 750Wh/L nebo 300WH/kg. Inu, uvidíme.

Zdroj: electrek

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."