Airbus, Rolls-Royce a Siemens chtějí postavit elektrické letadlo

Očekává se, že zlepšení na poli technologie pro baterie brzy umožní vznik elektrických letadel. Společnosti v tomto segmentu tedy dělají vše pro to, aby byly včas připraveny na nástup novinek.

V souvislosti s tím oznámily společnosti Airbus, Rolls-Royce a Siemens nové partnerství, jehož výsledkem by byla postupná konverze letadla na elektrický pohon.

Projekt, na kterém spolupracují, nese označení „E-Fan X“; v jeho rámci testují elektromotory na letounu typu BAe 146. V průběhu pozemních testů zatím nahradily jednu ze čtyř spalovacích turbín dvoumegawattovým elektromotorem.

Po důkladném otestování bude nahrazena i další z turbín a vzlet letounu, což je energeticky nejnáročnější fáze letu, by pak měl být podpořen právě energií z baterií.

Airbus bude v rámci partnerství zodpovědný za celkovou integraci i kontrolní architekturu hybridního pohonného systému a baterií, a její integraci s prvky ovládání letu.

Rolls-Royce bude mít na starosti motor, dvoumegawattový generátor a elektroniku, jakož i přizpůsobení některých existujících prvků novému uspořádání.

Siemens pak dodá elektromotory a elektronickou ovládací jednotku, jakož i další prvky elektrického pohonu.

Zdroj: Electrek.co

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Airbus, Rolls-Royce a Siemens chtějí postavit elektrické letadlo

Očekává se, že zlepšení na poli technologie pro baterie brzy umožní vznik elektrických letadel. Společnosti v tomto segmentu tedy dělají vše pro to, aby byly včas připraveny na nástup novinek.

V souvislosti s tím oznámily společnosti Airbus, Rolls-Royce a Siemens nové partnerství, jehož výsledkem by byla postupná konverze letadla na elektrický pohon.

Projekt, na kterém spolupracují, nese označení „E-Fan X“; v jeho rámci testují elektromotory na letounu typu BAe 146. V průběhu pozemních testů zatím nahradily jednu ze čtyř spalovacích turbín dvoumegawattovým elektromotorem.

Po důkladném otestování bude nahrazena i další z turbín a vzlet letounu, což je energeticky nejnáročnější fáze letu, by pak měl být podpořen právě energií z baterií.

Airbus bude v rámci partnerství zodpovědný za celkovou integraci i kontrolní architekturu hybridního pohonného systému a baterií, a její integraci s prvky ovládání letu.

Rolls-Royce bude mít na starosti motor, dvoumegawattový generátor a elektroniku, jakož i přizpůsobení některých existujících prvků novému uspořádání.

Siemens pak dodá elektromotory a elektronickou ovládací jednotku, jakož i další prvky elektrického pohonu.

Zdroj: Electrek.co

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."