Elektrickevozy.cz

Trendy: ankety Elektrickevozy.cz | koronavirus | elektromobilová revoluce v ČR | Tesla Model 3 | TOP 10 elektromobilů pro rok 2020

Airbus, Rolls-Royce a Siemens chtějí postavit elektrické letadlo

  |  Pavel Kreuziger  |  2 komentáře

Očekává se, že zlepšení na poli technologie pro baterie brzy umožní vznik elektrických letadel. Společnosti v tomto segmentu tedy dělají vše pro to, aby byly včas připraveny na nástup novinek.

V souvislosti s tím oznámily společnosti Airbus, Rolls-Royce a Siemens nové partnerství, jehož výsledkem by byla postupná konverze letadla na elektrický pohon.

Projekt, na kterém spolupracují, nese označení „E-Fan X“; v jeho rámci testují elektromotory na letounu typu BAe 146. V průběhu pozemních testů zatím nahradily jednu ze čtyř spalovacích turbín dvoumegawattovým elektromotorem.

Po důkladném otestování bude nahrazena i další z turbín a vzlet letounu, což je energeticky nejnáročnější fáze letu, by pak měl být podpořen právě energií z baterií.

Airbus bude v rámci partnerství zodpovědný za celkovou integraci i kontrolní architekturu hybridního pohonného systému a baterií, a její integraci s prvky ovládání letu.

Rolls-Royce bude mít na starosti motor, dvoumegawattový generátor a elektroniku, jakož i přizpůsobení některých existujících prvků novému uspořádání.

Siemens pak dodá elektromotory a elektronickou ovládací jednotku, jakož i další prvky elektrického pohonu.

Zdroj: Electrek.co

ŠTÍTKY:, , , ,

Diskuze

Zásady komentářů: Vyjadřujte se k tématu a buďte ohleduplní k ostatním.
Komentáře považované za spam, komentáře výhradně propagační povahy nebo vulgární komentáře budou smazány.
avatar
2 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
Ludvahavíř Recent comment authors
  Přihlásit k odběru  
nejnovější nejstarší
Upozornit na
havíř
havíř

A ten 2MW generátor vzadu bude na hnědé nebo černé uhlí?

:-D

Ludva
Ludva

Hm, zajímavé. To jsem zvědav, jak to dopadne.
Když to vezmu selským rozumem, motor o výkonu 2MW – tj. 2000kW by potřeboval ke své např. 2hod činnosti baterie o kapacitě 4000 kW/h. U uvedeného letadla x4 – 16 000kW/h. A jaká pak by asi byla hmotnost akumulátoru?

Mobilní zobrazení