5 let života a nové projekty s elektromobilem Nissan Leaf v kombinaci s fotovoltaikou a bateriemi

Nissan LEAF 40kWh

Nissan LEAF 40kWh

Jak to všechno začalo

Od roku 2010 provozuji fotovoltaickou elektrárnu 2.35kWp a prakticky od prvního dne provozu elektrárny jsem se potýkal s pro mě do té doby neobvyklým problémem, kam s přebytečnou elektřinou, kterou elektrárna neustále generovala. Postupně jsem přeměňoval domácnost na plně elektrickou od vytápění a vaření plynem až k motorové pile a sekačce na trávu a vybavoval domácnost chytrým ovládáním, programoval časové úseky, závislosti, teplotní stropy. Největší výzvou však bylo “přeprogamování” manželky na efektivní využívání elektřiny, když byla k dispozici ta ze sluníčka (praní, provozu myčky, pečení, žehlení). Nebylo to jednoduché, trvalo to cca jeden rok, než jsme našli takový režim spotřeby, kompromis, který bude využívat solární elektřinu a nebude nás příliš zatěžovat přemýšlením kdy a co pustit. Naučili jsme se to, zvykli si. Při největším úsilí jsme dokázali spotřebovat maximálně 75% výroby elektřiny, spíše však 60%. Vedl jsem si pečlivé statistiky už kvůli nutným výkazům pro operátora trhu s elektřinou. Stále nám tedy zbývalo cca 500-800kWh ročně, které jsme nedokázali využít.

První uvažování o elektromobilu

Někdy kolem roku 2016 jsem zaregistroval první čisté elektromobily, hybridy mi jako technikovi se zkušenostmi z energetiky nedávaly smysl už od začátku kvůli své složitosti, neefektivitě spalovacího motoru a jeho opakujícím se servisem. Tehdy byly elektromobily buď malá městská auta např. Peugeot iOn  nebo naopak velmi drahá např. Tesla Model S. Už v té době jsem stále kalkuloval ekonomiku provozu elektromobilu, která je vzhledem k naprosto mimořádné účinnosti pohonu významně levnější na provoz než spalovací auto nebo hybrid. S takovým Peugeotem iOn bychom ujeli na našich přebytečných a nevyužitých 800 kWh ročně z fotovoltaiky cca 7.000Km bez nutnosti jezdit k čerpací stanici. Můj roční nájezd je však cca 30-40 tis. km za rok. Problém tedy byl, že ekonomika nevycházela a auto bylo malé. Elektromobil jsem nechtěl pořizovat kvůli “záchraně planety”, ale muselo mi jeho pořízení dávat smysl i ekonomicky, prakticky. Ekologie byla velmi příjemným bonusem, samozřejmě také motivací, ale ne tou rozhodující. Když se kolem roku 2017 začaly objevovat vyspělejší elektromobily např. Nissan LEAF 40kWh, Hyundai IONIQ 28kWh za dostupnou cenu, začala se ekonomika provozu a praktičnost přibližovat potřebám mého podnikání. Stále však chybělo cca 300tis. Kč na to aby ekonomický model dával smysl i při pětiletém horizontu nákladů na dopravu v rámci mého podnikání.

Peugeot iOn - jeden z prvních sériově vyráběných, dostupných elektromobilů

Peugeot iOn – jeden z prvních sériově vyráběných, dostupných elektromobilů

Dotace na elektromobil od Ministerstva průmyslu a obchodu pomohla

Když jsem se dočetl o dotační výzvě Ministerstva průmyslu a obchodu pro nízkouhlíkové technologie a možnosti dotace cca 200 tis. Kč na pořízení elektromobilu, nebylo co řešit ekonomika už vycházela rozumně, i když ještě cca 100 tis. Kč scházelo. Už to však pro mě bylo dostupné, byly to peníze, které jsem byl ochoten investovat do technologické novinky jako mého koníčku a také ekologie.

Našel jsem dotaci i na další fotovoltaiku i s bateriovým úložištěm

K mému velkému a příjemnému překvapení jsem při důkladném pročtení dotační výzvy nízkouhlíkových technologií, kde byla možnost dotace na elektromobil, objevil ještě 80% dotaci na fotovoltaickou elektrárnu s bateriovým uložištěm. To bylo těch zbývajících 100 tis. Kč, které mi chyběly do vyrovnané, nyní již plusové (úspora) ekonomické bilance přeměny mého podnikání na téměř bezuhlíkové a nezatěžující životní prostředí. Díky této druhé fotovoltaice a hlavně bateriím jsem mohl téměř 90 % spotřeby elektromobilu pokrýt čistě z fotovoltaiky a k tomu ještě provoz kanceláře a dalších spotřebičů pro podnikání.

Dotace akumulace energie

Vyřízení dotace na pořízení elektromobilu s fotovoltaikou a bateriovým uložištěm

Projekty na pořízení elektromobilu a fotovoltaiky v rámci, kterých byla přidělena dotace, bylo celkem jednoduché, protože v rámci dotace byla možnost využít služeb agentur, které mají s dotačními projekty zkušenosti. Nemusel jsem tak trávit hodiny sepisováním, vyhledáváním informací, počítáním, abych přesvědčil dotační úředníky o smysluplnosti pořízení těchto nových technologií pro mé podnikání a mohl se věnovat výdělečné činnosti. Popsal jsem tedy agentuře průběh mého obvyklého pracovního týdne a agentura se postarala o výpočty, argumentace, srozumitelnost. Dotace byla schválena a já se mohl těšit na nové technologie. Velký dík perfektní práci týmu společnosti RENARDS, a.s.. Po nezbytných výběrových řízeních na pořízení elektromobilu a fotovoltaiky byla na jaře 2018 zprovozněna fotovoltaika 3.12kWp + 9.6kWh bateriovým uložištěm a na podzim 2018 jsem koupil elektromobil Nissan LEAF 40kWh. Přál jsem si sice Teslu Model 3, ale v té době ještě nebyla v ČR dostupná. I Nissan LEAF však postačoval potřebám mého podnikání. O management dotace se mi stará taktéž RENARDS, a.s., protože každý by měl dělat to, čemu dokonale rozumí jinak je prováděná činnost ztrátou drahocenného času.

Využívání elektromobilu a fotovoltaiky s bateriovým uložištěm pro podnikání

Podnikám v oblastí energetiky, informačních technologií. Ke všem těmto činnostem používám elektromobil včetně fotovoltaické elektrárny s bateriovým uložištěm. Obory mého podnikání se mohou zdát nesourodé, ale úzce spolu souvisí. V rámci energetiky dodávám a zajišťuji servis tepelných zdrojů na biomasu pro firmy i domácnosti, v rámci informačních technologií zajišťuji dodávky moderních technologií na řízení tepelných zdrojů a regulaci včetně zabezpečení technologií alarmy a kamerovými systémy.

V průběhu týdne jsem tedy 2-3 dny v kanceláři, kde využívám solární elektřinu především pro dobíjení elektromobilu, ale také na provoz kanceláře.

Zbylé 2-3 dny v týdnu jezdím za zákazníky v rámci ústeckého kraje na servis tepelných zdrojů a IT. Po návratu domů ve večerních hodinách mohu využít baterii fotovoltaiky na dobití baterie elektromobilu na další den (cca 80km dojezdu) a pro večerní administrativu v kanceláři. Aktuálně mám najeto cca 170tis. Km a úspora na palivu a servisu proti mojí dřívější Škoda Octavia činí za 5 let cca 400tis. Kč.

Nissan LEAF 40kWh

Nissan LEAF 40kWh

Od problémů s AC nabíjením k projektu pomale-nabíjení.cz

Při velmi častých a někdy dlouhých jízdách v rámci ČR a Evropy jsem se často potýkal s problémem, že v cílové destinaci nebyla možnost pomalého AC nabíjení (wallbox) a často mi provozovatel ubytování odmítl poskytnout i přístup k zásuvce 230V s tím, že neumí elektřinu ocenit, vyúčtovat. Dále při debatách se zákazníky o elektromobilitě, protože se na provoz elektromobilu často ptali, když mě viděli v elektromobilu přijíždět, jsem narážel na argument, že lidé v panelových domech nebudou mít možnost nabíjet. Vysvětlování bylo sice často úspěšné, ale možnosti pomalého nabíjení se ani po dvou letech provozu elektromobilu nelepšily. Rozhodl jsem se tedy s kamarády založit projekt pomale-nabijeni.cz, v rámci kterého instalujeme velmi dostupné možnosti nabíjení jak ze zásuvek 230V a 400V, tak z cenově dostupných nabíjecích stanic především pro města a obce, bytové domy, firemní parkoviště, hotely, penziony, kempy, ale i soukromá nabíjecí místa, která využívají sousedé, kteří nemají přístup k zásuvce nebo stanici pro noční nabíjení.

pomale-nabijeni.cz - nabíjecí zásuvky 230V

pomale-nabijeni.cz – nabíjecí zásuvky 230V

Od problémů s vyúčtováním a platbou za nabíjení k projektu UniChargePay.eu

Při cestách Evropou, ale i v ČR mi jako technikovi se zkušenostmi z IT přišlo spouštění nabíjení a platba jako zbytečně komplikované a složité. Po dvou letech s elektromobilem jsem měl cca 20 aplikací v mobilu na spouštění nabíjení různých provozovatelů a cca 10 čipů a kartiček na stejnou činnost. Sice jsem si jako technik téměř vždy poradil, ale časem jsem nabyl přesvědčení, že technicky méně zdatní jedinci budou mít s nabíjením opravdový problém. Stejně komplikované bylo často vyúčtování elektřiny pro nabíjení z běžné zásuvky, které velké části obyvatel bude k nabíjení elektromobilu stačit jak na doma, tak při ubytování na dovolených nebo služebních cestách. Se stejnými kamarády jsme tedy založili druhý projekt UniChargePay.eu, který umožňuje jednoduchou platbu několika způsoby za provedené nabíjení jak na nabíjecích stanicích, tak na 230 nebo 400V zásuvkách.

UniChargePay.eu - systém pro zpoplatnění nabíjecích stanic a zásuvek

UniChargePay.eu – systém pro zpoplatnění nabíjecích stanic a zásuvek

Snaha o malou revoluci v nabíjení

Snažíme se také o malou “revoluci” v nabíjení, kdy provozovatelům nabíjecích míst doporučujeme stále zapnuté nabíjecí stanice aby zákazníci elektromobilisté neměli potíže s jejich spouštěním přes všemožné aplikace, čipy, předplatby, a také spouštěním s často nutnými registracemi neztráceli drahocenný čas. Věříme, že se v elektromobilitě dopracujeme ke stejnému modelu jako na čerpacích stanicích, kde také nemusíte nejdříve platit, ukazovat peněženku než vám pustí benzin do pistole. Zkrátka chceme nabít a po nabíjení jednoduše zaplatit několik způsoby. Bohužel velká část elektromobilistů si zvykla na bezplatné nabíjení, cedule s nápisem “placené nabíjeni” jakoby přehlíží a často ujíždí bez placení. Osvěta se však daří, hříšníci nakonec musí zaplatit pokutu a my věříme, že případů ujetí bez zaplacení od nabíjecí stanice nebo zásuvky bude ubývat a dostaneme se na stejné procento hříšníků jako čerpací stanice, kde tuto činnost vykonávají pouze zoufalci s kriminální minulostí.

Cedule s upozorněním na placené nabíjení, kterou někteří záměrně ignorují a ujíždí bez placení

Cedule s upozorněním na placené nabíjení, kterou někteří záměrně ignorují a ujíždí bez placení

Pořízení elektromobilu a fotovoltaiky s bateriovým uložištěm podpořilo Ministerstvo průmyslu a obchodu

Název programu: Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost – Nízkouhlíkové technologie II – Akumulace

Název projektu: Akumulace energie a fotovoltaika pro potřeby pana Petra Vinše

Jméno žadatele: Petr Vinš

Termín realizace: 13. 3. 2018 – 6. 9. 2018

Způsobilé výdaje: 310 501,95 Kč

Dotace: 248 401,56 Kč

Popis projektu: Cílem projektu bylo prostřednictvím pořízení fotovoltaické elektrárny a bateriového systému pro uskladnění přebytečné elektrické energie pokrýt velkou část roční potřeby elektrické energie žadatele z vlastních zdrojů. Cílem žadatele je realizací zamýšleného projektu ušetřit provozní náklady za energie, před svými zákazníky a dodavateli být vnímán jako podnikatel otevřený moderním technologiím, který se chová šetrně ke svému okolí.

Závěry a výsledky: V rámci projektu došlo k investici do FVE a baterie, které slouží k podnikatelským účelům podnikatele.

Dotace EU

Název programu: Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost – Nízkouhlíkové technologie II – Elektromobilita

Název projektu: Pořízení elektromobilu k podnikatelským účelům pana Petra Vinše

Jméno žadatele: Petr Vinš

Termín realizace: 10. 5. 2018 – 21. 11. 2018

Způsobilé výdaje: 362 214,85 Kč

Dotace: 271 661,13 Kč

Popis projektu: Cílem tohoto projektu je prostřednictvím pořízení elektromobilu snížit provozní náklady na dopravu a zároveň snížit uhlíkovou stopu podnikatele pana Petra Vinše.

Závěry a výsledky: V rámci projektu došlo k investici do elektromobilu, který slouží k podnikatelským účelům žadatele.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

5 let života a nové projekty s elektromobilem Nissan Leaf v kombinaci s fotovoltaikou a bateriemi

Nissan LEAF 40kWh

Nissan LEAF 40kWh

Jak to všechno začalo

Od roku 2010 provozuji fotovoltaickou elektrárnu 2.35kWp a prakticky od prvního dne provozu elektrárny jsem se potýkal s pro mě do té doby neobvyklým problémem, kam s přebytečnou elektřinou, kterou elektrárna neustále generovala. Postupně jsem přeměňoval domácnost na plně elektrickou od vytápění a vaření plynem až k motorové pile a sekačce na trávu a vybavoval domácnost chytrým ovládáním, programoval časové úseky, závislosti, teplotní stropy. Největší výzvou však bylo “přeprogamování” manželky na efektivní využívání elektřiny, když byla k dispozici ta ze sluníčka (praní, provozu myčky, pečení, žehlení). Nebylo to jednoduché, trvalo to cca jeden rok, než jsme našli takový režim spotřeby, kompromis, který bude využívat solární elektřinu a nebude nás příliš zatěžovat přemýšlením kdy a co pustit. Naučili jsme se to, zvykli si. Při největším úsilí jsme dokázali spotřebovat maximálně 75% výroby elektřiny, spíše však 60%. Vedl jsem si pečlivé statistiky už kvůli nutným výkazům pro operátora trhu s elektřinou. Stále nám tedy zbývalo cca 500-800kWh ročně, které jsme nedokázali využít.

První uvažování o elektromobilu

Někdy kolem roku 2016 jsem zaregistroval první čisté elektromobily, hybridy mi jako technikovi se zkušenostmi z energetiky nedávaly smysl už od začátku kvůli své složitosti, neefektivitě spalovacího motoru a jeho opakujícím se servisem. Tehdy byly elektromobily buď malá městská auta např. Peugeot iOn  nebo naopak velmi drahá např. Tesla Model S. Už v té době jsem stále kalkuloval ekonomiku provozu elektromobilu, která je vzhledem k naprosto mimořádné účinnosti pohonu významně levnější na provoz než spalovací auto nebo hybrid. S takovým Peugeotem iOn bychom ujeli na našich přebytečných a nevyužitých 800 kWh ročně z fotovoltaiky cca 7.000Km bez nutnosti jezdit k čerpací stanici. Můj roční nájezd je však cca 30-40 tis. km za rok. Problém tedy byl, že ekonomika nevycházela a auto bylo malé. Elektromobil jsem nechtěl pořizovat kvůli “záchraně planety”, ale muselo mi jeho pořízení dávat smysl i ekonomicky, prakticky. Ekologie byla velmi příjemným bonusem, samozřejmě také motivací, ale ne tou rozhodující. Když se kolem roku 2017 začaly objevovat vyspělejší elektromobily např. Nissan LEAF 40kWh, Hyundai IONIQ 28kWh za dostupnou cenu, začala se ekonomika provozu a praktičnost přibližovat potřebám mého podnikání. Stále však chybělo cca 300tis. Kč na to aby ekonomický model dával smysl i při pětiletém horizontu nákladů na dopravu v rámci mého podnikání.

Peugeot iOn - jeden z prvních sériově vyráběných, dostupných elektromobilů

Peugeot iOn – jeden z prvních sériově vyráběných, dostupných elektromobilů

Dotace na elektromobil od Ministerstva průmyslu a obchodu pomohla

Když jsem se dočetl o dotační výzvě Ministerstva průmyslu a obchodu pro nízkouhlíkové technologie a možnosti dotace cca 200 tis. Kč na pořízení elektromobilu, nebylo co řešit ekonomika už vycházela rozumně, i když ještě cca 100 tis. Kč scházelo. Už to však pro mě bylo dostupné, byly to peníze, které jsem byl ochoten investovat do technologické novinky jako mého koníčku a také ekologie.

Našel jsem dotaci i na další fotovoltaiku i s bateriovým úložištěm

K mému velkému a příjemnému překvapení jsem při důkladném pročtení dotační výzvy nízkouhlíkových technologií, kde byla možnost dotace na elektromobil, objevil ještě 80% dotaci na fotovoltaickou elektrárnu s bateriovým uložištěm. To bylo těch zbývajících 100 tis. Kč, které mi chyběly do vyrovnané, nyní již plusové (úspora) ekonomické bilance přeměny mého podnikání na téměř bezuhlíkové a nezatěžující životní prostředí. Díky této druhé fotovoltaice a hlavně bateriím jsem mohl téměř 90 % spotřeby elektromobilu pokrýt čistě z fotovoltaiky a k tomu ještě provoz kanceláře a dalších spotřebičů pro podnikání.

Dotace akumulace energie

Vyřízení dotace na pořízení elektromobilu s fotovoltaikou a bateriovým uložištěm

Projekty na pořízení elektromobilu a fotovoltaiky v rámci, kterých byla přidělena dotace, bylo celkem jednoduché, protože v rámci dotace byla možnost využít služeb agentur, které mají s dotačními projekty zkušenosti. Nemusel jsem tak trávit hodiny sepisováním, vyhledáváním informací, počítáním, abych přesvědčil dotační úředníky o smysluplnosti pořízení těchto nových technologií pro mé podnikání a mohl se věnovat výdělečné činnosti. Popsal jsem tedy agentuře průběh mého obvyklého pracovního týdne a agentura se postarala o výpočty, argumentace, srozumitelnost. Dotace byla schválena a já se mohl těšit na nové technologie. Velký dík perfektní práci týmu společnosti RENARDS, a.s.. Po nezbytných výběrových řízeních na pořízení elektromobilu a fotovoltaiky byla na jaře 2018 zprovozněna fotovoltaika 3.12kWp + 9.6kWh bateriovým uložištěm a na podzim 2018 jsem koupil elektromobil Nissan LEAF 40kWh. Přál jsem si sice Teslu Model 3, ale v té době ještě nebyla v ČR dostupná. I Nissan LEAF však postačoval potřebám mého podnikání. O management dotace se mi stará taktéž RENARDS, a.s., protože každý by měl dělat to, čemu dokonale rozumí jinak je prováděná činnost ztrátou drahocenného času.

Využívání elektromobilu a fotovoltaiky s bateriovým uložištěm pro podnikání

Podnikám v oblastí energetiky, informačních technologií. Ke všem těmto činnostem používám elektromobil včetně fotovoltaické elektrárny s bateriovým uložištěm. Obory mého podnikání se mohou zdát nesourodé, ale úzce spolu souvisí. V rámci energetiky dodávám a zajišťuji servis tepelných zdrojů na biomasu pro firmy i domácnosti, v rámci informačních technologií zajišťuji dodávky moderních technologií na řízení tepelných zdrojů a regulaci včetně zabezpečení technologií alarmy a kamerovými systémy.

V průběhu týdne jsem tedy 2-3 dny v kanceláři, kde využívám solární elektřinu především pro dobíjení elektromobilu, ale také na provoz kanceláře.

Zbylé 2-3 dny v týdnu jezdím za zákazníky v rámci ústeckého kraje na servis tepelných zdrojů a IT. Po návratu domů ve večerních hodinách mohu využít baterii fotovoltaiky na dobití baterie elektromobilu na další den (cca 80km dojezdu) a pro večerní administrativu v kanceláři. Aktuálně mám najeto cca 170tis. Km a úspora na palivu a servisu proti mojí dřívější Škoda Octavia činí za 5 let cca 400tis. Kč.

Nissan LEAF 40kWh

Nissan LEAF 40kWh

Od problémů s AC nabíjením k projektu pomale-nabíjení.cz

Při velmi častých a někdy dlouhých jízdách v rámci ČR a Evropy jsem se často potýkal s problémem, že v cílové destinaci nebyla možnost pomalého AC nabíjení (wallbox) a často mi provozovatel ubytování odmítl poskytnout i přístup k zásuvce 230V s tím, že neumí elektřinu ocenit, vyúčtovat. Dále při debatách se zákazníky o elektromobilitě, protože se na provoz elektromobilu často ptali, když mě viděli v elektromobilu přijíždět, jsem narážel na argument, že lidé v panelových domech nebudou mít možnost nabíjet. Vysvětlování bylo sice často úspěšné, ale možnosti pomalého nabíjení se ani po dvou letech provozu elektromobilu nelepšily. Rozhodl jsem se tedy s kamarády založit projekt pomale-nabijeni.cz, v rámci kterého instalujeme velmi dostupné možnosti nabíjení jak ze zásuvek 230V a 400V, tak z cenově dostupných nabíjecích stanic především pro města a obce, bytové domy, firemní parkoviště, hotely, penziony, kempy, ale i soukromá nabíjecí místa, která využívají sousedé, kteří nemají přístup k zásuvce nebo stanici pro noční nabíjení.

pomale-nabijeni.cz - nabíjecí zásuvky 230V

pomale-nabijeni.cz – nabíjecí zásuvky 230V

Od problémů s vyúčtováním a platbou za nabíjení k projektu UniChargePay.eu

Při cestách Evropou, ale i v ČR mi jako technikovi se zkušenostmi z IT přišlo spouštění nabíjení a platba jako zbytečně komplikované a složité. Po dvou letech s elektromobilem jsem měl cca 20 aplikací v mobilu na spouštění nabíjení různých provozovatelů a cca 10 čipů a kartiček na stejnou činnost. Sice jsem si jako technik téměř vždy poradil, ale časem jsem nabyl přesvědčení, že technicky méně zdatní jedinci budou mít s nabíjením opravdový problém. Stejně komplikované bylo často vyúčtování elektřiny pro nabíjení z běžné zásuvky, které velké části obyvatel bude k nabíjení elektromobilu stačit jak na doma, tak při ubytování na dovolených nebo služebních cestách. Se stejnými kamarády jsme tedy založili druhý projekt UniChargePay.eu, který umožňuje jednoduchou platbu několika způsoby za provedené nabíjení jak na nabíjecích stanicích, tak na 230 nebo 400V zásuvkách.

UniChargePay.eu - systém pro zpoplatnění nabíjecích stanic a zásuvek

UniChargePay.eu – systém pro zpoplatnění nabíjecích stanic a zásuvek

Snaha o malou revoluci v nabíjení

Snažíme se také o malou “revoluci” v nabíjení, kdy provozovatelům nabíjecích míst doporučujeme stále zapnuté nabíjecí stanice aby zákazníci elektromobilisté neměli potíže s jejich spouštěním přes všemožné aplikace, čipy, předplatby, a také spouštěním s často nutnými registracemi neztráceli drahocenný čas. Věříme, že se v elektromobilitě dopracujeme ke stejnému modelu jako na čerpacích stanicích, kde také nemusíte nejdříve platit, ukazovat peněženku než vám pustí benzin do pistole. Zkrátka chceme nabít a po nabíjení jednoduše zaplatit několik způsoby. Bohužel velká část elektromobilistů si zvykla na bezplatné nabíjení, cedule s nápisem “placené nabíjeni” jakoby přehlíží a často ujíždí bez placení. Osvěta se však daří, hříšníci nakonec musí zaplatit pokutu a my věříme, že případů ujetí bez zaplacení od nabíjecí stanice nebo zásuvky bude ubývat a dostaneme se na stejné procento hříšníků jako čerpací stanice, kde tuto činnost vykonávají pouze zoufalci s kriminální minulostí.

Cedule s upozorněním na placené nabíjení, kterou někteří záměrně ignorují a ujíždí bez placení

Cedule s upozorněním na placené nabíjení, kterou někteří záměrně ignorují a ujíždí bez placení

Pořízení elektromobilu a fotovoltaiky s bateriovým uložištěm podpořilo Ministerstvo průmyslu a obchodu

Název programu: Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost – Nízkouhlíkové technologie II – Akumulace

Název projektu: Akumulace energie a fotovoltaika pro potřeby pana Petra Vinše

Jméno žadatele: Petr Vinš

Termín realizace: 13. 3. 2018 – 6. 9. 2018

Způsobilé výdaje: 310 501,95 Kč

Dotace: 248 401,56 Kč

Popis projektu: Cílem projektu bylo prostřednictvím pořízení fotovoltaické elektrárny a bateriového systému pro uskladnění přebytečné elektrické energie pokrýt velkou část roční potřeby elektrické energie žadatele z vlastních zdrojů. Cílem žadatele je realizací zamýšleného projektu ušetřit provozní náklady za energie, před svými zákazníky a dodavateli být vnímán jako podnikatel otevřený moderním technologiím, který se chová šetrně ke svému okolí.

Závěry a výsledky: V rámci projektu došlo k investici do FVE a baterie, které slouží k podnikatelským účelům podnikatele.

Dotace EU

Název programu: Operační program Podnikání a inovace pro konkurenceschopnost – Nízkouhlíkové technologie II – Elektromobilita

Název projektu: Pořízení elektromobilu k podnikatelským účelům pana Petra Vinše

Jméno žadatele: Petr Vinš

Termín realizace: 10. 5. 2018 – 21. 11. 2018

Způsobilé výdaje: 362 214,85 Kč

Dotace: 271 661,13 Kč

Popis projektu: Cílem tohoto projektu je prostřednictvím pořízení elektromobilu snížit provozní náklady na dopravu a zároveň snížit uhlíkovou stopu podnikatele pana Petra Vinše.

Závěry a výsledky: V rámci projektu došlo k investici do elektromobilu, který slouží k podnikatelským účelům žadatele.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."