Nové technologie nás obklopují na každém rohu. V poslední době se dostává nejvíce do popředí umělá inteligence. Kromě ní je to vcelku rychlý posun na poli elektrické mobility. Nelze příliš zpochybnit, že elektromobily budou jednou tvořit nejspíše výhradní typ pohonu vozidel.
Jak jsme vás již podrobně informovali, Kia představila velký a našlapaný vlajkový vůz typu SUV s označením Kia EV9. I když má tento elektromobil, který je současně vlajkovou lodí jihokorejské značky, mnoho důvodů ke koupi, najdou se i o opačné body, které mohou od pořízení poněkud odradit.
Především vozy amerického původu uchopily možnosti úložných prostorů ve vozech za správný konec. S odchodem rozměrného spalovacího agregátu nezmenšily přední kapotu. Původně okupované místo nově plní funkci příhodně umístěného předního kufru, obecně nazvývaného jako frunk.
Ten ale u nového modelu Kia EV9 chybí podobně jako u jeho menších sourozenců. U takto velkého vozu je to skutečně škoda. Dovedeme si představit, že pod přední kapotu by se dalo umístit více, než jen lékárnička nebo nabíjecí kabely.
Čtěte také: Kia EV6 GT je rychlejší než některé supersporty. Jenže to má háček
Trend obrovských dotykových ploch se stále nemá na ústup. Proti velkým displejům zajisté nic nemáme, jejich plocha lze skutečně orignálně využít, ale po jedné i kratší cestě budete mít z dipleje líheň otisků prstů. Jelikož výrobci nechtějí investovat do olejofobních povrchů, je škoda, že dotykové plochy se nachází ve vozech více než naopak.
Kia EV9 ke dvojici obrovských ploch přidává ještě dotykovou lištu s dynamickými tlačítky. Ta sice funguje skvěle a přesně, ale stále jde o dotyk a nemůžete si tak pořádně ve voze pro ovládání vypěstovat svalovou pamět.
V dosavadních modelech vůzu Kia a Hyundai jste si mohli všimnou zajímavého doplňku. Při spuštění ukazatele změny směru se vám v kapličce digitálních přístrojů objeví kamera, která doplňuje klasické vnější zpětné zrcátko. To je skvělá vychytávka, která dokáže značně zmenšit mrtvý úhel zrcátek.
Pouhé nahrazení klasických odrazných ploch kamerami se ale stále zdá být velmi odvážné. Uvidíme, jak budou s tímto řešením, které očividně a samozřejmě nebude povinné, ale jen na přání, zákazníci spokojeni. Zatím to naštěstí vypadá, že by Kia měla mít v záloze klasickou desítky let prověřenou variantu.
Automobilky v čele s BMW se rozhodly, že vysoké pořizovací ceny nejsou dostatečně uspokojující. Proto jakmile usednete do vozu, zjistíte, kolik různých funkcí a vychytávek si můžete do vozu ještě pořídit. Většina z nich navíc funguje jen na bázi předplatného.
Nemůžete si je tedy ani zakoupit jednorázově na stálo. V případě modelu Kia EV9 jde například o pokročilého parkovacího asistenta, který umí samočinně zaparkovat pouhým stiskem tlačítka na dálkovém ovládání.
I když Kia zatím oficiálně nezveřejnila ceník pro svůj vlajkový model, můžeme díky jejím menším sourozencům usuzovat, kam se bude hranice pořizovací ceny šplhat. Když šel do prodeje vůz Kia EV6, jeho cena se podle výbavy odvíjela od té základní ve výši necelého 1,5 milionu korun, ovšem cena může sahat i o čtvrt milionu výše.
Kia se naštěstí nevyžívá v rozšířeném konfigurátoru příplatkových prvků. Soudě od této reality lze očekávat počáteční cenu základního modelu velkého SUV kolem 1,8 milionu, ale neberte nás za slovo. Čtyřkolka s delším dojezdem a vyšší výbavou se podle nás přehoupne přes hranici dvou milionů a bude si své konkurenty vybírat z třídy luxusních SUV od německých výrobců.
Nové technologie nás obklopují na každém rohu. V poslední době se dostává nejvíce do popředí umělá inteligence. Kromě ní je to vcelku rychlý posun na poli elektrické mobility. Nelze příliš zpochybnit, že elektromobily budou jednou tvořit nejspíše výhradní typ pohonu vozidel.
Jak jsme vás již podrobně informovali, Kia představila velký a našlapaný vlajkový vůz typu SUV s označením Kia EV9. I když má tento elektromobil, který je současně vlajkovou lodí jihokorejské značky, mnoho důvodů ke koupi, najdou se i o opačné body, které mohou od pořízení poněkud odradit.
Především vozy amerického původu uchopily možnosti úložných prostorů ve vozech za správný konec. S odchodem rozměrného spalovacího agregátu nezmenšily přední kapotu. Původně okupované místo nově plní funkci příhodně umístěného předního kufru, obecně nazvývaného jako frunk.
Ten ale u nového modelu Kia EV9 chybí podobně jako u jeho menších sourozenců. U takto velkého vozu je to skutečně škoda. Dovedeme si představit, že pod přední kapotu by se dalo umístit více, než jen lékárnička nebo nabíjecí kabely.
Čtěte také: Kia EV6 GT je rychlejší než některé supersporty. Jenže to má háček
Trend obrovských dotykových ploch se stále nemá na ústup. Proti velkým displejům zajisté nic nemáme, jejich plocha lze skutečně orignálně využít, ale po jedné i kratší cestě budete mít z dipleje líheň otisků prstů. Jelikož výrobci nechtějí investovat do olejofobních povrchů, je škoda, že dotykové plochy se nachází ve vozech více než naopak.
Kia EV9 ke dvojici obrovských ploch přidává ještě dotykovou lištu s dynamickými tlačítky. Ta sice funguje skvěle a přesně, ale stále jde o dotyk a nemůžete si tak pořádně ve voze pro ovládání vypěstovat svalovou pamět.
V dosavadních modelech vůzu Kia a Hyundai jste si mohli všimnou zajímavého doplňku. Při spuštění ukazatele změny směru se vám v kapličce digitálních přístrojů objeví kamera, která doplňuje klasické vnější zpětné zrcátko. To je skvělá vychytávka, která dokáže značně zmenšit mrtvý úhel zrcátek.
Pouhé nahrazení klasických odrazných ploch kamerami se ale stále zdá být velmi odvážné. Uvidíme, jak budou s tímto řešením, které očividně a samozřejmě nebude povinné, ale jen na přání, zákazníci spokojeni. Zatím to naštěstí vypadá, že by Kia měla mít v záloze klasickou desítky let prověřenou variantu.
Automobilky v čele s BMW se rozhodly, že vysoké pořizovací ceny nejsou dostatečně uspokojující. Proto jakmile usednete do vozu, zjistíte, kolik různých funkcí a vychytávek si můžete do vozu ještě pořídit. Většina z nich navíc funguje jen na bázi předplatného.
Nemůžete si je tedy ani zakoupit jednorázově na stálo. V případě modelu Kia EV9 jde například o pokročilého parkovacího asistenta, který umí samočinně zaparkovat pouhým stiskem tlačítka na dálkovém ovládání.
I když Kia zatím oficiálně nezveřejnila ceník pro svůj vlajkový model, můžeme díky jejím menším sourozencům usuzovat, kam se bude hranice pořizovací ceny šplhat. Když šel do prodeje vůz Kia EV6, jeho cena se podle výbavy odvíjela od té základní ve výši necelého 1,5 milionu korun, ovšem cena může sahat i o čtvrt milionu výše.
Kia se naštěstí nevyžívá v rozšířeném konfigurátoru příplatkových prvků. Soudě od této reality lze očekávat počáteční cenu základního modelu velkého SUV kolem 1,8 milionu, ale neberte nás za slovo. Čtyřkolka s delším dojezdem a vyšší výbavou se podle nás přehoupne přes hranici dvou milionů a bude si své konkurenty vybírat z třídy luxusních SUV od německých výrobců.