Zrušit nové emisní limity? Čeští europoslanci nejsou jednotní

Alexandr Vondra Onřej Krutílek chtějí co nejrychlejší revizi emisních cílů a odpuštění pokut

Alexandr Vondra a Onřej Krutílek chtějí co nejrychlejší revizi emisních cílů a odpuštění pokut | foto: ODS

Čeští europoslanci se na plénu europarlamentu hádali o tom, proč je evropský automobilový průmysl v krizi a jaký vliv na tuto krizi měl Green Deal. Ve svých závěrech se rozcházejí.

Krutílek: Co nejrychlejší revize

Končící Komise za potlesku socialistů a zelených systematicky utahovala šrouby. Všechno se vsadilo jenom na jednu kartu – elektrifikaci. Automobilový průmysl se musí potýkat s čím dál komplexnější a nepředvídatelnou regulací a nerealistickými emisními požadavky,“ prohlásil europoslanec Ondřej Krutílek (ODS, ECR). „Potřebujeme co nejrychlejší revizi stávající legislativy, potřebujeme dát prostor různým cestám k dekarbonizaci. Jinak skončíme špatně,“ dodal na plénu.

Vondra: Odložení pokut od ledna

Tento poslanec spolu se Alexandrem Vondrou uvedl, že přišel s konkrétním návrhem okamžitých kroků na záchranu autoprůmyslu: „Představili jsme je nejenom na speciální tiskové konferenci v Evropském parlamentu, ale hlavně v dopise předsedkyni Evropské komise. Ursulu von der Leyenovou jsme vyzvali, aby bezodkladně podnikla kroky, které povedou k odložení pokut hrozících již od ledna automobilkám za to, že si jejich zákazníci kupují málo elektromobilů.“

Klára Dostálová: Udržet motory v chodu

Europoslankyně opozičního ANO Klára Dostálová, která sedí ve frakci Patrioti pro Evropu, má na krizi podobný názor: „Jak mohou automobilky, včetně české Škoda Auto, snížit emise, když jim chybí základní podmínky pro úspěch? Potřebujeme řešení, které udrží naše motory v chodu, nejen ekologicky, ale i ekonomicky.“

Klára Dostálová chce udržet motory v chodu

Klára Dostálová chce udržet motory v chodu | foto: ANO

Jan Farský: Dohody dodržet

Opačný názor prosazuje Jan Farský (STAN):Chci pro automobilky předvídatelné a rovné podmínky na trhu. Proto si nemyslím, že by bylo fér na poslední chvíli měnit pravidla. Jak by k tomu přišly ty firmy, které emisní limity splnily? Pravidla se mají dodržovat, ostatně na tomto principu funguje naše společnost.“ Tento poslanec představil svůj návrh na řešení krize: „Existuje varianta sdílení emisí. Jsou výjimky, které například chrání malé firmy. Je kredit za ekologické inovace. Nebo se nabízí představení cenově dostupného elektroauta.“

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Zrušit nové emisní limity? Čeští europoslanci nejsou jednotní

Alexandr Vondra Onřej Krutílek chtějí co nejrychlejší revizi emisních cílů a odpuštění pokut

Alexandr Vondra a Onřej Krutílek chtějí co nejrychlejší revizi emisních cílů a odpuštění pokut | foto: ODS

Čeští europoslanci se na plénu europarlamentu hádali o tom, proč je evropský automobilový průmysl v krizi a jaký vliv na tuto krizi měl Green Deal. Ve svých závěrech se rozcházejí.

Krutílek: Co nejrychlejší revize

Končící Komise za potlesku socialistů a zelených systematicky utahovala šrouby. Všechno se vsadilo jenom na jednu kartu – elektrifikaci. Automobilový průmysl se musí potýkat s čím dál komplexnější a nepředvídatelnou regulací a nerealistickými emisními požadavky,“ prohlásil europoslanec Ondřej Krutílek (ODS, ECR). „Potřebujeme co nejrychlejší revizi stávající legislativy, potřebujeme dát prostor různým cestám k dekarbonizaci. Jinak skončíme špatně,“ dodal na plénu.

Vondra: Odložení pokut od ledna

Tento poslanec spolu se Alexandrem Vondrou uvedl, že přišel s konkrétním návrhem okamžitých kroků na záchranu autoprůmyslu: „Představili jsme je nejenom na speciální tiskové konferenci v Evropském parlamentu, ale hlavně v dopise předsedkyni Evropské komise. Ursulu von der Leyenovou jsme vyzvali, aby bezodkladně podnikla kroky, které povedou k odložení pokut hrozících již od ledna automobilkám za to, že si jejich zákazníci kupují málo elektromobilů.“

Klára Dostálová: Udržet motory v chodu

Europoslankyně opozičního ANO Klára Dostálová, která sedí ve frakci Patrioti pro Evropu, má na krizi podobný názor: „Jak mohou automobilky, včetně české Škoda Auto, snížit emise, když jim chybí základní podmínky pro úspěch? Potřebujeme řešení, které udrží naše motory v chodu, nejen ekologicky, ale i ekonomicky.“

Klára Dostálová chce udržet motory v chodu

Klára Dostálová chce udržet motory v chodu | foto: ANO

Jan Farský: Dohody dodržet

Opačný názor prosazuje Jan Farský (STAN):Chci pro automobilky předvídatelné a rovné podmínky na trhu. Proto si nemyslím, že by bylo fér na poslední chvíli měnit pravidla. Jak by k tomu přišly ty firmy, které emisní limity splnily? Pravidla se mají dodržovat, ostatně na tomto principu funguje naše společnost.“ Tento poslanec představil svůj návrh na řešení krize: „Existuje varianta sdílení emisí. Jsou výjimky, které například chrání malé firmy. Je kredit za ekologické inovace. Nebo se nabízí představení cenově dostupného elektroauta.“

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."