Rusko pod tíhou západních sankcí podniká další pokus o domácí výrobu elektromobilů, aktuálně informuje server Electrive. Poukazuje na to, že se za „zavřenými dveřmi“ rýsuje velmi ambiciózní projekt.
Z dostupných střípků vyplývá, že Kamaz má v plánu oživit etalon sovětské éry, v minulosti populární Moskvič. Jako montovna poslouží jeden z bývalých závodů francouzské značky Renault.
Zkusme se spolu vyhnout (logické) polemice z pohledu infrastruktury, protože to je bez debat další zásadní atribut, aby provoz elektrických aut na komunikacích mohl vůbec probíhat, a soustřeďme se zatím na to, co víme.
Čtěte také: Číňané se „podezřele“ zajímají o sodík-iontové baterie. Budou revoluční, nebo ne?
Kamaz údajně spustí výrobu už v prosinci. V kontextu současného dění se to může na pohled zdát jako sci-fi, ale opak je pravdou. Nový Moskvič 3 totiž bude vycházet z čínského SUV JAC S4.
Ruská automobilka očekává, že ještě do konce letošního roku zvládne zkompletovat 600 vozů v poměru 2:1, tj. 400 konvenčních spalováků a 200 elektromobilů. V tom dalším plánuje Kamaz vyrobit 50 tisíc kusů, z nich celých 10 tisíc budou tvořit auta na baterky.
A na přesrok (2024) chce produkci ještě zdvojnásobit. Mluví se o cifře 100 000 aut, ze kterých si 20 000 ukrojí opět elektromobily. Zda tyto ambice přinesou kýžené ovoce? To se již brzy dozvíme.
Rusko pod tíhou západních sankcí podniká další pokus o domácí výrobu elektromobilů, aktuálně informuje server Electrive. Poukazuje na to, že se za „zavřenými dveřmi“ rýsuje velmi ambiciózní projekt.
Z dostupných střípků vyplývá, že Kamaz má v plánu oživit etalon sovětské éry, v minulosti populární Moskvič. Jako montovna poslouží jeden z bývalých závodů francouzské značky Renault.
Zkusme se spolu vyhnout (logické) polemice z pohledu infrastruktury, protože to je bez debat další zásadní atribut, aby provoz elektrických aut na komunikacích mohl vůbec probíhat, a soustřeďme se zatím na to, co víme.
Čtěte také: Číňané se „podezřele“ zajímají o sodík-iontové baterie. Budou revoluční, nebo ne?
Kamaz údajně spustí výrobu už v prosinci. V kontextu současného dění se to může na pohled zdát jako sci-fi, ale opak je pravdou. Nový Moskvič 3 totiž bude vycházet z čínského SUV JAC S4.
Ruská automobilka očekává, že ještě do konce letošního roku zvládne zkompletovat 600 vozů v poměru 2:1, tj. 400 konvenčních spalováků a 200 elektromobilů. V tom dalším plánuje Kamaz vyrobit 50 tisíc kusů, z nich celých 10 tisíc budou tvořit auta na baterky.
A na přesrok (2024) chce produkci ještě zdvojnásobit. Mluví se o cifře 100 000 aut, ze kterých si 20 000 ukrojí opět elektromobily. Zda tyto ambice přinesou kýžené ovoce? To se již brzy dozvíme.