Už jste se smířili s tím, že se typický hot hatch může objevit s elektrickým pohonem? Volkswagen připravuje vstup do tohoto segmentu osvědčeným retro modelem. Na IAA Mobility 2023 se představuje automobil, jehož úkolem je spojit 48 let spalovací historie GTI s elektrickou budoucností.
Pokud se vám červené auto zdá povědomé, nemýlíte se. Na začátku letošního roku představili designéři koncept Volkswagen ID. 2all, jehož podobnost s novým GTI není náhodná. Návrháři totiž při práci na konceptu mysleli na GTI. Důkazem jsou společné konstrukční prvky, nyní v černo-červené kombinaci barev. GTI má samozřejmě sportovnější výraz a jezdí na kolech, která jsou inspirována Mk1 GTI. Zadní světla jsou tmavší a přítlačné křídlo vytváří jeden celek s černým lemováním okna. Mřížku chladiče zdobí červený lem a na řadě prvků vozu nesmí chybět označení GTI.
I když bychom rádi sdělili víc podrobností ohledně technických parametrů, VW zatím pouze říká, že půjde o jednomotorové hnací ústrojí s elektronickou uzávěrkou diferenciálu předních kol. Systém nabízí prostřednictvím GTI Experience Control řadu přizpůsobení, od nastavení odpružení, zvuku a možnosti vytváření řady simulací, evokujících GTI minulých dekád.
Čtěte také: Volkswagen napodobí Teslu. Chystá samořídící elektromobil, kdy dorazí?
Když už hovoříme o minulosti, v interiéru se nachází řada „retro“ vzpomínek a nyní nemáme na mysli jen kostkovaný potah sedadel. Na digitálním displeji pocházejícím z konceptu ID. 2all je možné nastavit nejen moderní vzhled kokpitu, ale projet se můžete například v GTI s klasickými analogovými přístroji. Mimo jiné si můžete nastavit například interiér Mk2 GTI a pokud byste se ocitli třeba na Nürburgringu, rozšířený head-up displej vám do spodního roku čelního skla promítne rozvržení závodní tratě. Váš spolujezdec může mezitím kontrolovat časy na jedno kolo, také zobrazené na čelním skle.
Zda se tato technologie dostane do sériové výroby, nevíme. Každopádně VW tvrdí, že vnitřní uspořádání s 12,9palcovou obrazovkou infotainmentu a 10,9palcovou obrazovkou řidiče jsou blízko výrobě. I když se koncept GTI zaměřuje hlavně na výkon, německá automobilka připomíná, že se stále jedná o praktický hatchback schopný přepravit 5 lidí a pořádnou porci nákladu v zavazadelníku.
Kdy se stane koncept realitou, je těžká otázka i pro samotnou automobilku. Proto nám nezbývá nic jiného, než poodhalit budoucnost na IAA Mobility 2023, kde bude koncept ID. GTI k vidění od 5. září.
Už jste se smířili s tím, že se typický hot hatch může objevit s elektrickým pohonem? Volkswagen připravuje vstup do tohoto segmentu osvědčeným retro modelem. Na IAA Mobility 2023 se představuje automobil, jehož úkolem je spojit 48 let spalovací historie GTI s elektrickou budoucností.
Pokud se vám červené auto zdá povědomé, nemýlíte se. Na začátku letošního roku představili designéři koncept Volkswagen ID. 2all, jehož podobnost s novým GTI není náhodná. Návrháři totiž při práci na konceptu mysleli na GTI. Důkazem jsou společné konstrukční prvky, nyní v černo-červené kombinaci barev. GTI má samozřejmě sportovnější výraz a jezdí na kolech, která jsou inspirována Mk1 GTI. Zadní světla jsou tmavší a přítlačné křídlo vytváří jeden celek s černým lemováním okna. Mřížku chladiče zdobí červený lem a na řadě prvků vozu nesmí chybět označení GTI.
I když bychom rádi sdělili víc podrobností ohledně technických parametrů, VW zatím pouze říká, že půjde o jednomotorové hnací ústrojí s elektronickou uzávěrkou diferenciálu předních kol. Systém nabízí prostřednictvím GTI Experience Control řadu přizpůsobení, od nastavení odpružení, zvuku a možnosti vytváření řady simulací, evokujících GTI minulých dekád.
Čtěte také: Volkswagen napodobí Teslu. Chystá samořídící elektromobil, kdy dorazí?
Když už hovoříme o minulosti, v interiéru se nachází řada „retro“ vzpomínek a nyní nemáme na mysli jen kostkovaný potah sedadel. Na digitálním displeji pocházejícím z konceptu ID. 2all je možné nastavit nejen moderní vzhled kokpitu, ale projet se můžete například v GTI s klasickými analogovými přístroji. Mimo jiné si můžete nastavit například interiér Mk2 GTI a pokud byste se ocitli třeba na Nürburgringu, rozšířený head-up displej vám do spodního roku čelního skla promítne rozvržení závodní tratě. Váš spolujezdec může mezitím kontrolovat časy na jedno kolo, také zobrazené na čelním skle.
Zda se tato technologie dostane do sériové výroby, nevíme. Každopádně VW tvrdí, že vnitřní uspořádání s 12,9palcovou obrazovkou infotainmentu a 10,9palcovou obrazovkou řidiče jsou blízko výrobě. I když se koncept GTI zaměřuje hlavně na výkon, německá automobilka připomíná, že se stále jedná o praktický hatchback schopný přepravit 5 lidí a pořádnou porci nákladu v zavazadelníku.
Kdy se stane koncept realitou, je těžká otázka i pro samotnou automobilku. Proto nám nezbývá nic jiného, než poodhalit budoucnost na IAA Mobility 2023, kde bude koncept ID. GTI k vidění od 5. září.