Ta cena! Zeekr 007 je čínské kladivo na předražené elektromobily
- Sourozenec Volva a Polestaru chrlí jeden model za druhým
- Levný elektromobil Zeekr 007 bude útočit na evropskou konkurenci
- Kdy se do Evropy dostane vůz s cenovkou pod 700 tisíc korun?

Čínský Zeekr rozhodně nezahálí. Nejsou tomu ani dva měsíce, kdy automobilka představila svůj již čtvrtý model a první sedan. Jelikož je čas drahá komodita, spustila automobilka pro novinku s číslem 007 předobjednávky. Podobnost s britským agentem nehledejte, výrobce má ve zvyku své vozy číslovat s počátečními nulami již od začátku. Vůz zaujme nejen zajímavým futuristickým designem, ale především svojí cenovkou. Začíná již na 30 tisících dolarech.
Najdete u vozu náznaky Volva?
Pokud jste o značce Zeekr ještě neslyšeli, jde o dceřinou automobilku ze skupiny Geely. Značka není vyhraněná pouze pro domácí trh, cílit chce i na Evropany. Již nyní si můžete pořídit vlajkový model 001. Ten se nabízí i ve sportovní verzi 001 FR. Pro milovníky více rodinného typu auta nabízí MPV 009 a nedávnou novinkou je SUV s označením Zeekr X. Ti, kteří měli možnost vozy otestovat, neskrývají překvapení, které tyto vozy nabízí. Výrobce by se ale neměl spoléhat na brzký úspěch a měl by se opatrně zapsat do řad dlouhodobě úspěšných značek.
Zatímco zmíněné modely jsou určeny pro majetnější zájemce, Zeekr 007 je určen pro běžné smrtelníky. Automobilka jej plánuje nasadit do masové sériové výroby a přizpůsobila tomu i cenovku vozu. Domácí zájemci si již mohou vůz rezervovat. Během dvou týdnů evidují přes 50 tisíc objednávek. Společnost zažádala o vstup na americkou burzu a fanoušky láká na svojí technologickou konferenci, kde představí vlastní řadu baterií. Poprvé se objeví právě u nového modelu.
Čtěte také: Čínské elektromobily v Evropě – Zeekr 001 jde po krku nejvýkonnější Tesle (6. díl)
Slibuje dojezd až 870 km
Novinka v podobě modelu 007 ovšem nabídne mnohem více prvenství. Zeekr poprvé použije velkoformátové lisované díly, především pro zadní část karoserie. Díky tomu se extrémně navýšila torzní tuhost dosahující hodnoty 45 500 Nm/˚. Automobilka si vyvinula vlastní audiosystém a asistenční systémy zahrnující Lidar, dvanáct kamer s vysokým rozlišením a radary o vlnové délce pěti milimetrů.
Baterie vlastní výroby budou postaveny na LFP článcích. Díky výkonné 800V palubní architektuře na rychlé nabíječce doplníte 500 km dojezdu během patnácti minut. Verze se standardním dojezdem ujede téměř 700 kilometrů (688 km). Jde ovšem o data čínské metodiky CLTC, evropské hodnoty se očekávají realističtější a velmi pravděpodobně nepřesáhnou 500 km. U verze Long Range ale automobilka sáhla po bateriích Qilin od firmy CATL. Hodnoty dojezdu Zeekr 007 prý mohou dosáhnout až neuvěřitelných 870 km.
Evropané, třeste se!
Díky své hmotnosti i tvaru karoserie by měl být nový elektromobil Zeekr 007 schopný zrychlení na stovku za 2,84 sekundy. Takových hodnot ale bude dosahovat vrcholná verze s dvojicí motorů a pohonem všech kol. Ty budou k dostání ve třech verzích. Základ tvoří dvojice variant s pohonem zadní nápravy. Nejzajímavější ale zajisté bude startovací verze, která se s cenou dostane pod 30 tisíc dolarů (666 000 korun). V Číně se dodávky zahájí se začátkem nového roku.
Autor článku

Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.
Zajímám se o moderní technologie nejen v oblasti automotive. Jak je něco digitální a ideálně s Androidem, většinou to má i moji pozornost. Když ve volném čase neřídím, tak většinou něco kutím na rodinném vozovém parku nebo jezdím na kole.