Že to nikoho nenapadlo dřív! Elektrický Fiat přináší šikovnou vychytávku

  • Stellantis věnoval Fiatu skvělou vychytávku
  • Také vás nebaví nekonečné motání nabíjecího kabelu?
  • Fiat vše bezvadně schoval do přední masky
Fiat Panda EV

Fiat Panda EV

Levné vozy často inovují doplňky více než drahé a luxusní modely. Jedním z důkazů je i přemýšlení inženýrů připravovaného Fiatu Grande Panda. Ten se na trh dostane začátkem příštího roku a nejen svojí chytrostí si najde mnoho nových majitelů. Fiat totiž přišel s chytrým řešením, jak bezpečně převážet nabíjecí kabel. Výrobce sám o tomto kroku hovoří jako o novém vynalézání.

Inspirace domácími vysavači

Generální ředitel skupiny Stellantis se k novince vyjádřil velmi jasně. „Dnes máme neskutečně technicky pokročilé vozy, vyrábíme součásti udržitelným způsobem, vše vypadá stále lépe. Ale první, co před nabíjením uděláme, je, že si nabíjecí kabel položíme do prachu nebo bláta. To není příliš pokročilé a dokonce vysavače mají lepší řešení.”

Fiat Grande Panda proto našel vhodné místo za přední maskou, které chytře schovává vinutý kabel pro AC dobíjení. Výrobce ani první testeři neudávají délku kabelu, z fotografií lze pouze usuzovat. Délka by mohla dosahovat dvou až tří metrů, což by mělo bez potíží umožnit připojení k běžným stanicím. Díky umístění z přední strany masky budete vždy moci zajet k nabíječce čelem.

Vinutý AC kabel, Fiat Grande Panda

Vinutý AC kabel, Fiat Grande Panda | foto: Autocar


Čtěte také: Tesla žaluje startup, jehož nabíjecí adaptér může způsobit požár


Už žádné smotané kabely v kufrech!

Grande Panda je vybavena palubní nabíječkou s výkonem 7,4 kW. 200 kilometrů dojezdu doplníte za zhruba 4 hodiny a 15 minut. Kvůli absenci chlazení není palubní nabíječka schopná většího výkonu. Proto Fiat přidává druhý rychlejší konektor na tradičnější umístění k C sloupku. Tímto připojením se výkon nabíjení navýší až na 100 kW.

Vůz je postavený na platformě skupiny Stellantis pro malá auta s označením Smart Car platform. I když se podle fotografií zdá být model připravený k provozu, na silnicích jej uvidíme až v průběhu příštího roku. V době svého uvedení půjde o jeden z nejlevnějších dostupných moderních elektromobilů. Očekává se, že cena se bude pohybovat kolem 650 tisíc korun.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."
test

Že to nikoho nenapadlo dřív! Elektrický Fiat přináší šikovnou vychytávku

  • Stellantis věnoval Fiatu skvělou vychytávku
  • Také vás nebaví nekonečné motání nabíjecího kabelu?
  • Fiat vše bezvadně schoval do přední masky
Fiat Panda EV

Fiat Panda EV

Levné vozy často inovují doplňky více než drahé a luxusní modely. Jedním z důkazů je i přemýšlení inženýrů připravovaného Fiatu Grande Panda. Ten se na trh dostane začátkem příštího roku a nejen svojí chytrostí si najde mnoho nových majitelů. Fiat totiž přišel s chytrým řešením, jak bezpečně převážet nabíjecí kabel. Výrobce sám o tomto kroku hovoří jako o novém vynalézání.

Inspirace domácími vysavači

Generální ředitel skupiny Stellantis se k novince vyjádřil velmi jasně. „Dnes máme neskutečně technicky pokročilé vozy, vyrábíme součásti udržitelným způsobem, vše vypadá stále lépe. Ale první, co před nabíjením uděláme, je, že si nabíjecí kabel položíme do prachu nebo bláta. To není příliš pokročilé a dokonce vysavače mají lepší řešení.”

Fiat Grande Panda proto našel vhodné místo za přední maskou, které chytře schovává vinutý kabel pro AC dobíjení. Výrobce ani první testeři neudávají délku kabelu, z fotografií lze pouze usuzovat. Délka by mohla dosahovat dvou až tří metrů, což by mělo bez potíží umožnit připojení k běžným stanicím. Díky umístění z přední strany masky budete vždy moci zajet k nabíječce čelem.

Vinutý AC kabel, Fiat Grande Panda

Vinutý AC kabel, Fiat Grande Panda | foto: Autocar


Čtěte také: Tesla žaluje startup, jehož nabíjecí adaptér může způsobit požár


Už žádné smotané kabely v kufrech!

Grande Panda je vybavena palubní nabíječkou s výkonem 7,4 kW. 200 kilometrů dojezdu doplníte za zhruba 4 hodiny a 15 minut. Kvůli absenci chlazení není palubní nabíječka schopná většího výkonu. Proto Fiat přidává druhý rychlejší konektor na tradičnější umístění k C sloupku. Tímto připojením se výkon nabíjení navýší až na 100 kW.

Vůz je postavený na platformě skupiny Stellantis pro malá auta s označením Smart Car platform. I když se podle fotografií zdá být model připravený k provozu, na silnicích jej uvidíme až v průběhu příštího roku. V době svého uvedení půjde o jeden z nejlevnějších dostupných moderních elektromobilů. Očekává se, že cena se bude pohybovat kolem 650 tisíc korun.

Nepřehlédněte

Diskuze

"Komentáře se nahrávají..."