O významných objevech a revolučních bateriích se píše velmi často, nicméně většina takových vynálezů zůstává pouze v laboratoři a komerčního nasazení se nikdy nedočká. V případě zdokonalené Li-Metal baterie to však může být konečně to, na co všichni čekáme.
Tip: Otec Li-Ion baterií vymyslel nový typ baterie. Je doslova revoluční
Nový objev byl publikovaný v přestižním vědeckém časopisu Nature, což mu jistě přidává na zvučnosti, ale hlavně pak věrohodnosti. Jsou pod nimi podepsáni výzkumníci na Marylandské univerzitě společně s Armádní výzkumnou laboratoří Spojených států a Národní laboratoří v Argonnu.
Objev vychází z Li-Metal baterií, které už se nějakou dobu testují v laboratořích, ovšem měly stále problémy se stabilitou a tedy delší životností. Díky novému flurovanému elektrolytu by však všechny nevýhody měly být odstraněny a energetická hustota takové baterie by se konečně mohla přiblížit k 500 Wh/kg.
Pro srovnání, u současných Li-Ion baterií je energetická hustota od 150 do 250 Wh/kg, v nejlepších případech až 300 Wh/kg. A prý jde o téměř teoretické maximum, takže lepších výdrží se dočkáme u jiných technologií. A v případě Li-Metal baterie by to znamenalo opravdu výrazné zlepšení, u elektromobilů například prodloužení dojezdové vzdálenosti na dvojnásobek, tedy místo cca 500 km až 1 000 km v reálném provozu (!).
Po 1 000 cyklech si baterie držely 93 % kapacity, v případě Li-Metal anody a LiCoPO4 katody. A v případě Li-Metal anody a NMC811 katody pak 90 % kapacity.
Vědci už prý spolupracují s partnerskými firmami, aby se pokročilá baterie co nejdříve objevila na trhu.
zdroj: Nature
O významných objevech a revolučních bateriích se píše velmi často, nicméně většina takových vynálezů zůstává pouze v laboratoři a komerčního nasazení se nikdy nedočká. V případě zdokonalené Li-Metal baterie to však může být konečně to, na co všichni čekáme.
Tip: Otec Li-Ion baterií vymyslel nový typ baterie. Je doslova revoluční
Nový objev byl publikovaný v přestižním vědeckém časopisu Nature, což mu jistě přidává na zvučnosti, ale hlavně pak věrohodnosti. Jsou pod nimi podepsáni výzkumníci na Marylandské univerzitě společně s Armádní výzkumnou laboratoří Spojených států a Národní laboratoří v Argonnu.
Objev vychází z Li-Metal baterií, které už se nějakou dobu testují v laboratořích, ovšem měly stále problémy se stabilitou a tedy delší životností. Díky novému flurovanému elektrolytu by však všechny nevýhody měly být odstraněny a energetická hustota takové baterie by se konečně mohla přiblížit k 500 Wh/kg.
Pro srovnání, u současných Li-Ion baterií je energetická hustota od 150 do 250 Wh/kg, v nejlepších případech až 300 Wh/kg. A prý jde o téměř teoretické maximum, takže lepších výdrží se dočkáme u jiných technologií. A v případě Li-Metal baterie by to znamenalo opravdu výrazné zlepšení, u elektromobilů například prodloužení dojezdové vzdálenosti na dvojnásobek, tedy místo cca 500 km až 1 000 km v reálném provozu (!).
Po 1 000 cyklech si baterie držely 93 % kapacity, v případě Li-Metal anody a LiCoPO4 katody. A v případě Li-Metal anody a NMC811 katody pak 90 % kapacity.
Vědci už prý spolupracují s partnerskými firmami, aby se pokročilá baterie co nejdříve objevila na trhu.
zdroj: Nature