Zapomeňte na Japonsko a Německo. Nejspolehlivější motory mají Francouzi

Luboš Srb
  • Podle nejnovějšího žebříčku spolehlivosti motorů vede francouzský Renault
  • Japonsko se propadlo a třeba německé Audi skončilo předposlední
  • Jde o zajímavou statistiku od pojišťovny
Prohlídka vozu
Prohlídka vozu

Co se říkalo před deseti lety, už neplatí. Zapomeňte na japonskou spolehlivost či německou kvalitu. Jak ukazuje žebříček od britské pojišťovny Warranty Direct, která pojišťuje automobily mimo jiné i proti poruchám, výsledky pro vás mohou být více než překvapivé. Jen se podívejte!

Statistika vychází z aktualizované databáze pojištěných aut a uzavřených škodních událostí, konkrétně jde o pojištění spolehlivosti motorů, které si mohou zákazníci vyřídit. Jde pochopitelně hlavně o konvenční spalovací motory, protože u nich se vlivem mechanického opotřebení objevují problémy, což u elektromotorů prakticky téměř vůbec nehrozí a není tedy potřeba ani nic pojišťovat. Každopádně je to pro nás zajímavé srovnání značek.


Čtěte také: A pak, že Tesla není kvalitní. Model 3 je nejkvalitnější automobil na čínském trhu!


Tesla, výroba elektromobilu
Tesla, výroba elektromobilu

Kdo má nejspolehlivější motory?

Nejnižší pravděpodobnost toho, že se vám rozbije nějaká součástka u motoru, je podle výsledků u francouzského Renaultu. Je to jen zhruba 10% pravděpodobnost, tedy velmi nízká. Velmi dobře si vedly také automobilky Chrysler, Chevrolet, či Aston Martin. Na předních pozicích však naprosto schází automobilky z Japonska či Německa.

Pokud jde o japonské značky, tak prémiovější Lexus skončil až na 9. místě, za ním Nissan, Toyotě patří 14. pozice a Hondě dokonce až 23. pozice. Na předposledním místě bylo německé Audi, které je tedy v tomto ohledu velmi poruchové. Dobře nedopadly ani ostatní značky koncernu Volkswagen, tedy Škoda Auto, Seat, či Porsche.


Žebříček spolehlivosti motorů

PořadíZnačkaIndex poruchovosti motorů
1.Renault10,26 %
2.Chrysler10,48 %
3. – 4.Chevrolet11,11 %
3. – 4.Aston Martin11,11 %
5.SsangYong11,76 %
6.Bentley12,16 %
7.Maserati12,20 %
8.Volvo12,97 %
9.Lexus13,42 %
10.Nissan13,47 %
11.Suzuki13,81 %
12.Land Rover13,92 %
13.Fiat13,95 %
14.Toyota14,85 %
15.Mercedes-Benz15,16 %
16.Hyundai15,36 %
17.Jeep15,99 %
18.Citroën16,33 %
19.Alfa Romeo16,39 %
20.Mazda16,82 %
21.Smart17,37 %
22.Porsche17,55 %
23.Honda17,80 %
24.Ford18,23 %
25.Peugeot19,18 %
26.Škoda19,42 %
27.MG19,57 %
20.Saab20,89 %
29.Opel21,54 %
30.Volkswagen22,66 %
31.Kia22,69 %
32.Subaru23,19 %
33.Mitsubishi23,51 %
34.Rover24,24 %
35.Jaguar24,27 %
36.BMW24,46 %
37.Mini25,39 %
38.SEAT27,25 %
39.Audi30,21 %
40.Daihatsu33,33 %

Průměrný nájezd všech pojištěných aut byl kolem 80 tisíc km, takže rozhodně nejde jen o nějaká nejnovější auta či výsledky, které by byly jinak zkreslené. Pojišťovna musí sama dobře vědět, u kterých aut je lepší nabízet pojistku za vyšší cenu, protože hrozí vyšší riziko poruchy, než u jiných. V žebříčku však některé značky chybí, což je zapříčiněné tím, že u nich pojišťovna zatím nenasbírala nejméně 50 pojištěných aut.

Sledujte nás v Google Zprávách

Autor článku

Luboš Srb - Šéfredaktor

Technologie mě fascinují natolik, že jsem založil weby Mobilizujeme.cz, Elektrickevozy.cz a Inteligentnisvet.cz. Rád píši o všem, co má přínos pro čtenáře. Již od roku 2007, skrze více než 8 000 článků. Používám produkty od Applu a Tesly.


Komentáře


Nejnovější články