Žádný spalovák, ale elektromobil. Nejrychlejší auto planety jede skoro 500 km/h

BYD Yangwang U9 Track Edition dosáhl rekordu 472 km/h a stal se nejrychlejším autem planety. Čtyři elektromotory mu dávají přes 3 000 koní.
Yangwang U9 potvrdil úžasnou formu
Luxusní odnož automobilky BYD již delší dobu pracuje na něčem unikátním. Vůz Yangwang U9 je velmi ojedinělým kouskem již sám o sobě. Znát to dává neotřelým designem i špičkovým výkonem. Jenže proč se zastavit u něčeho, co může být ještě lepší a především rychlejší. Na trhu je vůz k mání druhým rokem a i přes vysokou cenovku si jej pořídilo více než 100 zájemců.
Právě proto se inženýři rozhodli, že svojí bestii nadopují na steroidy a ty nejlepší suplementy, které jim přišly na mysl. Výsledkem toho je závodní edice modelu s označením U9 Track Edition. Jak bývá u takových experimentů zvykem, superlativy a velkými čísly se nešetří.
Tyto údaje a měřené testování na německé trati získaly modelu oficiální statut nejrychlejšího vozu planety. Nepoměřuje se se speciály ze solných plání, tohle je vozidlo, které si totiž můžete v teorii pořídit, podobně jako Rimac Nevera nebo Bugatti Chiron. Vozy jsou to adekvátně oceněné, ale po silnici jezdit smí.

Bude mít nový Roadster vůbec šanci?
Yangwang U9 Track Edition zrychloval až do hodnoty 472,41 km/h. A jak se na takovou rychlost dostal? Pomáhají mu v tom čtyři elektromotory, jeden u každého kola. Dohromady generují výkon 3 019 koňských sil. S aktivními aerodynamickými prvky je vůz schopný se udržet na silnici i v rychlostech vyšších než jakou potřebuje dopravní letadlo k vzletu.
Abyste se ale na trati nebo veřejné komunikaci nemuseli zastavit už po pár minutách, uchovává energii baterie o kapacitě 80 kWh. Ultra rychlé dobíjení umí zkrátit nutné zastávky na minimum. Automobilka se s výkonem ale veřejně nepochlubila. Standardní verze je prý ale schopná u adekvátního stojanu přijmout až 500 kW.
Pro BYD jde ale o více než jen pokus a zisk rychlostního rekordu. Jde o zprávu světu, že čínská automobilka může soupeřit v kategorii cenově dostupných modelů a přitom nabídnout neuvěřitelné stroje i velmi náročným zákazníkům. Chce se stát univerzálním hráčem a jednoznačně dává karty na stůl, aby se konkurence začala oprávněně obávat.
Zdroj: BYD
Autor článku

Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.
Matouš se zajímá o moderní technologie, zejména v oblasti automotive. Baví ho vše digitální, ideálně s Androidem. Ve volném čase se věnuje úpravám rodinného vozového parku nebo vyráží na kole.