Skupina BMW, vlastník automobilky Mini, se nechal již několikrát slyšet, že přesune výrobu populárních malých vozidel z domovské Velké Británie do Číny. Jak nyní uvádí server The Times, podle nejnovějších informací se tak má stát do konce příštího roku, po zahájení prodeje nové generace modelu Mini Cooper SE.
Automobilka v Číně neplánuje výstavbu továrny, ani přesun do některé z existujících. Výrobu má pro skupinu zajistit sdílená továrna. BMW je zde zastoupeno svojí společností Spotlight Automotive Limited. Druhým partnerem je Great Wall Motor. BMW si s touto myšlenkou pohrává již celý rok. Nové elektrické Mini se má do východní čínské provincie Jiangsu přesunout od roku 2023.
Majitel automobilky však nevyvrátil, že by výroba v Británii měla skončit. V mezidobí se na postu šéfa Mini objevila Stefanie Wurst. Ta sama potvrdila, že současné uspořádání výroby, kde se vedle sebe montují spalovací i elektrické modely, není příliš efektivní. Továrna je starší a nemá dostatek vybavení pro stavby bezemisních vozů. Plánují se tedy investice do renovace závodu. Zda se tak má stát v dohledné době, zatím netušíme a podobně na tom je i vedení značky.
Čtěte také: Hřebíček do rakve spalovákům? Nové BMW řady 8 Gran Coupé má přejít na elektřinu
Ředitelka Wurstová by si ale přála, aby se výroba elektrických Mini do továrny v Oxfordu v budoucnu vrátila. Právě i díky tomu, že vedení skupiny BMW Group nad touto možností dveře úplně nezavřela. Je pak velmi pravděpodobné, že o vybavení továrny se postará partner z čínského závodu, Great Wall Motor. Ve hře by mohlo být i povýšení závodu na podobný sdílený. Pak by z britských linek mohly sjíždět i vozy známé na čínském trhu.
BMW v britské továrně ročně vyrobí 40 tisíc elektrických Mini. Pro místní je to další rána. Země je v plném procesu přechodu k elektrickým vozidlům a jedna z jejich oblíbených značek bude přesunuta až za oceán. Mini Cooper SE první generace se přitom stal prvním sériově vyráběným elektromobilem ve velkém nákladu. Jenže od té doby se výroba zde utlumila a dnes Velká Británie ve velkém zaostává jak ve výrobě vozidel, tak i součástí nezbytných pro jejich výrobu.
Skupina ale tvrdí, že místní továrna bude nadále fungovat. Pro rok 2025 plánují spustit výrobu nového spalovacího modelu. V Číně se zatím bude vyrábět nová generace elektrického Mini Coooper SE. Brzy se k němu ale přidá i nový Mini Aceman s karoserií malého crossoveru. Další elektrický model, Countryman, se stěhování také nevyhne. Z dosavadní nizozemské továrny se přesune do německého Lipska.
Skupina BMW, vlastník automobilky Mini, se nechal již několikrát slyšet, že přesune výrobu populárních malých vozidel z domovské Velké Británie do Číny. Jak nyní uvádí server The Times, podle nejnovějších informací se tak má stát do konce příštího roku, po zahájení prodeje nové generace modelu Mini Cooper SE.
Automobilka v Číně neplánuje výstavbu továrny, ani přesun do některé z existujících. Výrobu má pro skupinu zajistit sdílená továrna. BMW je zde zastoupeno svojí společností Spotlight Automotive Limited. Druhým partnerem je Great Wall Motor. BMW si s touto myšlenkou pohrává již celý rok. Nové elektrické Mini se má do východní čínské provincie Jiangsu přesunout od roku 2023.
Majitel automobilky však nevyvrátil, že by výroba v Británii měla skončit. V mezidobí se na postu šéfa Mini objevila Stefanie Wurst. Ta sama potvrdila, že současné uspořádání výroby, kde se vedle sebe montují spalovací i elektrické modely, není příliš efektivní. Továrna je starší a nemá dostatek vybavení pro stavby bezemisních vozů. Plánují se tedy investice do renovace závodu. Zda se tak má stát v dohledné době, zatím netušíme a podobně na tom je i vedení značky.
Čtěte také: Hřebíček do rakve spalovákům? Nové BMW řady 8 Gran Coupé má přejít na elektřinu
Ředitelka Wurstová by si ale přála, aby se výroba elektrických Mini do továrny v Oxfordu v budoucnu vrátila. Právě i díky tomu, že vedení skupiny BMW Group nad touto možností dveře úplně nezavřela. Je pak velmi pravděpodobné, že o vybavení továrny se postará partner z čínského závodu, Great Wall Motor. Ve hře by mohlo být i povýšení závodu na podobný sdílený. Pak by z britských linek mohly sjíždět i vozy známé na čínském trhu.
BMW v britské továrně ročně vyrobí 40 tisíc elektrických Mini. Pro místní je to další rána. Země je v plném procesu přechodu k elektrickým vozidlům a jedna z jejich oblíbených značek bude přesunuta až za oceán. Mini Cooper SE první generace se přitom stal prvním sériově vyráběným elektromobilem ve velkém nákladu. Jenže od té doby se výroba zde utlumila a dnes Velká Británie ve velkém zaostává jak ve výrobě vozidel, tak i součástí nezbytných pro jejich výrobu.
Skupina ale tvrdí, že místní továrna bude nadále fungovat. Pro rok 2025 plánují spustit výrobu nového spalovacího modelu. V Číně se zatím bude vyrábět nová generace elektrického Mini Coooper SE. Brzy se k němu ale přidá i nový Mini Aceman s karoserií malého crossoveru. Další elektrický model, Countryman, se stěhování také nevyhne. Z dosavadní nizozemské továrny se přesune do německého Lipska.