Pokud vyhlížíte příchod nové generace BMW řady 8, ještě se pohodlně usaďte. Výrobce oznámil, že modernizované kupé pro dlouhé cesty by mělo dorazit až v roce 2026. Překvapením může být, že vůz má stát na univerzální platformě CLAR, která může vlastnit všechny aktuální možnosti motorizace. Avšak se množí zvěsti, že by nová osmička mohla přijet pouze a jen v elektrické verzi, jak uvádí server BMWBLOG.
Aktuálně se BMW řady 8 vyrábí ve třech karosářských variantách. Vybírat můžete z klasické verze Coupé, Cabrio a Gran Coupé. U blížící se novinky se ale počítá pouze s poslední jmenovanou. Podle dřívějších vyjádření výrobce chce zjednodušit a mít více přehlednější vozový park, a to s sebou ponese redukce variant u více modelů. Model Gran Coupé se prý navíc prodává z nabízených karosérií nejlépe.
Tím největším překvapením tak zůstává spekulace o odebrání spalovacích pohonů. Od sebevědomého projevu osmiválcových agregátů je to obrovský skok. Nejedná se přitom o lehkého hbitého atleta. Jízda osmičkou je skutečně více stavěná na dlouhé přesuny než agilní dny na závodní trati. Uřídit takový kolos už vyžaduje určité znalosti.
Čtěte také: „Nová třída“ od BMW představí budoucnost značky. První modely dorazí v roce 2025
Na druhou stranu, pokud se podíváme, jakým směrem se vydávají vozy této kategorie, je vcelu jasné, proč nad tím přemýšlí také mnichovský automobilový gigant. I nedávno představené modernizované Maserati se u modelu GranTurismo Foglore chce spolehnout na pohon pomocí elektronů. S tímto rokordmanem by pak kvalitně vyplnil mezeru mezi sedanem i5 a limuzínou i7.
Jestli se BMW skutečně chystá vyvíjet pouze elektrickou verzi, mnohé překvapí výběr podvozkové platformy. Již v roce 2025 mají přijet vozy Nové třídy (Neue Klasse) na vlastní, čistě elektrické platformě. Výrobce přitom chce nejméně do roku 2030 zachovat v provozu obě platformy. U osmičkové řady by se tedy mohli rozhodovat, který podvozek raději použít.
Jestli má ale nový model přijít na trh v roce 2026, bylo by nejspíše unáhlené stavět vůz na novém podvozku. Co nám to ale může naznačit, je to, že by se přeci jen mohl nakonec nabízet i nějaký palivo-spalující model. Navíc se plány výroby i specifikace vozu mohou ještě výrazně změnit. Přeci jen se díváme čtyři roky do budoucnosti.
Pokud vyhlížíte příchod nové generace BMW řady 8, ještě se pohodlně usaďte. Výrobce oznámil, že modernizované kupé pro dlouhé cesty by mělo dorazit až v roce 2026. Překvapením může být, že vůz má stát na univerzální platformě CLAR, která může vlastnit všechny aktuální možnosti motorizace. Avšak se množí zvěsti, že by nová osmička mohla přijet pouze a jen v elektrické verzi, jak uvádí server BMWBLOG.
Aktuálně se BMW řady 8 vyrábí ve třech karosářských variantách. Vybírat můžete z klasické verze Coupé, Cabrio a Gran Coupé. U blížící se novinky se ale počítá pouze s poslední jmenovanou. Podle dřívějších vyjádření výrobce chce zjednodušit a mít více přehlednější vozový park, a to s sebou ponese redukce variant u více modelů. Model Gran Coupé se prý navíc prodává z nabízených karosérií nejlépe.
Tím největším překvapením tak zůstává spekulace o odebrání spalovacích pohonů. Od sebevědomého projevu osmiválcových agregátů je to obrovský skok. Nejedná se přitom o lehkého hbitého atleta. Jízda osmičkou je skutečně více stavěná na dlouhé přesuny než agilní dny na závodní trati. Uřídit takový kolos už vyžaduje určité znalosti.
Čtěte také: „Nová třída“ od BMW představí budoucnost značky. První modely dorazí v roce 2025
Na druhou stranu, pokud se podíváme, jakým směrem se vydávají vozy této kategorie, je vcelu jasné, proč nad tím přemýšlí také mnichovský automobilový gigant. I nedávno představené modernizované Maserati se u modelu GranTurismo Foglore chce spolehnout na pohon pomocí elektronů. S tímto rokordmanem by pak kvalitně vyplnil mezeru mezi sedanem i5 a limuzínou i7.
Jestli se BMW skutečně chystá vyvíjet pouze elektrickou verzi, mnohé překvapí výběr podvozkové platformy. Již v roce 2025 mají přijet vozy Nové třídy (Neue Klasse) na vlastní, čistě elektrické platformě. Výrobce přitom chce nejméně do roku 2030 zachovat v provozu obě platformy. U osmičkové řady by se tedy mohli rozhodovat, který podvozek raději použít.
Jestli má ale nový model přijít na trh v roce 2026, bylo by nejspíše unáhlené stavět vůz na novém podvozku. Co nám to ale může naznačit, je to, že by se přeci jen mohl nakonec nabízet i nějaký palivo-spalující model. Navíc se plány výroby i specifikace vozu mohou ještě výrazně změnit. Přeci jen se díváme čtyři roky do budoucnosti.