Xiaomi chystá luxusní, hybridní SUV s výkonem přes 400 koní a dojezdem 1 500 km

Xiaomi testuje nové SUV YU9 s hybridním pohonem a luxusní výbavou. Nabídne 7 míst, výkon přes 400 koní a dojezd až 1500 km. Premiéra má proběhnout v roce 2026.
Xiaomi testuje nové vlajkové SUV
Zatímco se Xiaomi stále veze na vlně úspěchu, kterou vyvolalo nedávno představené SUV YU7, neusíná na vavřínech. V čínských ulicích byl spatřen maskovaný prototyp něčeho, co by mohla být nová vlajková loď značky. Ostré hrany, vysoký profil a mohutné proporce okamžitě upoutaly pozornost. Okamžitě se vyrojily spekulace, že jde o chystaný model YU9 s interním kódovým označením Kunlun.
Podle dostupných informací by šlo o třetí vůz v řadě po SU7 a YU7, zaměřený na větší rozměry a luxusnější segment. Špionážní snímky zveřejněné na čínské platformě Weibo naznačují, že prototyp měří přibližně 5,3 metru a nabídne šestimístné nebo sedmimístné uspořádání. To by Xiaomi poprvé umožnilo oslovit zákazníky hledající prostorné rodinné SUV, které současná nabídka značky nepokrývá.
Design vozu se výrazně liší od dosavadních modelů. Vysoká stavba, masivní zadní sloupky a přísně geometrické proporce mu dávají robustní, téměř hranatý vzhled. Ve srovnání se sportovně laděným SU7 i uhlazeným YU7 působí nový model mnohem konvenčněji, blíže tradičním prémiovým SUV. Některé online komentáře přirovnávají jeho siluetu k vozům typu Rolls-Royce Cullinan, i když to zůstává jen v rovině dojmů.

Hybridní pohon a chytrá výbava
Na rozdíl od čistě elektrických modelů SU7 a YU7 má YU9 přinést zásadní změnu v přístupu k pohonu. Podle dostupných informací půjde o vůz s technologií EREV. To znamená, že dostane přeplňovaný benzinový motor o objemu 1,5 litru, pravděpodobně od čínského výrobce Dongʼan Power, který však nebude pohánět přímo kola, ale bude sloužit pouze jako generátor energie. O samotný pohon všech kol se pak postará dvojice elektromotorů.
Tato konfigurace by měla nabídnout výkon přes 400 koní a zrychlení z 0 na 100 km/h za zhruba 5 sekund. Samotný elektrický dojezd na baterii má překročit 200 kilometrů dle metodiky CLTC (164 km podle WLTP), zatímco kombinovaný dojezd by mohl přesáhnout hranici 1 500 kilometrů (1230 km podle WLTP). Xiaomi by se tím zařadilo mezi špičku v segmentu SUV s dlouhým dojezdem. Chybět by však neměla ani podpora vysokonapěťového 800V nabíjení, které by mělo umožnit doplnění až 300 km dojezdu za pouhou čtvrthodinu.
I když snímky interiéru zatím nebyly zveřejněny, očekává se, že YU9 naváže na technologickou výbavu modelu SU7. To znamená velký centrální dotykový displej, otočný digitální přístrojový štít a operační systém HyperOS. Ten umožňuje propojení vozu s chytrou domácností v rámci ekosystému Xiaomi, což dává značce výrazný náskok v oblasti digitální integrace.
Konkurence a dostupnost
Xiaomi YU9 má zamířit proti prémiovým plug-in SUV, jako jsou Li Auto L9 a Aito M9, jejichž ceny se pohybují mezi 409 800 a 469 800 jüany (1,2 až 1,37 milionu korun). Spekuluje se, že Xiaomi by mohlo YU9 nacenit na 359 800 jüanů (1,05 milionu korun) a ani u nejvyšších verzí by nemělo jít výš než 500 000 jüanů (1,46 milionu korun). Na to si ale ještě budeme muset počkat. Ačkoli prototyp působí jako hotový, podle zdrojů z čínských sociálních sítí se uvedení na trh očekává až v roce 2026.
Zdroj: CarNewsChina
Autor článku

Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.
Pavel se dlouhodobě zajímá o moderní technologie – od mobilů až po elektromobily. Ve volném čase rád fotí, sleduje dobré filmy, čte a jezdí na elektrokole.









