Výstavba Tesla Gigafactory v Berlíně opět pozastavena, tentokrát kvůli depositu peněz
- Automobilka byla nucena pozastavit výstavbu Gigafactory v Berlíně kvůli chybějícímu depositu
- Tesla musí uhradit 100 milionů eur jako kauci
- Je to už druhý případ, kdy v rámci továrny nebyly peníze uhrazeny včas

Poslední zprávy z Německa ukazují, že se musí výstavba Tesla Gigafactory v Berlíně opět zastavit. Důvodem už sice nejsou ještěrky a hadi, o čemž jsme informovali minule, ale něco mnohem méně pochopitelného. Technologický gigant totiž zapomněl zaslat kauci, díky které může na pozemku začít bourat. Je to už druhý případ, kdy se musely instituce Tesle připomínat se zasláním peněz v rámci jednoho projektu.
Tesla musí zaplatit kauci ve výši 100 milionů eur
Vypadá to, že si automobilový výrobce nevzal ponaučení z předešlého incidentu. V říjnu tohoto roku přišli pracovníci Tesly o dodávku vody, když zapomněli proplatit fakturu. Téměř okamžitě po odstávce se však dokázali s dodavatelem domluvit, podepsali nový kontrakt a vše pokračovalo v normálním režimu. Něco podobného se děje i teď, kdy neproplatili kauci ve výši 100 milionů eur v rámci potencionální demolice. Ta měla být uhrazena 17. prosince a vzhledem k prodlevě je výrobce nucen s prací počkat, dokud se celá věc nevyřeší.
„Státní agentura pro životní prostředí rozhodla, že společnost Tesla nesmí pokračovat v instalaci výrobních zařízení v lakovně a likvidaci lesa, dokud nezaplatí kauci 100 milionů eur. Ta byla splatná 17. prosince tohoto roku.“ píše německý server Zeit.
Produkce má startovat v červnu 2021
I přes všechna úskalí se ovšem daří Tesle postupovat ve výstavbě Gigafactory v Berlíně extrémní rychlostí. Začátek produkce je v plánu na červen 2021, což by mělo být přesně včas na start prodejů Modelu Y v Evropě. V továrně by se měla vyrábět i nová baterie 4680, která bude využita zejména pro evropskou verzi Modelu Y. Jádro problému nejspíš nebude v obnosu peněz, ale komunikaci vnitřního týmu lidí, kteří na projektu spolupracují. Doufejme tedy, že má Tesla všechny problémy za sebou a vše stihne v naplánovaném čase.
Autor článku

Roman se technologiím věnuje už přes 14 let. Píše o mobilech, umělé inteligenci i elektromobilech. Má za sebou tisíce článků, videí a statisíce sledujících na sociálních sítích.
Roman se technologiím věnuje už přes 14 let. Píše o mobilech, umělé inteligenci i elektromobilech. Má za sebou tisíce článků, videí a statisíce sledujících na sociálních sítích.