Tesla zase může v Německu kácet stromy. Ani ještěrky a hadi nebyli problém
Článek je aktualizovaný
- Tesla musela v Německu, kde staví novou Gigafactory, opět řešit problémy s ekologickými skupinami
- To i navzdory tomu, že slíbila vysazení 3x více stromů, než během celého procesu pokácí
- Tentokrát šlo o hibernující hady a jejich životy

Aktualizováno 10. prosince v 17:45 – Tesla podle soudu přijala dostatečná opatření k ochraně plazů splněním požadavků na jejich odchyt a přesídlení do alternativního prostředí, takže opět dostala zelenou a může pokračovat s odlesňováním.
Původní článek z 8. prosince
Jak uvádí server Electrek, „Brandenburský svaz ochrany přírody a Zelená liga podaly žalobu na zastavení procesu a soud nařídil dočasné zastavení procesu odlesňování, dokud nevydají konečné rozhodnutí.“
Tentokrát se problém točí kolem ještěrek a hadů, které měla Tesla přesunout jinam, než začala s odlesňovacím procesem. Část už je nicméně odlesněná, velká část ale ještě zbývá. Nakolik to bude nebo nebude znamenat komplikace při stavbě nové Gigafactory kousek od Berlína, to zatím netušíme.
Automobilka Tesla již vyčistila asi 90 akrů, přičemž nedávno dostala povolení pustit se do dalších 83 akrů, kde má stát evropská Gigafactory. Musk aspol. pro ekologické skupiny slíbili, že kvůli pokácení lesa (který je ovšem pouze průmyslový a byl tak již předem odsouzen k tomu, že se jednoho dne pokácí) vysadí 3x více stromů, než kolik jich během celého procesu porazí. To však některým aktivistickým skupinám nestačí a tentokrát chtějí bojovat ještě o životy malých tvorů.
Čtěte také: Je evropská Gigafactory nejhezčí ze všech? Musk ukázal finální podobu

Tesla už si s překážkami poradila
Během první fáze odlesňování si Tesla musela poradit s pářením ptactva, které v oblasti žilo, či také s hibernujícími netopýry. Problémy měla dokonce i s odstraňováním výbušnin po druhé světové válce.
Uvidíme, jestli ještěrky a hadi budou větším kalibrem nebo se situaci opět podaří nějak vyřešit ke spokojenosti všech zúčastněných. Zatím jede Tesla podle plánu a chystá zahájení výroby prvních elektromobilů v Gigafactory Berlín (Modelu Y) již na jaře/létě, tedy zhruba po roce od zahájení stavby.
Autor článku

Martin fandí technologiím napříč obory – od mobilních zařízení až po chytrá auta. Sleduje inovace, které mají smysl a zlepšují každodenní život. V článcích kombinuje nadhled, technický přehled a lehkou dávku humoru.
Martin fandí technologiím napříč obory – od mobilních zařízení až po chytrá auta. Sleduje inovace, které mají smysl a zlepšují každodenní život. V článcích kombinuje nadhled, technický přehled a lehkou dávku humoru.